Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
OrangeBud

Beste lamp voor moeders

Recommended Posts

Hallo growers en blowers <_<

Ik heb een nieuw tentje gekocht (DR60) voor mijn moeders maar voorlopig nog geen afzuiger en geen lampen omdat ik er maar niet uit geraak wat de beste setup is voor dit doel. Ik twijfel tussen:

 

1) 8x TLD cool white (waarvan misschien 1 of 2 warm white ertussen)

2) 150W HPS

 

Het liefst wil ik eigenlijk geen afzuiger. Lijkt mij voor de geur overbodig aangezien hier niet gebloeid wordt. Maar loopt de temperatuur met de HPS lamp dan niet te hoog op? En geeft TL geen beter licht vs HPS voor vegetatieve planten?

En als je enkel kijkt naar wat beste is voor het plantje welke zou ik dan nemen, TL of toch maar voor hetzelfde Watt aan HPS?

 

Bij voorbaat dank

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor moeders zou ik 400 watt hpi nemen geen hps lamp, en voor de afzuiging een softbox 500 m3 zit je altijd goed

 

met tl gaat ook duurt alleen een stuk langer met die hpi gaan ze als een speer

Share this post


Link to post
Share on other sites

je moet eerst zeggen hoeveel stekken je in de week wil.... <_<

 

dan pas.. kan je goed advies krijgen.... <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

veel carpe_diem <_< <_< <_< :spliff:

 

in ieder geval geen hps

Share this post


Link to post
Share on other sites
veel carpe_diem <_< <_< :spliff: :blink:

 

 

ben je helderziend ;) ....

 

als ik veel stekken wil..... dan hang ik veel lampen op....dan weet je zeker dat ik 24-7 bezig ben :P ...en nog tijd tekort <_< ........mja...mss mag je dan wel een tijdje uitrusten in staats hotel... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet helderziend, tis gewoon wat ik gok <_<

 

uitrusten doe ik laters.... <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Men onderschat het stekken werk nogal eens ook.

Ook onderschat men vaak hoeveel stekken er per lamp af komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat wordt zeker wel onderschat <_<

 

als je het goed doet kan je wekelijks genoeg stekken snijden van wat moeders onder een hpi lamp, maar idd veel werk. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

TL-D gaat niet lekker in een 60 tentje vanwege buislengte + fitting.

 

Hoezo niet meuren als lamp afslaat?

 

400W HPI in een 60 tentje <_<

 

2 TNeon Kappies met om en om lampen kleur (blauw/paars) en een heel klein afzuigertje ben je klaar en past prima in het tentje

Share this post


Link to post
Share on other sites
400W HPI in een 60 tentje <_<

 

yep <_<

 

met de juiste afzuig <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi hoi,

 

Ik zou gaan voor,

 

1 Dimbare 400watt VSA, 1 maal een 250watt en 1 maal een 400watt HPI bulb.

 

Heb je geen stekken nodig draai je op de 250watt stand, wil je na 10 dagen goede stekken snijden zet je hem op 400watt.

 

Zo kan je mooi de groei van je moeders een beetje regelen,..

 

En idd een 500m3 box met 500m3 filter,..

 

Voorkomen is altijd beter als genezen, geld ook voor reuk,...!

 

Suc6, met je keuze,...

 

greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

<_< :spliff: <_<

 

heb je het al eens gedaan dan en wat heb je allemaal gedaan ter voorkoming van bolling wanden?

je houdt 30x30 over als je een 500M3 er vol op zet namelijk, gebeurt hier per ongeluk nog wel eens als de voeler op hol slaat (485M3 buisfan voor 250W HPS'je).

 

predator weet er alles van volgens mij, hoge wattages in een 60 tentje en hoe dat uitpakt, vooral voor je LV <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bolling?

kan me alleen voorstellen dat als je de afzuiger op 100% zet en je hebt te kleine passieve lucht toevoer, je tent inklapt.

Wil je 500m3 afzuigen zal je natuurlijk ook moeten zorgen dat er 500m3 niet te moeilijk naar binnen kan,...

 

En nee met een tentje heb ik het nog nooit geprobeerd, wel met kleine hokjes.

En die klappen niet zo snel in elkaar, je krijgt alleen het deurtje dan niet meer zo makkelijk meer open :spliff:

Dan weet je dat je er inlaten bij moet maken,...

 

gewoon een DS 90 kopen prob opgelost <_< <_< <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi hoi,

 

Ik zou gaan voor,

 

1 Dimbare 400watt VSA, 1 maal een 250watt en 1 maal een 400watt HPI bulb.

 

Heb je geen stekken nodig draai je op de 250watt stand, wil je na 10 dagen goede stekken snijden zet je hem op 400watt.

 

Zo kan je mooi de groei van je moeders een beetje regelen,..

 

En idd een 500m3 box met 500m3 filter,..

 

Voorkomen is altijd beter als genezen, geld ook voor reuk,...!

 

Suc6, met je keuze,...

 

greets

 

dat is nog de beste oplossing

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hartelijk dank allemaal voor de reacties! Ik heb in elk geval weer wat bijgeleerd en daar doen we het toch voor :P Ik had ze al gelezen maar wegens tijdsgebrek nog niet kunnen antwoorden. Het is de 400W HPI geworden maar de growshopverkoper vertelde me dat een 500m³ afzuiger de zwaar is voor zo een klein tentje en heb dan toch maar voor de tussenweg gekozen en een 225 m³ aangeschaft en tot hier toe lijkt het idd niet de beste keus maar het werkt dus voorlopig zijn we gered.

 

Voor de duidelijkheid: het is niet mijn bedoeling om enorm veel stekken te kunnen nemen, eerder om supermoeders te bewaren en per draai daar stekken van te nemen. Daarom zal ik ook nog ongeveer de helft van de tijd TL gebruiken om stroom te besparen en omdat ik gewoon niet zoveel stekken moet.

 

Gr OB

Share this post


Link to post
Share on other sites

500m3 is goed man, growshop medewerkers weten ook niet alles :P <_< ;)

 

met een 500m3 zal je veel minder geluid hebben, aangezien hij niet vol gas hoeft te lopen, en in de zomer zou ik er heel blij mee zijn :D :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
500m3 is goed man, growshop medewerkers weten ook niet alles <_< ;) :D

 

met een 500m3 zal je veel minder geluid hebben, aangezien hij niet vol gas hoeft te lopen, en in de zomer zou ik er heel blij mee zijn :lol: :(

 

Ja maar dan heb je ook een (sowieso?) softbox nodig toch? Zijn de stangetjes van de tentjes niet te fragiel om zo een zware box op te hangen? En in de ruimte van mijn tent heb ik ook niet zoveel plaats over verder.

 

Ik zit nu met een nieuw probleem. :P Moet dit in een nieuw topic of mag dat hier?

 

De tentjes (bloei en moeders) staan beide in dezelfde kamer. De kamer is grotendeels verduisterd, maar mijn bloeiende planten lijken precies te reveggen. Ik had het eerst niet door maar de oorzaak van het probleem is lichtlekkage van de ene tent in de andere. Dit gaat via kleine kiertjes die ik inmiddels al wat afgetaped heb maar ook de passieve inlaten. Ik heb geen actieve inlaat en als ik de venstertjes sluit dan wordt mijn tentje natuurlijk vacuum gezogen. Ik heb getest om de afzuiger van de moeders als actieve inlaat te gebruiken omdat op die manier de venstertjes wel dicht kunnen, maar of dit goed is voor de plantjes betwijfel ik. Iemand suggesties?

 

@Doc: haha ja die plasma is misschien iets voor later B)

Edited by OrangeBud

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ben je straks het sjaakie :P

Ik gebruik 250 watt in een dr 60 en mijn 330mh3 kan het regelmatig niet aan als het warm word

 

Mijn volgende upgrade word een 500 of 1000 mh3 met temp variac

 

Loop nu afentoe op naar 33 dus pas aub op met die 400 watter anders gekookte plantjes

 

(kan 70 killo houden op die stangetjes (boven op))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...