Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dedos verdes

1 evsa, 2hokken, 2 lampen, 12/12 mag dat?

Recommended Posts

Hoi,

 

Zoals de titel al doet vermoeden, is het idee ontstaan om 2 kasten te maken en 12/12 te werken met 1 vsa. De eventuele 6andere uren kunnen ook van een andere lichtbron komen.

 

Waarom? 1 evsa kost minder dan 2 <_< , maar vooral om geen inschakelpiek meer te hebben.

Of het gaat weet ik niet, een relais lijkt meest logische oplossing maar of de frequentie daar doorheen gaat...en of de evsa dat niet als storing ziet en zichzelf uitschakelt :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

eh de inschakelpiek hou je altijd, die is nodig om de lamp te ontsteken.

 

niet doen, als je al begint over 'goedkoop' dan weet ik al hoe laat het is...

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat gaat zeker ...praat eens met maddwarf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das best knap zonder verdere info stempeltje zetten :P

 

Ik ken er maar weinig die graag onnodig 1000watt grafita's aanschaft....vraag is of het gaat of niet. En vooral waarom niet, "niet aan beginnen" leert niemand wat van...

Share this post


Link to post
Share on other sites
dat gaat zeker ...praat eens met maddwarf

Share this post


Link to post
Share on other sites

2x zoveel gebruik lijkt me ook 2x zo snel een nieuwe aan moeten schaffen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Gobru; Thanks, op antwoord aan het wachten, zag in zijn topic niks over dat het geprobeerd is of niet.

 

@Jeice; Hoeveel evsa's heb je zelf al versleten. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

als het goed is lijd je evsa/vsa het meeste van het warm worden en afkoelen. dus eentje die 24u brand lijd minder dan 2x12 uur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou het ook doen als je 12\12 gaat draaien met 2 hokken. Je EVSA zal er zeker niet eerder door slijten, zoals al gezegd is aan en uitschakelen van electronisch apparaat schadelijker dan hem continue gebruiken. <_<

 

ik zie dus geen problemen en het is zeker niet "goedkoop", maar gewoon doordacht. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar vooral om geen inschakelpiek meer te hebben.

 

 

...als dat je main reden is...dan neem je toch dimlux evsa :P

 

die heeft helemaal geen inschakelpiek...alleen de 1e keer als je hem in gebruik neemt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Over het algemeen hebben EVSA een softstart dus geen piekstroom problemen zoals bij een normale VSA. Overigens zou het voor een normale VSA ook beter zijn, dan koelt hij niet af en blijft lekker op warmte\temperatuur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat zeker, je schakelt alleen de uitgang van de (e)VSA naar lamp.

 

Het grote voordeel is dat je geen 12 uur cyclus op je net kan terug vinden,...

 

Een (e)VSA heeft altijd een schakel piek(je) wat altijd te zien is,.

 

Zet je je (e)VSA aan en je schakelt de uitgang naar je lamp, heb je gewoon een elec app aan gezet wat 24 uur rond draait,..

 

Waar kan je je uitgang naar de lamp mee schakelen Klik hier!

 

Kan je Bruin en Blauw mee schakelen ! :P

 

 

Greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi, thanks!! ja zon relais heb ik al in gebruik, gaat "aan de andere kant" zijn taak verichten.

 

Dimlux is piekvrij maar een 1000watt 400v kan ik niet vinden... Anders ja die natuurlijk. De 1000watt double ended bulb van Philips haalt wel 138000lumens en daar wil ik wel eens mee aan spelen. :P

 

Het is niet zo dat ik 12/12 ga doen, de "hoofdlamp" draait dat schema, altijd. Tijdens groei is er een zonsopkomst/ondergang van 3uur met behulp van groei tneon verlichting.

 

Buiten dat het een vsa bespaard, hak je ook je benodigde afzuigcapaciteit in 2, dus ook formaat filter, diameter slang, een 2e electragroep, etc etc...ja dit is goedkoper, echt wel!

Buiten een constantere afname van electra, denk ook aan de "slimme meter" al snel verplicht, precies op afstand af te lezen wat word ingeschakelt. Bizar hoe ver dat gaat, EN dat ding kan op afstand afgesloten worden. Ik geloof dat dit de makkelijkste 1e stap is om zo difuus mogelijk op "the grid" te verschijnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een evsa gezien met 1 ingang en 2 uitgangen voor flip/flap hokken......Zullen we binnenkort wel meer over horen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Been there done that alleen met standaard VSA dus zal met ESVA denk ik ook wel werken.

 

Zelfde relais als maddwarf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

net zoiets als een kachelcontact toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja precies, geen kachel maar een lamp en niet voor maar na de vsa. (geen tijdklok/schakeling voor de vsa, enkel de lampen)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb een evsa gezien met 1 ingang en 2 uitgangen voor flip/flap hokken......Zullen we binnenkort wel meer over horen.

 

 

spannend :P ....is het een prototype <_< ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Buiten dat het een vsa bespaard, hak je ook je benodigde afzuigcapaciteit in 2, dus ook formaat filter, diameter slang, een 2e electragroep, etc etc...ja dit is goedkoper, echt wel!

nee, de ruimte blijft even groot en moet even veel lucht afvoeren, en doordat je dubbel hok hebt moet je de lucht ook weer verdelen en dus een extra fan neerzetten.

als jij de filter en afzuiger door twee deelt, dan ga je geheid wat ruiken of te weinig lucht verversen.

je kan eventueel wel alles in een kleinere maat ophangen, je moet het dan wel dubbel doen. je zal nauwelijks goedkoper uitzijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hok A moet gewoon helemaal als stand alone draaien, ook hok B.

Dus beide een afzuiginstallatie en beide een inblaas installatie en beide een klimaat controler.

Je gebruikt alleen de (e)VSA('s) voor beide hokjes...

Als je dan nog beetje handig bent laat je ook nog in beide hokjes lucht circuleren van A naar B en van B naar A.

Handig om 1 hok bij lamp uit bij te verwarmen en je gebruikt ook nog de geproduceerde CO2 van de plantjes die slapen ;-)

 

good luck

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tussen de 2ruimtes komt een spouwwand die de temperatuur verdeeld. Ik regel de lucht niet in de kast(en) maar zorg voor een constante inlaat van 20c waardoor de kast geen verdere controle nodig heeft na eenmaal goed ingestelt te zijn.

 

De afzuiging gaat via een aparte "kist" waar de filter en afuiger in komen, hier worden dan 2x 125mm van iedere kast op aangesloten. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...