Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

cheeks

oma weet raad tegen meeldauw

Recommended Posts

Hallo,

 

mijn plant staat nu 4 weken in de bloei en ze staat er prachtig bij.

Op regenachtige dagen staat ze gewoon onder de lamp maar zodra er zon is staat ze buiten.

Nu heb ik sins eergister meeldauw ondekt en wil daar wat aan doen.

Het is nog niet heel erg maar als ik er niets aan doen ben ik bang dat mijn plant eraan gaat en er zit behoorlijk wat aan dit jaar dus dat zou zonde zijn.

 

Nu heb ik een stukje gelezen dat keukenzout gemengt in water het goed doet tegen meeldauw.

mijn vraag was, heeft iemand hier ervaring mee??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niets over keukenzout maar zoek maar eens op meeldauw bestrijding met wodka.

Heb je zelf ook nog wat aan he B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer dat er op fora altijd zulke figuren als jij rondhangen. dit stukje heb ik even gekopieerd van http://www.smulweb.nl/artikelen/139264/Oma...11-diverse-tips

 

•Luizen in kamerplanten kan men ook verjagen met wat teentjes knoflook.

 

•Nog een manier om luis op kamerplanten te vernietigen is het bespuiten met water waar een flinke scheut groene zeep en een scheutje brandspiritus aan toegevoegd is.

 

 

•Meeldauw of ander ongedierte op planten? Besproei ze met dit mengsel: 100 gram keukenzout oplossen in 5 liter water.

 

 

•gedroogde tomatenplanten helpen om fruitbomen vrij te houden van meeldauw en andere ziekten. Men kan de planten gewoon aan de takken hangen.

 

graag normale antwoorden aub

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je goeie doorluchting? Hoe lang moet ie nog denk je? Ik ken persoonlijk geen middeltjes, maar lijkt me dat je goed het vocht eruit moet houden, ook binnen, dan moet het volgens mij wel lukken tot de oogst.

Veel succes, Jah Rastafari!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ventilatie is binnen idd niet zo goed temperatuur wel. Daar komt het ook door dan denk ik. Ik moet nog 4 weken mits ik me vergis want de toppen zijn echt huge. Het is een ww.

Er zijn gewoon middeltjes voor maar ik wil het zo natuurlijk mogenlijk laten en jij snapt volgens mij waarom.

Het zijn nu slechts nog witte vlekjes op de bladeren die ik er makkelijk af kan vegen en heb ze net met zout wteroplossing besproeit de tijd zal het leren dus

Ik houd jullie op de hoogte

 

Irie mon

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar waarom niet gewoon met zwavel spuiten?

en de toppen wat ontzien

en na een dag of 2 ff schoonspoelen.

sulphur is ook best wel grootmoedertijd goedje B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tis maar goed dat het forum niet bestaat uit figuren zoals jij anders was ik al lang vertrokken..

Maar dat ter zijde, mijn reactie was serieus.

 

Ik heb er wel eens goeie verhalen over gehoord uit eerste hand, vandaar.

Maar ik zou zeggen test het en deel je ervaring.

Daar is een forum voor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom niet? Ik voer de mijne ook wel eens een biertje hoor....

 

Vinden de dames wel eens lekker....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou fritzl mijn excuses hierbij dan.

Ik dacht dat je me belachelijk aan het maken was met je wodka opmerking.

Ik ga me er even in verdiepen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook ik heb m'n serieuze momenten..

Succes met je wodka party B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een paar weken geleden heb ik de recept van @elmanito, via zoekmachine gevonden (7.5g natriumbicarbonaat per 4l water).

Ik heb dat samen (in één fles) met Silinal (100% natuurlijk product, zeggen ze) van Ecostyle (werkzame stof Natriumsilicaat) gemengd en toegepast. Echte meeldauw breidt zich niet verder al 2-3 weken B)

Natriumbicarbonaat is te koop bij Etos onder de naam Zuiveringszout..kost bijna niets

Gr en succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

met jus d''orange of puur ?

 

hg

m

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrouwen met jus en echte kerels drinken het puur he..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wodka puur is niet te zuipen. Ben je een echte kerel zonder smaak...

Denk je ? Ik kan het niet maar heb Russen bezig gezien met koffie bekertjes die plastic dingen en de vodka die daar in ging loste het plastic nog net niet op voor ze het achteroversloegen

 

Ff soort van Ontopic meeldauw is een bacterie toch ? Of wast een schimmel ? Als het bacterie is alchol ontsmet dus warom zou het niet werken ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

En, hoe is het met de meeldauw? Heb je de zoutoplossing gebruikt? En hoe is het resultaat?

Ik ben zeer benieuwd, want ik ben bang dat ik ook meeldauw heb ontdekt vanmorgen op 1 van mijn planten :P

Een paar blaadjes hadden echt een grijze laag erop liggen. Ik heb ze maar gauw erafgetrokken, maar dat zal

slecht uitstel van executie zijn ben ik bang? Ik moet nog een week of 3 dus ik vroeg me ook af of ik er iets aan moest doen, of dat ik het gewoon zo kan laten tot de oogst? Tast die meeldauw ook je toppen aan?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gewoon soda dus....

Natriumbicarbonaat is NIET hetzelfde als soda!

 

Soda is natriumcarbonaat, zonder 'bi' dus. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
En, hoe is het met de meeldauw? Heb je de zoutoplossing gebruikt? En hoe is het resultaat?

Ik ben zeer benieuwd, want ik ben bang dat ik ook meeldauw heb ontdekt vanmorgen op 1 van mijn planten :P

Een paar blaadjes hadden echt een grijze laag erop liggen. Ik heb ze maar gauw erafgetrokken, maar dat zal

slecht uitstel van executie zijn ben ik bang? Ik moet nog een week of 3 dus ik vroeg me ook af of ik er iets aan moest doen, of dat ik het gewoon zo kan laten tot de oogst? Tast die meeldauw ook je toppen aan?

 

Ik heb keukenzout gebruikt en de meeldauw is nu weg.

Conclusie het werkt dus, kreeg wel weer witte zoutsporen na het spuiten maar die zijn nu ook weg.

Misschien dat vodka ook werkt maar dan kun je denk beter een flesje spul in het tuincentrum halen daar een fles vodka wel een stukje duurde is.

Gewoon keukenzout gebruiken dus, alles wat je erop spuit rook je ook weer op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...