Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

David.dT

G13 Liberty Haze, 2x75w.

Recommended Posts

je plantje ziet er goed uit ,

 

er zijn een aantal mooie topic's die perfect omschrijven hoe je scrog moet toepassen ,

mijn raad is , gewoon deze topic's doorlezen en er aan beginnen !

 

komt vanzelf goed , zolang je het maar met verstand doet ,

 

 

Greets Mister !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Natuurlijk ga ik alles met liefde en beleid doen. Ik heb er al veel over gelezen, echter in deze topics zijn de planten wat meer in de hoogte gegroeid. Mijn lief is dat niet:

 

gallery_35920_14728_610581.jpg

 

Ze komt nog geen 5 cm boven de pot uit, na 24 dagen groei. In topics van anderen las ik altijd hoe de plant nog 2 weken door groeide, en vooral ging strekken, als de klok op 12/12 ging. Vandaar mijn vraag of ik haar op 12/12 moet zetten, en dan de scrog toe te passen, of dat ik gewoon even moet wachten tot ze groot genoeg is. Dat ze al in de scrog zit, voordat de klok naar 12/12 gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt ze getopt ook, groeien ze dan niet meer in de breedte

 

en 5 cm boven je pot, maar je plantje is wel groter dan 5 cm want je pot is niet helemaal gevuld

 

wel een mooike

 

en op 12/12 zetten beslis je uiteraard zelf

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat je eigenlijk zou moeten doen is je scrog net ophangen op een hoogte dat jij nog steeds makkelijk met je handen onder het scrognet aan je aarde en pot kan , zodat je later in de kweek nog deftig kan dieven etc.

 

dan zet je gewoon je kweek verder en laat je de plant door het scrog net groeien , als ze dan een end boven het scrog net gegroeid zijn kan je ze beginnen neerbinden .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bonjour bonjour,

 

over 2 daagjes staan ze een maand in de aarde. Even kleine probleempjes gehad, maar damn ze is sexy!

gallery_35920_14728_865688.jpg

 

To sexy for her pot :P

gallery_35920_14728_446732.jpg

 

ik wil haar over 2 dagen op 12/12 zetten. De stammen zijn dik ende stevig. Ik denk dat ik de scrog voor een volgende keer houdt, aangezien ze zo eigenwijs groeit. Wat is jullie mening?

 

David

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb zelf nog geen scrog gedaan maar zou het ook doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedenavond allen! (edit voor taalgebruik)

 

Hmm wat is ze mooi....

gallery_35920_14728_1177452.jpg

 

1 maandje in de groei, -3 daagjes boven de grond.

 

Vanavond.. Gaat de klok om. Kan ze lekker strekken, kan ik lekker scroggen.

 

-Lekker groen is ook groen!

 

Greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag groengevleugelde medekwekers ende kwekerinnen!

 

Op deze heerlijke zonnige herfstdag hoef ik de kastdeuren maar naar mij toe te trekken, en een overheerlijke zacht zoete verleiding streelt mijn neus.

 

2 dagen 12/12 (met groeilampen)

gallery_35920_14728_467674.jpg

 

Hopelijk gaat ze nog wat strekken, anders krijg ik 'r nooit in een scrog.

 

Hmm, wanneer zouden jullie gaan voeden? en bloeivoeding? Of groeivoeding zolang de groeilampen er nog in zitten?

 

CHIP CHIP

cheerio!

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor een scrog moet de plant nog wel even groeien

Share this post


Link to post
Share on other sites

groeivoeding blijven geven tot de plant een dikke week in bloei staat , anders krijg je later tekorten ...

 

pas daarna overschakelen op bloeivoeding , en deze lichtjes aan opbouwen .

 

Greets Mister !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolang de dame geen bloeiverschijnsellen vertoont laat je de groeilampen erin. Deze periode heeft ze nog groeivoeding nodig. Wanneer de bloei er echt in treed ga je over op bloei lampen/voeding.

 

Wel strekt de dame meer als je bij omschakellen meteen de bloei lampen erin stopt. Heb hier zelf geen evaring mee, heb dit va onze mede Wf-gebruikers. Dus dat zal wel zo zijn.

 

ziet erg goed uit verder

keep going...B)

 

grtz WW

 

waren ondertussen al wat mensen voorme :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ik dan met een maand groeien toch nog te snel geweest met het omzetten van de klok?

 

Een wijs persoon zei me al dat ik hiervan veel over mezelf ging leren.

 

Hmm, ik zie wel even of de scrog gaat lukken. Anders gaan we creaBea met touw en wasknijpers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

groeilampen erin houden tot de groei eruit is dan switchen

Share this post


Link to post
Share on other sites

PLantje uit pot halen , (upside down) en dan alle puntjes van de wortels afknijpen , week of twee hestel , en dan de volgende fase !

 

Ziet er mooi uit dude , beetje meer water en minder voeding . haze wordt paars bij een tekort aan magnesium , maar ook bij een od aan magnesium :rolleyes:

 

 

 

greets newgrow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou de bloeilampen er al in zetten. Dan komt ie mooier open om te scroggen. Compact houden hoeft niet meer toch?

 

Mooie plant wel!

 

groetjes WK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag allemaal. Ik loop serieus te kutten.

 

Ik zag Elmo schrijven dat je na 2-3 dagen 12/12 je klok nog wel terug kan zetten op 18/6. Dat heb ik gedaan omdat de plant nog te laag en compact is voor de scrog.

gallery_35920_14728_910694.jpg

 

Ze heeft 3 12/12 nachten gehad. Hierna heb ik haar vannacht weer op 18/6 gezet. Maar ik weet niet of dat goed of slecht is. Ze liet al wel geslacht zien:

gallery_35920_14728_1624058.jpg

 

Nu twijfel ik dus of dit wel verstandig was. Zelf zat ik ook te denken om eerder de bloeilampen erin te zetten om haar iets te laten strekken. Wil haar wel in een scrog hebben.

 

Voor de mensen die het zich afvragen: Ik heb echt vanaf begin dit jaar topics gevolgd en gelezen. De microkweekjes van Elmo, de magnificante macro shots van zODd, de bling kast van blowsterke en de mindfucks van macerror. Om er maar even een paar te noemen. Als het micro/fluo, indoor of indoor beginners was, heb ik 't gelezen. Maar dan zet ik zelf zo'n schoonheid neer en pff.

 

Genoeg geblaat. Wat ga ik nu doen om haar in een scrog te krijgen? 18/6, of 12/12 met bloeilampen?

 

Als afsluiter; zelfgemaakte softbox van de oude koolstoffilter doos. Scheelt behoorlijk in geluid.

gallery_35920_14728_627811.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

om te scroggen op 18/6

Als je op 12/12 doorgaat heb je een te korte groeiperiode

voordat de bloei begint en heb je niks om te scroggen..

en wat is er mis met het plantje/ mooi kropje sla toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die omschakeling lijkt me wel onnodige stress opleveren, maar je hebt het nu al gedaan dus je kunt kijken wat er gebeurd. Het is wel een mooi bosje.

 

Succes

Gr. Monti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, lijkt me ook dat ze nu meer stress krijgt. Ik had geduldiger moeten zijn. Ze was al een maand aan het groeien, maar je kan ze laten groeien zo lang als je wilt natuurlijk. Naja goed het is de eerste keer.

 

Tnx Elmo's miss, ze is idd knap aan het zijn. Niks dan liefde en zorg. Ik zal haar morgen nog even toppen, en dan geduldig wachten tot ze in een scrog kan. Dan maar met oud en nieuw een wiedje uit de coffeeshop eh :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou die sufferd gaf me ineens minder uurtjes onder de zonnebank. Maar ach, je kan het ze niet kwalijk nemen toch? Bovendien krijg ik nu wat meer te drinken, en dat is alles wat wij vrouwen willen, zon zee strand en cocktails.

 

Een foto van mijzelf; baby I'm faaaabulous

gallery_35920_14728_994384.jpg

 

 

xx

g

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ola,

 

ruim een maand in de groei nu:

gallery_35920_14728_1136469.jpg

 

Morgen maar is een netje gaan halen dan :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi elf vingerig blad, die heeft het naar haar zin dude :lol: Mooi spits blad met een duidelijke zaagtand erin . beetje rode steeltjes maar dat mag de pret niet drukken ze straalt van groenheid :) Ik heb wel een klein beetje ervaring met scroggen. tis wat werk maar na week 4 bloei krijg je het rustiger en zul je het resultaat van je harde werk zien! Stuk afraster gaas is prima, geen kippengaas bijvoorbeeld B) zodra je het net half tot driekwart vol hebt gooi je de klok om op 12/12. succes gegarandeerd

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie ronde buxus dat je daar hebt B)

 

nee is een schitterend plantje, heel mooi zelfs :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

AARRR wat is dit nou w.. Oh ok..

 

IK STA IN EEN HEKJUHHHH

gallery_35920_14728_424517.jpg

 

gallery_35920_14728_1216827.jpg

 

De klok is om. Dit is vol zat. (groei)Lamp er 5 a 6cm boven. Ik kon m'n ogen niet geloven met het scroggen, wat een flinke jongedame is ze geworden! Na een maand en 7 dagen te hebben gegroeid.

 

Ik ben er himmel blij mee.

 

Groetjes terug!

 

-David

 

PS: Wanneer moet ik de onderste bladen, die te kort zijn voor in de scrog, gaan dieven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...