Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
pietlutvlierefluiter

santamaria zaden

Recommended Posts

Ik hen nu Santa Maria zaden van nomercy en ik ben er heel blij mee maar wou toch alvast informeren naar

een anderen soort die er heel erg op lijkt.

Het nadeel is dat Nomercy geen gefeminiseerd zaad verkoopt, ik weet ook niet waarom.

Het klote ervan is dat ik 2 keer zoveel potten moet neer zetten als dat ik er uiteindelijk ga kweken,

ik heb nu 40 staan om er 16 vrouwelijke aan over te houden

 

 

weten jullie een soort die heel erg op Santa Maria lijkt? er zijn zo ontzettend veel soort te vinden op internet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet ik niet wat ik wel al weet is dat je te veel hebt betaald voor je regular seeds <_<

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

waar baseer je dit op shining? nomercy is een van de weinigen die al zn tijd in 1 soort steekt

de santa is als een klein levenswerkje voor hem.

het is ook een F8 dit zegt een hoop over de stabiliteit en betrouwbaarheid van het product

dit heeft nomercy een hoop tijd/werk gekost in tegenstelling tot alle andere zaadbanken die als paddestoelen uit de grond schieten

en elkaar kapot concreren met home made feminised in alle soorten en merken.. dit zijn voor mij vaak de zaadbanken waar ik mn twijfels bij zet

we zien hier op het forum ook ineens iedereen aan de slag gaan met lesbian dream en sts, alleen vergeten een hoop dat er veel tijd gaat zitten in selecteren/veredelen.. het van de honderden planten de allerbeste vrouw te vinden is nog niet zo makkelijk als je denkt dat het is

 

@pietlutvlierefluiter

aangezien je hier op WF bent, kijk eens in de webshop van sannie, sannieseeds.nl

neem er ff de tijd voor, kijk bijvoorbeeld op azarius.nl dit is een makkelijke overzichtelijke site waar meerdere zaadbanken te vinden zijn

zelf gaat mijn voorkeur uit naar bijv (al zijn dit geen santa achtige planten)

 

dinafem (Moby Dick vind ik erg interresant) ze hebben een santa sativa dit komt misschien in de buurt <_<

Barney's Farm Zaden

Dutch Passion Zaden

nirvana seeds

Sweet Seeds

Sensi Seeds (NLA = Northern Lights#5 x Haze)

 

ik snap dat je blij bent met de santa van no mercy!

ken iemand die draait er al jaren mee

 

als je het velen zaden kopen/selecteren nietmeer wil, en geen gepast fem soortje kan vinden

zou ik in jou geval een mooie vrouw van je santa selecteren en daar stekken van snijden <_<

misschien wel de mooiste oplossing oftewel de vergulde middenweg?

 

Greetz Skunkmonster

<_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor het antwoord skunkmonster.

 

 

ik denk dat een moederplant geen oplossing is want dat is net zoveel gedoe en extra stroomkosten als 2 lampen.

misschien moet ik een creatieve oplossing vinden in de trand van kleinere potten zodat ik er 40 op 1m2 kan zetten en na het selecteren weer in 11l potten.

 

ik weet niet hoe andere mensen dat hier doen met selecteren, ik ben niet echt een vindingrijk persoon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

veel hier lezen . kom je een heel eind

Share this post


Link to post
Share on other sites

12/12 systeem een optie? lees anders eens wat meer op het nomercy forum.. staat veel over de santa en het systeem op.. staan daar ook altijd wel open voor vragen..

 

groet,

 

T-o

Share this post


Link to post
Share on other sites

12/12 ? ik moet eerst een aantal weken laten groeien op 18, wat bedoel je daarmee?

 

ik zat net te kijken voor kleinere potten en vond 4 liter potjes, daar kan ik er 36 van op 1m2 zetten.

ik wil ook een keer over op hydro(mapito denk ik) dus hoe doe ik dat dan met slecterenen en overpotten,

misschien dat ik dan steenwol in de 4liter potten kan doen en na het selecteren in de mapito overpotten.

Hoe doen jullie dat of zijn er geen kwekers die met zaden hydro kweken? en zijn 4 liter potten groot genoeg tot het selecteren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

het 12/12 systeem is eigenlijk 1grote aardebak/hydrobak

waarbij je minimaal 36 stuks op 1 m3 zet, je begint meteen met 12uur licht (zonder voorgroei)

dan zul je binnen 3weken de mannen er tussenuit kunnen halen, en de evt vrijgekomen plaatsen weer kunnen vullen..

dit laatste is misschien niet ideaal omdat je planten dan niet allemaal tegelijk klaar zijn

voordeel van 12/12 is dat je planten slanker blijven en bijna alleen maar 1 dikke hoofdtop aanmaken

en je met deze manier door veel planten op 1 m3 te zetten ook 1 op 1 kan halen (schijnt)

 

er is ook op dit forum een hoop over te vinden

 

en een mailtje naar nomercy kan zeker geen kwaad! suc6

Greetz Skunkmonster

B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

4 liter potjes altijd direct op 12 / 12 zetten, anders wordt de plant 5 x breder dan de pot en dat schiet niet op. Als je direct op 12/12 gaat en je na een paar weken de heren er tussen uit vist dan hoef je het niet aan te vullen met nieuwe planten omdat de lucht tussen de planten nou net zorgt voor een goed circulatie en lichtverdeling (En ze groeien nog wat dicht). Alleen als je super maximale opbrengst wilt halen heeft het zin om de open gaten op te vullen, maar heel veel verschil maakt het niet.

 

Hier een voorbeeld op een 2 liter rozenpotje (20 cm hoog) die direct op 12/12 heeft gestaan, met een opbrengst van 14 gram. ( Op 4 liter wordt ie ongeveer 1,3 tot 1,5 maal zo groot)

 

gallery_22580_8167_426109.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

moedrplant kan gewoon onder tl of beter t neon.

Is niet zo duur op stroom.

je kan ook elke keer 40 50 euro voor zaad besteden als je dat liever wilt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...