Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Roachclip

wel of niet spoelen?

Recommended Posts

Hi there!

We naderen het einde van dit seizoen, de topjes zijn al lekker aangedikt.

Nu kreeg ik bij de GS het advies om niet te spoelen, dat zou volgens die man helemaal niet nodig zijn bij outdoor.

Gewoon voeding blijven geven en de grond na de oogst gewoon in de tuin flikkeren was zijn advies.

Wat vinden jullie hiervan? B)

grtz.R

Share this post


Link to post
Share on other sites

slecht!

gewoon spoelen dan weet je zeker dat je wiet beter gaat smaken.

want je doet nu hetzelfde als indoor alleen zonder lamp B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb begrepen uit het lezen van outdoorverslaagen.

Dat, ze nooit spoelen maar vrijwel altijd de laatste 3-4 weken geen voeding meegeven. All hangt dit ook grotendeels ervan af hoe groot de buffer (lees pot of gat) is. Het risico van spoelen is dat een medium als aarde coco's of ander organisch materiaal niet zo snel uitdroogt. En daardoor de grond erg vochtig word wat de kans op rot doet toenemen.

 

Als je buiten hydro groeit zoe ik zeker well spoelen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

buiten niet te hoeven spoelen, word geadviseerd i.v.m. de regen val waardoor dus vele voedings-stoffen weg spoelen.

 

heb je ze in een pot buiten of in de volle grond?

volle grond is spoelen niet nodig maar kan natuurlijk wel B)

 

potten light er net weer even aan hoeveel regenwater je grond spoelt.

 

dus conclusie even snel spoelen weekje en dan komt het goed goodluck en de groeten

 

L€on

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) outdoor nooit spoelen alleen de laatste 3/4 weken geen voeding meegeven ........... duhhh.

 

questie van de klok horen luiden maar nooit de klepel gevonden ...? :( :P

 

mv.g

 

ohja zou inderdaad laatste 2 a 3 weken geen voeding geven spoelen dus en hydro buiten ach .... B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

spoelen doe ik ook niet bij outdoor,

en ik geef ze tot 10 dagen voeding voor ik ze oogst, maar dat staat op mijn verpakking dus.., 3 weken op voorhand lijkt me wat overdreven

of je hebt een hevigere voeding ofzo B)

 

Grts!! R11S

Share this post


Link to post
Share on other sites

zie je wel, weer veel verschillende meningen! Nu weet ik nog niet wat te doen B)

even voor de duidelijkheid, ze staan dus in potten met potgrond, voeding is canna flores en canna booster.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je twijfelt dan altijd je eerste gevoel volgen, doe ik ook steeds B)

 

Spoelen kan nooit nie slecht zijn he en zeker niet voor je smaak van je wietje :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

laatste 2 weken alleen water geven is voldoende na mijn idee, zelf ben ik woensdag al gestopt met voeden 2.3/3 weken van voor ze klaar zijn. dit heb ik gedaan omdat het weer niet al te best is en zodra er rot inslaat gaan ze toch echt om dan wil ik geen voeding proefen. dus schat in hoelang ze nog moeten hou het weer beetje in de gaten en maak daaruit je beslissing

Share this post


Link to post
Share on other sites

de laatste week . liever 2 weken alleen maar water geven..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Spoelen is buiten wel handig net als binnen, maar ook de temperatuur moet toereikend zijn.Het is nu een beetje koel & nat buiten, dus oppassen met geven.Het zijn tenslotte geen moerasplanten.Om te spoelen zou ik het beste water met wat blackstrap melasse geven, eventueel aangevuld met wat fulvinezuren.:)

 

Namaste B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga zelf denk ik maar 1 weekje spoelen kan ik beste spoelen met regenwater of gewoon kraantjeswater ?

 

Groeten shining

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat je zelf wil ..... zou voor kraan water gaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok Thanks elmo ! aan jou hebk wat B) grtjs shining

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik spoel ook met gwn kraantjes water , ik hou een week of 2 aan .. deze ronde zijn er er 20dagen geworden .

als je planten het houden , en ze zien er nog gezond uit ( nog niet klaar ) dan spoel je wat langer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, dan gaan we dus wél spoelen, een weekje ofzo. Maar....wanneer begin je hiermee? Mijn trichomen zijn namelijk nog overwegend doorzichtig. (Als ik wil oogsten bij 80% amber trichomen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die trichomen zie ik nog niet amber worden, en dat terwijl ik zo graag wil oogsten.... :P

Nou ja, dan zo lang maar de laatste frambozen oogsten en de eerste walnoten... <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

80% amber???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, als je couchlock high wilt worden moet je toch pas oogsten als 80% van de trichomen amber van kleur is? :P

 

Vandaag tóch maar het zekere voor het onzekere genomen en een 600W gekocht om de dames de komende 2 a 3 weken mooi af te laten bloeien. Het weer wordt nu wel écht slecht...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welnee, 30-50% is meer dan zat, beter een goede soort uitzoeken met een couch lock effect. Amber trichomes zijn afbrekend thc.

Ikzelf oogst bij 5-10% amber en heb indica en sativa soorten, de een voor de stoned de ander voor de high.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanneer je buitenwiet in te kleine pot hebt staan dan heeft spoelen enigzins nut.

In een grote kuip of volle grond is het volmaakt zinloos.

De temperatuur is te laag, zonlicht te zwak en vochtigheid genoeg in de lucht.

wanneer de planten nog flink drinken dan geef ik voeding, de laatste 2 weken wanneer dat flink afneemt dan geef ik ze zo weinig mogelijk water.

 

Oogsten buiten is kwestie van goed kijken of er nog leven in een plant zit, ik kijk eik nooit naar de trichomen. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

buiten is zo lang mogelijk laten staan , zeker in de volle grond

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...