Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
cheeks

Oogsten of wachten

Recommended Posts

Hallo,

 

Dit is mijn ww, volgens mij zit ik nu in de 5e week bloei.

Ik kon niet eerder beginnen met verduisteren i.v.m mijn vakantie en daar heb ik nu wel een beetje spijt van.

De vraag is of ik al moet oogsten want als ik naar de plant kijk is de bloei volgens mij wel verder als 5 weken maar ben er niet zeker van

graag jullie mening hierover. Het weer zit niet erg mee de laaste weken dus ik ben erg bang voor rot.

 

 

gallery_6566_14734_1220220.jpg

 

gallery_6566_14734_760957.jpg

 

gallery_6566_14734_788817.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt het over de haartjes denk ik???

maar zon 10% is bruin, maar wat is wijs wachten op de rot of nu oogsten.

Worden de toppen nog dikker??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee dat gaat over de trichomen, waar je op moet letten!

De haartjes zeggen niet veel over of je moet oogsten of niet, die verkleuren ook al door regen en vocht etc.

 

Het is zo niet echt duidelijk te zien, ik heb zelf ook een WW staan en die moet nog wel minstens een maand...

Ben benieuwd of die het gaat redden.. (kan gelukkig naar binnen en in de kas)

 

Ik zelf zou pas beginnen met denken over vroeger oogsten als er al sprake is van rot,

anders zou ik hem sowieso nog wel laten staan als hij nog moet!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik blijf me erover verbazen dat de mensen altijd lezen dat je naar de haren moet kijken terwijl overal op het forum staat dat de trichomen de beste indicatie is. Zeker met regenachtig weer worden de haartjes altijd snel bruin dus daar heb je niks aan. Bij ons hier verkoopt de coffeeshop zelfs een microscoop voor 10 euries en toch willen de meeste dat uitsparen terwijl ze er zoveel energie en geld insteken.

 

On-topic Je zit nu met de gebakkenperen en zal zelf de afweging moeten maken. Na 5 weken zijn je planten nog lang niet klaar maar door het weer zit het er dik in dat je toprot gaat krijgen. Dus je moet kiezen uit de mist slechte of snel oosten en dan is je wiet niet zoveel waard of langer wachten en meer kans op toprot. Ik zou wachten tot je echt toprot begint te krijgen en dan omhakken. Volgend jaar beter plannen zou ik zeggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

geeft me even een linkje over die trichomen want als ik dat in een zoekmachine intyp krijg ik dit

 

 

 

Sticky ! De snelste buitenplant! 123 » 5

Outdoor Kweekverslagen & Foto's Lion 94 25732 19 September 2012 - 23:16

Van: warsteiner

Sticky ! Zelf medicinale wiet olie maken 123 » 22

Eenvoudige en veilige methode, gewoon thuis in de keuken Medicinaal gebruiken Wernard Bruining 431 23944 14 September 2012 - 18:47

Van: elmanito

Sticky ! Gumby Hasj 2 123 » 9

Van plantje tot blokje De Hasjmaker Koi 172 24375 28 July 2012 - 20:07

Van: Donbuttie

2 x Hericules in 2 X 175 liter aarde 123 » 10

Hokje 1.1 X 2.1 X 2.1 met 2 X 600 watt Indoor Kweekverslagen & Foto's Alucard 189 10883 Vandaag, 10:26

Van: lostchild

Quick Thinking 123 » 394

Snel denken en plaats je woord. Overig & Zo Just4Fun 7874 47585 24 September 2012 - 23:02

Van: cannabusinesss

Parvati, zuiver landras, medische waarde THC CBD 50/50? 123 » 6

Test dmv joint, wietolie en verdampen - COPD , fybromyalgie, pijn Medicinaal gebruiken blowsterke 112 3214 21 September 2012 - 15:38

Van: Mitsz van der Kamp

let op de grutter en tuincentra aanbiedingen 123 » 10

als 1e..Lidl... Guerilla Corner carpe_diem 184 9024 16 September 2012 - 20:39

Van: cannabusinesss

Kan een plant zichzelf bevruchten?

topje 3,5 gram , 67 zaadjes!? Indoor Vragen BigGreenBag 18 428 1 September 2012 - 11:20

Van: GreenMutant

Minilab's neverending story 123 » 10

Gedoogkweek Nr.3- Smartpot test Indoor Kweekverslagen & Foto's weetje 186 7017 9 August 2012 - 21:31

Van: weetje

Stikkie's rookverslagen..... 123 » 6

 

dus als ze willen dat je beter leest zou ik het wel fijn vinden als er wat makkelijker gezocht kon worden

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D :lol: linkje over trichomen ? denk dat de foto van gobru alles al laat zien toch? foto heeft bij mij in de begin jaren standaard aan mn hok gehangen <_<

 

maar als je t niet cker weet of te lastig vind gewoon oogsten en over twee weken roken doe je je volgende oogst wat r op de foto staat en je weet t verschil :P

koop een microscoopje of loep en kijk s wat je uit de shop vandaan haalt enzo

s volgens mij geen grotere zonde als te vroeg oogsten ;) mits je uiteraard grote problemen bij je planten ondervind die je niet meer kan herstellen en uit de hand lopen

anders scheelt t je kwaliteit en grammen en das toch zonde als je r al een hoop tijd en euries in hebt gestoken.

 

m.v.g

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...