Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

oekie

Toppen groeien niet dicht

Recommended Posts

Beste Hobbyisten,

 

Ik kweek nu zo'n 2 jaar met redelijk goede oogsten en kwaliteit.

Ben ook altijd bezig mijn proces te verbeteren om de kwaliteit/opbrengst te verhogen.

 

Ik heb voor deze ronden ook een nieuwe reflextor. Nl. een "klik hier"

Verder heb ik mijn lamp nog vernieuwd voor een Philips Master SON-T Pia Green Power 600w.

 

En dan ben ik ben Aptus suplimenten aan de slag gegaan.

Startbooster

Regulator

PK booster

K booster

Topbooster

 

Ik kweek op voorbemeste aarde:

Voedingslijn: Canna terra vega/flores en cannazym

Ph5,8

Ec: rond de 1.

Voedingsvat met blumat systeem

Heb een lumatek 600w evsa dimmable voorschakel apparaat

 

Nu zit ik in mijn 4de week bloei en mijn topontwikkeling blijft behoorlijk achter. Het lijkt alsof de stam wel verder ontwikkeld, maar de top vult zicht niet meer.

Ook krullen de topblaadjes naar binnen.

Ik heb het gevoel dat ze goed tot max op voeding zijn. Zien er verder gezond uit. Weinig tot geen stress(paarse stelen enz)

Ik heb wel de temp een tijdje niet goed onder controle gehad. Nl 33 graden met de lamp aan!

 

Hier wat foto's

 

gallery_12702_14702_516199.jpg

 

gallery_12702_14702_1957270.jpg

 

gallery_12702_14702_1776092.jpg

 

Iemand raad?

 

bvd oekie

Share this post


Link to post
Share on other sites
edit, verkeerd begrepen sorry

 

haha das jammer... Ik was blij al zo snel een reactie te zien

 

 

edit: Tsjonge jonge,.... zie tot mijn verbazing dat de lamp net aan ging.. Zou rond 21hr moeten zijn.. Blijkt mijn timer tussen 15hr en 17hr aan te gaan. En dan van 21hr tot 9hr in de morgen weer.

Waarschijnlijk tegen wat nokjes aangestoten en zodoende de timer instelling verkloot.

Dit kan natuurlijk mijn probleem verklaren.

Ik weet niet hoe lang dit al gaande is, maar het is een tijdstip dat ik niet thuis ben geweest. Kom iedere dag om 17.30 thuis.. Dus geen kans om dit op te merken... Maar goed dat we ook weekend hebben B)

 

Dan lijkt het er op dat de plant weer in groei is gegaan en zal t weer even duren voordat hij weer gaat bloeien..

Hopen dat t goed komt... Weet niet hoe de plant gaat reageren. Hoop dat hij de bloei weer op pakt en ik verder kan gaan met mijn schema.

Ze zal dan wel later klaar zijn ivm het stil staan van enkele weken. (nl deze ontwikkeling zit er al 2 a 3 weken in. dus denk dat de timer al behoorlijke tijd van slag is geweest)

 

Iemand suggesties hoe hier mee om te gaan?

 

bvd

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja gewoon op 12/12 doorgaan .

hopen dat het nog goedkomt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iemand ervaring met zo'n voorval. Ben toch echt benieuwd of t nog wat wordt?

 

Gr. Oek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja, of je verlies nemen en stoppen of doorgaan en er nog 40% minder(e) wiet vanaf halen met uren knipwerk?

regeneratie door geen strikte 12/12 en kans op ballen nu ook nog als ze weer vol op 12/12 gaan.

 

Kzou ze 24/36u in donker zetten (bloei forceren) en dan kijken wat ze doen qua strekken, mannelijke bloemen en bladproblemen

en dan verder beslissen.

 

Die kleine blaadjes in de top en de uitlopertjes in de toppen geven aan dat de plant terug aan het gaan is naar groeistadium.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb dit wel is eerder gehad met teveel warmte en lichtlek

plant die 12 weken zou moeten staan heeft toen uiteindelijk tussen de 16 en 18 weken gestaan voordat het eindelijk beetje volume had

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

ze zijn al aan het reveggen .

ik denk opnieuw starten de beste optie .

zonde zet ze buiten of kliko .

 

hg

m

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vrees dat macerror gelijk heeft, ze zijn idd ah stretchen/reveggen. Ik heb dit ook ooit gezien bij mijn planten en toen was lichtlekkage in mijn tentje de boosdoener. Al heb ik gekozen om toch verder te doen en uiteindelijk nog wel redelijk wat rookbaars van gehaald maar wel 3 weken langer bloei en de kwaliteit/kwantiteit was veel minder dan verwacht. Mijn planten waren ook in hoogte niet onder controle te houden. Ik zou het denk ik niet meer doen en toch maar opnieuw beginnen, is veiliger. Jammer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allereerst, bedankt voor jullie reacties. Al zijn ze niet waar ik op gehoopt had :P

Ik kijk t nog 1 week aan en wanneer de bloei er dan niet goed in zit, dan de schaar erin.

 

gr oek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ik een tijdje geleden ook gehad, me klok schakelde soms aan terwijl het donder had moeten zijn.

Met als gevolg dat ze tijdens de bloei gewoon verder gingen groeien.

 

Na het probleem opgelost te hebben en een paar weken aangekeken te hebben toch maar mee gestopt omdat het echt niks meer werd.

 

Heel klote maar je kunf beter opnieuw beginnen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ook opnieuw beginnen denk dat je dan eerder klaar bent , jammer joh volgende keer ff goed kijken bij de klok :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

pffff lijkt net op men vorige kweek ook gelijkaardig en denk mss zelfs dat het hermafrodietjes worden...

 

Stress zelden goed :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn aan het re-veggen.

 

Neer halen en Ice er van maken?! :P

Gewoon overnieuw starten dat is het beste!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...