Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

DTK1

Snel drogen

Recommended Posts

Ik heb de boel afgelopen maandag (en een paar woensdag) omgehaald en maandag moet het droog zijn ivm nieuwe ronde(droog gewoon in mn hokje).

 

Heeft iemand tips om het snel droog te krijgen? Kan de lamp er wel ff opzetten, maar vaak merk ik dan dat de buitenkant er droog wordt terwijl de steeltje nog gewoon meebuigen ipv knakken...

 

Dank alvast!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hogere temperatuur en meer ventileren. sowieso geen licht tijdens het drogen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

staan er nog potten te dampen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

bouwdroger :P of ontvochtiger ( paar tientjes op mp )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bouwdroger is een beetje moeilijk aan te komen. Kan er natuurlijk wel ff een kachel bij inzetten om de temp te verhogen, maar krijg ik dat niet hetzelfde als bij die lampen (droog aan de buitenkant, maar natte steeltjes)?

 

@amnees: geen potten, maar wel een aardebak met volle grond. Kan dit er ook niet uitscheppen oid

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeiltje overheen leggen dan

 

drogen met lamp aan moet je zoiezo NIET doen.. blijkbaar doe je dat vaker..

 

en het is normaal dat de buitenkant al droog is en de binnenkant nog niet, als de buitenkant krokant is doe je de wiet in een zak, zodat het vocht van het steeltje in de wiet gaat zitten. zak gewoon open laten staan. mocht het na 1 dag nog niet genoeg zijn dan haal je het weer uit de zak en opnieuw drogen. rustig briesje er doorheen laten gaan. afzuiging op lage stand, verwarming aan knallen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er wel grappig uit, maar lijkt mij zelfde effect hebben als een kachel met ventilatie. Daarnaast heb ik nu een oplossing nodig en niet volgende week

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snel drogen (en zeker onder lampen zoals eerder vermeld) is echt slecht voor je wietje. Gewoon zonde om goeie wiet kapot te maken door dat dan ff snel te gaan drogen. Er zitten namelijk stoffen in de toppen (o.a. stikstof en chlorofyl) die langzaam worden afgebroken en dat proces kan je niet versnellen. Neem gewoon de tijd om te drogen en als het even kan daarna nog minstens enkele weken curen.

 

Als het drogen niet goed wordt uitgevoerd, heeft het eindproduct een bittere smaak , een minder effect en zal het snel bederven. Misleid de wiet plant om zo het chlorofyl om te laten vormen in suiker.

 

Als je echt niet kan wachten dan kan je best snel drogen zoals amnees beschrijft.

Share this post


Link to post
Share on other sites
en het is normaal dat de buitenkant al droog is en de binnenkant nog niet, als de buitenkant krokant is doe je de wiet in een zak, zodat het vocht van het steeltje in de wiet gaat zitten. zak gewoon open laten staan. mocht het na 1 dag nog niet genoeg zijn dan haal je het weer uit de zak en opnieuw drogen. rustig briesje er doorheen laten gaan. afzuiging op lage stand, verwarming aan knallen.

 

Ik kan het wel in een zak doen om zo het vocht van de steeltjes in de krokante buitenkant te laten trekken, maar na maandag kan ik het dus niet meer uit de zak halen om het om het netje te laten drogen. Hokje heeft dan weer een andere bestemming :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je het doet zoals amnees zegt, dan moet je het met een week echt wel redden hoor. Nog wel eerder ook. Dek inderdaad wel ff je aarde af.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@sjors/amnees, willen jullie daarmee zeggen dat het sneller droogt indien je het in een zak doet (ten opzichte van het op een netje laten liggen) om zo het vocht van de steeltjes in de krokante buitenkant te laten trekken???

Share this post


Link to post
Share on other sites
en het is normaal dat de buitenkant al droog is en de binnenkant nog niet, als de buitenkant krokant is doe je de wiet in een zak, zodat het vocht van het steeltje in de wiet gaat zitten. zak gewoon open laten staan. mocht het na 1 dag nog niet genoeg zijn dan haal je het weer uit de zak en opnieuw drogen. rustig briesje er doorheen laten gaan. afzuiging op lage stand, verwarming aan knallen.

 

Ik kan het wel in een zak doen om zo het vocht van de steeltjes in de krokante buitenkant te laten trekken, maar na maandag kan ik het dus niet meer uit de zak halen om het om het netje te laten drogen. Hokje heeft dan weer een andere bestemming :P

 

 

nou en tis nu vrijdag.

 

@sjors/amnees, willen jullie daarmee zeggen dat het sneller droogt indien je het in een zak doet (ten opzichte van het op een netje laten liggen) om zo het vocht van de steeltjes in de krokante buitenkant te laten trekken???

 

 

nee jonge. als je wiet KROKANT is.. oftewel je knijpt erin en je top is weg.. dan in een zak doen. maarja gewoon 3 x overheen lezen dan word het vanzelf duidelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.desjop.nl/index.php?action=arti...228&lang=NL

 

Ff bellen kan je het waarschijnlijk zaterdag ophalen en kan je ergens anders dan in je kweekhok drogen

 

Volgende keer wat meer tijd voor je je stekken laat leveren

 

 

Offtopic thc gaat kapot aan licht tijdens het drogen toch ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je droogt met licht, breekt het bladgroen niet af en komt de smaak zeker niet ten goede, je krijgt dan zogenaamd scherpe wiet, waar je zelfs keelpijn van kan krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 - 3 maanden tijd insteken om er wat moois van te krijgen en dan geen week tijd hebben om te drogen <_<

En zoals al gezegd is dan krijg je van die lekkere shopwiet,als je je wiet vastpakt word het poeder :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is die wiet nou nog niet droog <_< ????

 

breng maar mij mij dan.... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

sneldrogen bestaat niet toch....

 

Wat blowke zegt 3 maanden bezig en die laatste 2 weekjes geen geduld?? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...