Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Krasi

Amnesia Haze vs s5, het gevecht der titanen.

Recommended Posts

Kort (9.5wk s5) en langbloeier (week of 12 amnees) boefje naast uitwerking <_<

de s5 legt je sneller lam dan Amnees, grote zus van zou ik zeggen (waar menigeen andersom beweerd na consumeren nep s5).

 

@Krasi

tent bijna leeg hier en klaar voor de battle, morgen gaan ze onder HPS zonnetje hier dus loop maar klein beetje achter.

nu maar hopen dat de buizen vd DR 150 een 1500M3 Phresh houden, met de 1000M3 hangen ze al beetje door en ik heb niet zo een oplossing om dat aan te pakken, jij een idee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus die s5 is zeg maar de commerciele soort, en de andere is echt de haze?

 

Oja het staat zelfs in topic titel..

 

Dank u

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker bezig weer krassemans <_<

Ik volg stilletjes op de achtergrond mee <_<

 

Suc6....

Share this post


Link to post
Share on other sites

hou het in de gaten krasi.... goed bezig <_<

 

ben gelukkig zelf net klaar met knippen.. pff last van de vingertjes <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dus die s5 is zeg maar de commerciele soort, en de andere is echt de haze?

Eerder andersom want de s5 is echt wel een haze (qua geurtoon en verschijning), bah wat een kattepis met een spearmint smaakje <_<

Gewone Amnees vindt je overal wel, de s5 is echter dun gezaaid en betaal je meer voor dan een Amnees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gewone Amnees

 

Je weet toch

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elmanito, zeer sterk spul ja, ruikt wel heerlijk, ik gebruik enkele druppels op een liter water, het toevoegen van Yucca maakt de twee vloeistoffen tot een homogene oplossing.

Chemotype...wablief, het is een pure rozemarijn-olie..deze

 

http://www.geurwalhalla.nl/a-26279869/roze...zemarijn-100-ml

 

Homegroweman, haha bedankt, het is steeds nogal wat, ik ben nogal van nieuwigheid, maar de etherische oliën worden door het inheemse volk van het land van herkomst al jaren gebruikt voor verschillende doeleinden, en ook succesvol tegen insecten plagen, WF is de bom wanneer canabis en alles wat daar omheen hangt je boeit, zo veel info ;)

 

OrangeBud, ur welcome, de lamp is duur omdat de gebruikte technologie gewoon nog duur is, maar het is een uber-lamp, TL is gewoon ook prima, en zelfs op de gewenste kleurcode te verkrijgen :spliff:

 

Boefje, Lostchild legt het al goed uit, als toevoeging zeg ik, de s5 is eigenlijk Amnesia, alleen een clone-only versie van een superpotente pheno die uitblinkt in geur, smaak en kristallen, 9 tot 9,5 weken, maar de Amnees is ook met 9,5 weken om te leggen, PH zweert erbij, en hij kent haar goed, ik ben het wel met Lostchild eens dat juist de echte s5 door haar zeldzaamheid juist de exclusieve tussen de twee is <_<

 

Lostchild, okee je gaat dus beginnen, top, ik heb twee latten in de lengte van de tent onderlangs aan de tentplafondbuizen gezekerd, extra stevigheid en meer ophang mogelijkheden, bij de Intense trouwens wel gewenst :blink:

 

Critical Widow, thanks kerel, goed dat je in de buurt bent <_<

 

Gupsel, bedankt, haha, ja knippen blijft een rotklus, enigzins een troost wanneer de toppen lekker groot zijn, ik had laatst ook een knip-blaar <_<

 

Topic, ik heb vandaag m`n flesje Auxine opgehaald, en deze ga ik mengen met de etherische olien, om niet te vaak te hoeven sproeien, dat vinden de planten niet erg fijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gewone Amnees

 

Je weet toch

 

Ja meneer Cactus ook!

 

Anyway, kijk ff een poos niet en Krasi is alweer met een nieuwe ronde gestart. Zet hem op gab deze ronde en ben benieuwd wat je er van maakt.

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey krasi,

 

Je bent lekker bezig hoor.

 

Ben het helemaal met je eens, als je klimaat het niet aan kan dan liever iets minder licht en een goed klimaat voor je planten.

 

De rozemarijn olie, hoeveel gebruik je precies, zou je de ml per liter water eens kunnen afmeten?!

 

Neem olie werkt ook zeker wel maar heb de beste ervaring wanneer er nog maar weinig spint te bekennen is.

 

Zet je nog beestjes uit deze ronde? Nu de temp lager is als een paar weken terug ga ik ze zelf weer inzetten maar dan van koppert ipv biobest omdat die laatste niet altijd even levensvatbaar materiaal opstuurde.

 

Ik volg je maar dat weet je!

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dacht dat de Amnees de korte 9.5 weken versie is,de haze(Soma) versie moet wel 12weken.Maar er zijn verschillende in omloop.

S5 is ook zalig,ze lijken wel wat op elkaar <_<

 

Ook aan de Auxine,.......alleen gebruiken zolang de planten groeien <_<

 

@The-Predator,

De laatste keer dat ik rechtstreeks bij bio-best bestelde leefden ze wel,een keer bij een growshop en er zat geen beweging in <_<

Ik controleer altijd met de loep/microscoop

Share this post


Link to post
Share on other sites

De " orginele" s5 is paar jaar gelefen ontstaan uit een kruizing van sh (geen ssh) en amnees..

S5 moet/mag er na 8.5 week af.

 

Beide moeten eigelijk , voor optimaal resultaat, mineraal gekweekt worden <_< (al is dat een pers mening)

 

Beide in potentie toppertjes, maar ik.zet mijn centen op de s5.

 

Succes krasi.. Go go go

Share this post


Link to post
Share on other sites

Donnie, hey man, jaja, k wou al eerder beginnen maar wachtte op stekken, nog steeds eigenlijk, dus vanavond komt er nog een Amnees bij in de tent, en later nog 1, dus dan wordt het 6xAmnees en 2xs5, stay tuned <_<

 

The Predator, thanks, klimaat is het belangrijkste, de planten kunnen dan veel hebben.

De rozemarijn/olie komt per druppel uit het flesje, ik gebruik 4 a 5 druppels per liter water, erg sterke geur, wel lekker.

De neemolie zet ik morgen in, ik zal vanavond nog eens met een loep onder de bladeren door gaan om te inspecteren.

Wanneer ik nog beestjes zie zal ik Biopol e-mailen en wat predators op ze los laten <_<

Top dat je volgt.

 

Art, deze Amnees is dus een 9,5 versie, die sluit mooi aan op de s5 bloeitijd, ik moet wel zeggen dat beide planten anders ruiken.

Op de fles van de Auxine staat 3xspuiten, 1x in week 3, 1x week 4, 1x week 5, ik ga morgen de eerste keer spuiten, vermengd met de neem-olie, dan steeds een week verder, zo heb ik alle spuitbeurten gehad voordat er bloemen aan zitten :spliff:

 

MRT, ik hoor verschillende theoriën over de s5 en haar roots, de meest voorkomende theorie is dat het een geselecteerde speciale Amnees pheno is, ik heb de SH nooit geroken, dat zou meer helderheid geven wanneer jouw theorie de juiste is, hoe dan ook het m`n favo soortje tot nu toe.

Ik zag de vorige keer dat 60 dagen idd perfect was om om te halen, ik geloof dat mineraal of organisch/bio gekweekt de plant z`n eigenschappen beter naar voren doet komen, waarbij voor mij organisch de voorkeur heeft.

Thanks MRT, we gaan het meemaken <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

De enige klopende theorie over s5 komt uit de buurt van nijmegen. <_<

anyhoe.. I dont care..

Gaat de amnees eerder? Of de s5 latet geoogst worden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Krasi, het ziet er weer prachtig uit. Veel succes met deze ronde!

Ga ik zeker volgen. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites
Beide moeten eigelijk , voor optimaal resultaat, mineraal gekweekt worden <_< (al is dat een pers mening)

 

Ligt ook aan de manier van drogen,op de goede manier gekweekt/gedroogd kon ik afgelopen ronde geen verschil ruiken tussen een mineraal en een organisch gekweekte Amnees(zelfde moeder].Ph heeft het ook geroken/geproefd <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

S5 komt idd uit nijmegen/weurt......

 

en deze kan je al knippen na 7 weken bloei ... maar das bout ..

(dus niet 7 weken na omzetten klok maar echte bloei)

 

11 weken bloei en de hoofdprijs incasseren.

netzolang laten staan tot de 2e bloei inzet en dan omhalen .

 

deze plant vind het fijn om de laatste 2 weken koude nachten te hebben .

dan gaat de plant de bloem beschermen door er hars uit te persen <_<

daarom plakt deze ook als de hell .

 

GroeneGroet,

 

UrbanGrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

art: goed gekweek, goed gedroog zijn de magic words..

 

urban: je ken alles knippen wanneer je wil.. maar het blijkt dat als ze met precies 8,5 (plus max 2 dagen ofzo) vanaf 12/12 geoost het best tot haar recht komt.. S5 wat 10 weken hgeeft gestaan..wat wel eens met moedertjes ofzo gebeurd... die smaken echt heeeelk anders;) fris en fruitig VS fruitig maar dof....en kwa opbrengst maakt het nauwelijks verschil.. 11 weken heb ik nog niet eerder gezien met de s5.. en dat lijkt me ook helemaal niks.. with all do respect..(en als je een tweede bloei krijgt bij de s5,m begint deze meestal ergens rond week 7..)

en wat die temp betreft...dat is algemene info die voor elke plant geldt.. en ze perst er niet perse hars uit.. maar omdat de winter eraan komt, wil ze haar zaadjes beschermen voor de overwintering.. en dan krijgen ze in het algemeen idd een boost..

 

sorry voor de spam Krasi.

 

S5 <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osmose, hi kerel, join the show, dat het maar een knaller mag worden :blink:

 

MRT, idd, hoe dan ook, heerlijke strain, de Amnees gaat met 9,5 weken om, en de 65 wil ik tegen de 60 dagen laten staan.

Ik had vandaag al een extra Amnees in gezet, maar het schijnt dat m`n verwachtte s5 stekken toch snel binnen gaan komen, en dus zal ik ze even apart een eetje voorgroeien en later aan de groep toevoegen :spliff:

 

Zepher, dank je, kom er maar bij ;)

 

UrbanGrower & MRT, m`n vorige ronde s5 had ik ze iets langer dan 60 dagen laten staan, en somigen hadden een paar donkerbruine meeldraden, net iets te lang dus, ze waren btw wel gehavend door plagen, ik probeer tegen de 60 dagen te bloeien, maar wel naar de plant kijkende en inspelende <_<

 

Art, ik wil ook proberen deze ronde aan de tak te drogen, desnoods een paar takken om te vergelijken <_<

 

Lion, yeah baby s5 s5 s5 <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gister niet af gekregen hier, filter hangt al wel (frame tent gestut met balken, wat een gedoe zeg), zometeen elektra aansluiten en nalopen en dan gaan mijn dames verhuizen naar de 2x600W IR's ipv TL8smile.gif

 

Nu weet ik het weer door noemen sh eerder: s5= amnees x jack herrer x sh en inderdaad Nijmegen eo moet je wezen ervoor.

 

8.5 week om is echt zonde, de kantelen (2e/3e/4e internode) zijn dan net een beetje aan het eind en komen in 1 wk nog veel aan qua gewicht naast dat de smaak wat meer richting spearmint gaat, iets wat verloren gaat met (te) vroeg oogsten.

Check je met de loep zie je in 8.5wk veel milky maar toch ook nog heldere waar met 9.5wk er her en der een amber is, volle grijze gloed van milky en voor heldere trichs moet je dan echt goed spotten <_<

 

Toevallig hier 1week te vroeg om moeten halen en verschil is duidelijk te merken: vooral de diepere werking medicinaal van de s5 is veel minder aanwezig, pak ik 9.5 fluff dan zit die werking er wel in en de toppen zijn niet zo compact als ze konden zijn maarjah beter dit dan niks door rot <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites
Art, ik wil ook proberen deze ronde aan de tak te drogen, desnoods een paar takken om te vergelijken <_<

 

Probeer dan ook het natgewicht te wegen,dus bv twee takken allebei eerst wegen en dan deze twee op verschillende manier drogen,ben benieuwd of er verschil is als ze allebei droog en geknipt zijn <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

LostChild, het blijft een klus, vooral in je uppie <_<

Ik heb btw ook wel eens gehoord dat het AmneesxJack Herrer was, SH eraan toegevoegd klinkt ook heerlijk.

Vorige ronder door problematiek misschien eerder uitgebloeid, ik kijk zowiezo naar de trichs, te vroeg oogsten is zonde inderdaad.

Lekker verschil btw van TL naar 1200watt ir, moving up <_<

 

Art, gaat ik doen, is idd ook interessant <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag heb ik m`n s5 gegadigden mogen verwelkomen, ze staan in de zaai en stekgrond om snel te wortelen, ze hadden btw al prachtige wortels.

De Amnees is weer uitgegraven en zal als reserve danwel moeder dienen, de nieuwe s5 dames zullen met de tijd aan de groep worden toegevoegd.

Ook hebbe de dames vandaag een mengsel van water/Yucca/Auxine/neem-olie als douche gehad, damn wat stinkt dat neem, ik snap die bugs wel dat ze dat haten B)

En als laatste heb ik vandaag 2 componenten van de 3 componenten thee met elkaar vermend en licht nat gemaakt, dit laat ik 24uur fermenteren, thanks voor het daarop wijzen Super Ernie, morgenavond zet ik de thee op om maandag te kunnen serveren.

Vanavond maar weer eens een foto shoot :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...