Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
flip van hout

kolossus lange bloeitijd

Recommended Posts

In sanniesshop word kolossus omschreven als een hybride die in 10 weken afbloeit. Ik ben deze nu aan het kweken en net zoals vele mede kwekers kom ik erachter dat de kolossus een redelijk lange bloeier is. Ik zit nu bijna in week 10 en nog geen bruin haartje te bekennen. Ik vind het wel een hele mooie plant begrijp me niet verkeerd het is een genot om te growen en heb letterlijk keiharde cola flessen staan. Maar mischien dat sannie de bloeitijd in de shop kan aanpassen naar 11 weken want ik ken niemand die hem gegrowed heb in 10 weken. Om toch een iets kortere bloeitijd te hebben ga ik volgende keer hercules proberen omdat deze dus wel echt indica dominant is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zit met hetzelfde fenomeen. Recent heb ik een paar nieuwe Kolossus-zaden (fem) besteld. Ik zit nu in het einde van week 10, flinke buds en cola's, maar heb nog zeker 2 weken voor de boeg. De topvorming kwam opvallend laat op gang. Klimaat, waterhuishouding en voeding waren en zijn in orde, geen stressfactoren of bijzonderheden.

 

Ik had ook nog een aantal oudere (ca. 1 jaar) Kolossus-zaden (fem) liggen die ik elders heb neergezet. Deze groeiden en bloeiden niet zozeer beter maar wel sneller. De topvorming kwam twee weken eerder op gang. Na 9,5 weken bloei mooi afgebloeid en oogstrijp. Weliswaar een andere locatie, maar ook hier geen bijzonderheden/stress en een goed klimaat.

 

En Kolossus is inderdaad wel een mooi soortje, heerlijk om te kweken. Ze kan flinke doses voeding hebben en beloont je daar rijkelijk voor!

 

Flip, kijk ook eens naar de Extrema. Ik vind haar iets lastiger dan de Kolossus, maar ze brengt wel mooie resultaten. 9 weken bloei en je bent klaar. Hericules heb ik niet veel ervaring mee, slechts 1 keer gekweekt. Ze leverde erg mooie wiet, maar net wat minder gewicht dan Extrema/Kolossus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

extrema is echt een pure indica daar ben ik niet zo fan van, sneller kans op rot en langer voor groeien om een vol hokkie te krijgen. Maar misschien leuk om voor 1 keer een indica te doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Waarschijnlijk wat meer Haze genen in de betreffende pheno's.:)

 

Namaste B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...