Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Markie

(ver)bouwverslagje bakken 105x105 cm

Recommended Posts

Hey, volgende week wil ik een nieuwe ronde draaien.

Heb een tentje 1,20 bij 2,40 en ga er 2 bakken in maken en daar per bak 5 potten in. water geven van onderen.

reden hiervoor is vooral ruimte gebrek en zo kan ik de waterbak onder de bakken kwijt. Ik ga weer scroggen zodat ik niet te hoog uitkom met de toppen.

 

Vandaag aan de slag gegaan en ik vind dat t resultaat prima is.

Hout op maat laten zagen en bakken van 1,05 bij 1,05 gemaakt 15 cm hoog.

 

gallery_35005_14697_192978.jpg

gallery_35005_14697_230146.jpg

eerste laag vijverfolie voor extra stevigheid. daarna inpakken met vijverfolie

gallery_35005_14697_187487.jpg

gallery_35005_14697_112377.jpg

onder de bakken vastgemaakt met ringetjes en korte schroefjes. hele zijkanten ingepakt dus.

gallery_35005_14697_205193.jpg

5x 25 liters

gallery_35005_14697_190309.jpg

eerste staat. Op ingekorte schagen, die ieder mijn gewicht makkelijk aan kunnen (95 kilo (zware botten))

gallery_35005_14697_155618.jpg

en zo staan ze saampjes. Links onder de bak mn watervat, rechts t kacheltje, uiteraard opgehoogd ivm eventuele lekkage.

gallery_35005_14697_186363.jpg

 

En dan het volgende, ik ga van onderen water geven. met een mooie tijdklok die automatisch elke dag de juiste tijd (nader te bepalen) aanspringt en een vijverpom aanstuurt. Zoals je ziet gaat er dan een slang naar een Y splitsing en zo verder de bak in.

Maaar net bij een test van 10 seconden: 300 ml in de ene bak en 1200 ml in de ander.

Iemand een idee hoe dit kan? de slangen na de Y zijn exact even lang.

 

gallery_35005_14697_85081.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is een mooi idee. voor stekken ofzo . maar niet voor 5 van die potten dus

haal alsjeblieft die schagen onder die mooie bakken vandaan..

en zet die bakken gewoon op de grond

 

is vragen om problemen zo B)

en als ze op de grond staan heb je je hoogte probleem ook mooi opgelost :)

mooie ruimte maar ik zou het toch anders doen .. kan je watervat niet gewoon buiten de tent staan ?

 

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke opzet hoor, maar...

Hou je de hele ronde je waterbak in de tent?

Welk medium ga je gebruiken?

 

En heb je al geprobeert om de y koppeling dichter bij de pomp te zetten?

 

Succes! B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou idd je bakken zo op de grond zetten , of je gaat hoogte probs krijgen .

voor de rest succes B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi gedaan maar ben het ook eens met de anderen lekker op de grond laten staan B)

Succes met deze mooie ronde :) groeten pac

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx allen.

zoals ik al schreef heb ik een ruimte probleem. ik kan het watervat dus echt niet buiten de tent kwijt zonder dat de vrouw des huizes gaat zeuren.

Of weet iemand een rond hoog vat van hooguit 30 cm in diameter?

 

Ik snap jullie dat ik qua hoogte krap kan komen maar mijn vorige kweek kon ik nog 70 cm omhoog (scrog).

gallery_35005_14272_1000860.jpg

 

 

Die schagen zijn niet van vurenhout ofzo maar van een degelijk houtsoort. qua stevigheid zit dat zeker goed.

 

Ik ga nog wel even hard nadenken mbt watervat. Ik besef dat op de grond een beter is..

 

@ fritz: aarde. met een laag hydro korrels op de bodem van de potten. Dat y stuk ga ik even mee spelen vanavond. thx!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey markie veel succes, maar denk ook dat dit niet verstandig is ivm hoogte. ik zou dan iig veel plantjes neerzetten en gelijk op 12/12 gaan.

 

dit zou leuker zijn icm een eb vloed systeem en dat je het water via een afvoer in de bak laat weglopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is deze budbox niet wat voor jou?

Weet zo de afmetingen niet maar smal is 'ie wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx jeice.

eb en vloed, nog een vat, pomp of afvoer... en werkt dat ook met aarde? nog nooit in verdiept.

maar van oderen water geven lijkt me genoeg vernieuwing. B)

 

 

Ik heb al een ideetje en een tip in mn pm.. omdat jullie me weer aan het denken zetten :)

Tegen het kamertje waar de tent in staat is een inbouwkast die vanaf de gang bereikbaar is. als ik daar t watervat in zet en de slang door een gat in de wand van de kast... vanavond eens bekijken. (ik woon heel klein)

 

 

 

 

 

 

 

thx fritzl. ik ga alle opties even bekijken vanavond..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Of weet iemand een rond hoog vat van hooguit 30 cm in diameter?

 

Hoi,

 

Misschien stuk pvc buis van rond ongeveer 30 cm. Elke lengte kan je realiseren en aan de onderkant lijm je een (afdicht) dop c.q deksel op.

Succes. B)

 

mzzl,wsteb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé vakantieganger; beetje uitgerust en naar de zin gehad.

 

Oplossing; iets minder vaak op vakantie en wat groter gaan wonen B)

 

Zonder gekheid; succes met de opbouw en good luck met de nieuwe kweek !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan je je vrouw niet een mooi bosje bloemen geven , avondje eten en bij thuis komst de ton neer zetten B)

je kan ook een gat maken in de tent die naar buiten toe leid , of een van de ronde (lucht) gaten om de slang door heen te doen

 

opties genoeg :( succes met slijmen bij de vrouw :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha pacman, mooie is, ze zit nu net mee zit te lezen op de bank haha. (ze zegt nu: ja hallo nu wil ik een etentje)

Bedankt pacman :)

 

Maar ik heb de oplossing gevonden. Wat ik al zei met de aansluitende gangkast. das gelukt. Gaatje gemaakt, slag erdoor en door een luchtgat de tent in.

 

Ik heb nog een paar keer getest en de hoeveelheden kwamen nu wel overeen links en rechts. volgens mij helpt het als ik t Y stuk hoger plaats dan de slangen naar de bakken. dan gaat er nagenoeg evenveel elke kant op.

 

Dus de 2 bakken staan nu op de grond!

 

En al green: ik zal het is overwegen, maar van een vakantie skippen kun je niet groter wonen B)

 

Dank allen voor het meedenken en de tips.

Vanaf volgende week een nieuw verslagje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...