Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Krasi

Amnesia Haze vs s5, het gevecht der titanen.

Recommended Posts

Zappie, 2 jaar geleden wist ik ook niet van knakken en buigen, ik heb toen resoluut mezelf een snelcursus gegeven, ging niet helemaal vlekkeloos :P maar uiteindelijk ging het steeds beter, iedereen heeft z`n eigen manier van knakken, ik knak eerst de grote takken naar buiten, dan komen de onderste takken naar boven, deze knak ik de vrije ruimtes in, sommigen naar buiten, anderen naar binnen, zodat wanneer er topjes aan groeien ze allemaal belicht worden.

Het is eigenlijk pletten van van steeltjes, eerst kijken welke kant je op wil knakken, dan pletten van de steel, en dan die richting op duwen met je duim over je wijsvinger.

Minder planten vindt ik ook prettiger werken, wel wat meer voorgroei, dus als je echt voor de pingels kweekt, `t snelle geld, kan je beter meer zetten, ik ben een half om half kweker, ik geniet van de planten, en grote planten zijn mooi, sterk en mooi bijkomed feit blijft de milde bestraffing bij ongewenst bezoek :rofl

 

MRT, gaat ik doen man, ik zal vanavond een kleine shoot houden :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey krasi ouwe knakkert :P

 

 

 

Als je de grootste takken gaat buigen en knakken, doe je die dan knakken ten hoogte van de laagliggende takken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie bosjes Krasi. Maar zou het echt veel uitmaken als je bezoek krijgt? Er was toch zo'n standaard berekening, hoeveelheid planten x oppervlakte kan ik me herinneren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

CW, nee ik knak ze wat erboven, ongeveer 2 internodes vanaf de top, dat geeft even stilstand en dus hebben de lager gelegen takken tijd om in te lopen :P

 

Johnny_Sack, thanks, ja idd, maar 25 op een m2 of 4 op een m2 is dan toch een aanzienlijk verschil :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

herkenbaar dat het knakken in het begin niet altijd goed gaat :P had ik ook last van

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lion, haha ja joh, aldoende leert men, ik heb eens een KF dame gehalveerd door een agressieve knak poging, uiteindelijk werd het nog een prachtige dame en een van de betere opbrengsters die ronde, geluk bij een ongeluk :rolleyes:

 

Blowke, hey gozer, geen verslag deze keer las ik, wel leuke plannen, nice :P

 

MRT, de beloofde pica`s B)

 

s5

 

gallery_30844_14668_2454087.jpg

 

Amnees

 

gallery_30844_14668_959751.jpg

 

De grootste s5

 

gallery_30844_14668_6269.jpg

 

De grootste Amnees

 

gallery_30844_14668_335191.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

:rolleyes:

Knakken gaat goed.. Hou ze in toom.straks :P (en grote sterke planten lusten veel...)

ik.rook nu net me 2de amneesje..maatje rookt me s5.. Beide echt heerlijk :D

B) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat gestaag in huize Krasi, mooie volle brede planten zo zie ik het zelf ook graag. Ik blijf je volgen.

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

MRT, klopt ik heb m`n draai gevonden in m`n knakwerk, dit knakken is noodzakelijk in deze opstelling, onder het motto, knak je tent vol ;)

Wat betreft het drinken, klopt wederom, sommige dames drinken al 3,5ltr per dag :P

Amnees is altijd een favorietje geweest, de s5 vindt ik net ietjse lekkerder, thanks mate ;)

 

Hemprainessance, je hebt gelijk, 3x B)

 

Donnie, gozer, thanks man, ik heb de grondzeiltjes weggehaald, ze zullen nu icm de groeispurt wel snel de ruimtes gaan vullen, door het knakken worden ze lekker vol, net nog gedaan btw, je ziet dat hele kleine takjes veranderen in dikke takken die niet onderdoen voor de hoofdvertakkingen.

Blijf in de buurt :D

 

Topic, net de thee geserveerd, 3ltr pp en een enkeling 3,5ltr.

Ik kan nog steeds op 600watt draaien, de planten helpen al mee met koelen, 28/29C zijn de max temperaturen de afgelopen dagen.

Morgen krijgen ze een neem-olie douche, nog steeds ongedierte vrij. :P

Ik wil sommige planten gaan dieven, volgende week ergens, ook het stokken moet dan ergens gaan gebeuren, dit was eerder nog niet nodig.

De update van morgen heb ik verplaatst naar woensdag omdat dan de laatste twee bewoners van de i120 hun intrek gaan nemen.

Eindelijk alle potten bezet. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

wut, netjes man. gaan hele leuke struiken worden!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Jeice, morgen zet ik de laatste 2 s5 meiden erbij in, ze hadden nog een weekje langer mogen groeien maar dan wordt het oogsttijdsverschil te groot, dus vandaar morgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat knakken is dan ook een gevoels kwestie denk ik. Ik waag mij eraan bij de

indoor kweek. Hier ziet het verloop goed uit.

 

gr, Zappie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zappie, thanks, een goed idee, volg je gevoel, je zult zien dat het werkt :D

 

Lion, jazeker B) sommigen lusten wel 2,5 flessen van 1,5ltr :P

 

Update:

 

12/12 dag 10

Max temp. 29C, min temp. 22C

Max lv 46%, min lv 31%

Tensio`s, tussen de 80 en 260Mbar

 

De nieuwkomelingen zijn gearriveerd in de i120, hun 1e dag 12/12 is morgen, omdat ze bij het overpotten en het aanspringen van de lichten deze al in de ds90 5 uur licht hebben gehad.

Verder zijn de min temperaturen wat geklommen, door het inzetten van de cv in de ruimte.

2 planten, Amnezen, zijn flinke drinkers, 3,5ltr per dag en nog hoge tensiowaarden, die gaan dus een overstap maken naar 4ltr per dag.

Verder is alles mooi groen, ook worden ze steeds voller en breder, en....zijn de eerste bloeiharen gespot :rolleyes:

Nog even en we gaan toppen zien in de tent, dat merk ik ook aan de geur van de planten, ze gaan sterker ruiken.

 

Dus alle potten zijn gevuld, ik heb de nieuwkomers 3 buffertabs en 2 organic feederpacks van Xtreme Gardening per pot gegeven en wat schimmels, met een kleine twee weken wil ik gaan beginnen de eerste bewoners van de tent 5 flowertabs toe te steken per pot, een goeie week later ook de nakomelingen.

Nog 2 weken later ga ik beginnen met de afharder nr3 van Woma Tuintechniek.

 

Foootooo`s ;)

 

Amnesia links

 

gallery_30844_14668_2549292.jpg

 

Amnesia rechts

 

gallery_30844_14668_1260249.jpg

 

1e s5

 

gallery_30844_14668_381727.jpg

 

2e s5

 

gallery_30844_14668_645775.jpg

 

Van boven, panoramaview

 

Amnesia links

 

gallery_30844_14668_2661925.jpg

 

Amnesia Rechts

 

gallery_30844_14668_3818028.jpg

 

1e s5

 

gallery_30844_14668_753450.jpg

 

2e s5

 

gallery_30844_14668_625883.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die amnezen zijn lekkere bossen geworden :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elmo, thanks, de amnezen zijn prachtig vol ja, de 1e s5 meiden gaan ook al de goede kant op, van de week minimaal dieven om het water geven wat te vergemakkelijken :P

 

BlackSeaofGreen, haha dank je, ik heb gisteren al inimini miniscule hele kleine topjes gezien :rolleyes: morgenochtend de laatste spuitbeurt met een coctail van de 3 etherische oliën, met vuurwerkshow om de bloei in te knallen B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

:rolleyes:

 

Die gaan lekker maat!

Mooi vol man....dat zijn met recht bossige bosjes B)

Allles loopt lekker bij je zo te zien....bij mijn schiet het nu ook een beetje op :P

met die auxine he,heb jij ook niet het idee dat de planten kwa internode's echt dicht op elkaar zitten en er maar uit blijven knallen?.

heerlijk om te zien dat je het met een paar planten zo vol kan krijgen,,

ZIt toch ook echt te twijfelen om de next round ook maar 5 planten te nemen en dan laten groeien tot van die mega bomen...

Net wat je zegt veel minder werk en het blijft ook lekker overzichtelijk..

 

Good luck sir!

 

BC

Share this post


Link to post
Share on other sites

wow die zien er mooi uit de amnesia's

mooi gevuld ook

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

het ziet er weer smakelijk uit bij jou

 

mare die s5 heb je die bewust zo staan want ik zou ze om en om zet hebben zodat di 2 kleintjes en die 2 grotere wat eerlijker verdeeld staan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie breed al! :lol:

 

Gaat de goeie kant op kerel!

 

-Taiga Mini B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bubble Cheese, thanks goos, bebossing van bossige bosjes :D

Ik las je topic net nog even, die vergelijkingsfoto laat zien dat het niet ver van elkaar af zit, zowiezo keep it cool, op 12/12 worden ze minimaal 2x zo groot.

De Auxine heeft nog geen enorme indruk op me gemaakt, of misschien zie ik het niet, wel veel vertakkingen maar die had ik de ronde hiervoor ook, ik zal de volgende ronde eens alleen de helft behandelen, dan moet het verschil duidelijk worden....of dus niet.

Meer of minder planten is hebben allebei voordelen, ik werk graag met minder, mooie grote planten/boompjes, lekker knakken, grote potten met een goede buffer, wel een stuk langer voorgroeien.

Maar het blijft evenveel werk hoor B)

 

Bastet, dank je, het worden al mooie struiken, met kleine topjes, en gelukkig nog gezond zonder insecten ;)

 

Kiki, dankjewel, overal ontwikkelen zich nu topjes, het wordet een volle bak :D

 

Masterstoner, thanks dude, alleen moet je me je vraagstuk even uitleggen want daar kan ik niet goed bij :D

 

Taiga Mini, bedankt, yup geen slanke dennen hierzo, maar brede voloptieuze dames :)

 

Update:

 

12/12 dag 14, s5 nr2 dag 2

Max temp. 28,5C min temp. 22C

Max lv 58% min lv 32%

Tensio`s tussen de 100 en 260Mbar

 

Geur en topjes zijn de twee eerst en meest opvallende dingen die ik opmerk wanneer ik de tent open rits.

Die gaan ook hand in hand natuurlijk, de bloei zit erin en goed ook.

Ik heb vandaag de laatkomertjes voor het eerst geknakt, deze hebben veel ruimte te vullen dus ze moeten goed de breedte in.

Morgen ga ik week 3 in bloei in, dus gaan we de Amnezen en de 1e s5 voorzien van Flowertabs, 5 per pot, een dag of 10 later krijgen ook de laatkomers hun Flowertabs.

Ook stop ik bij de eerste gegadigden met wortel stimulator.

 

Drinken gaat nog steeds prima, op de laatkomers na, die ik eerst wat droog laat trekken naar een tensiowaarde van 250Mbar, drinken de rest zo tussen de 2 en 4ltr pp per dag.

Ik wil wat minder gaan knakken bij de 1e s5 en de Amnezen, om wat meer diepgang in de planten te creëren, alleen de vertakkingen die strek vertonen (grotere internode afstand) geef ik nog een knakje.

 

Vandaag hebben alle dames, inclusief moeders hun laatste spuitbeurt gehad, een coctail van neem-rozemarij-teatree-olie, daarmee moeten ze de ronde insect-vrij door komen, tot nu toe erg goed bevallen.

Het wordt spanned hier, hoe gezond sluis ik ze de bloei in, en hoe sluiten de Vermicrop thee, Woma`s nr3 en de Flowertabs op elkaar aan, de combi Buffertabs, wortelstimulator nr1 en Vermicrop thee was een mooie, diepgroene planten zonder voedingsproblematiek.

 

Foto`s :lol:

 

De tent links

 

gallery_30844_14668_1489578.jpg

 

De tent rechts

 

gallery_30844_14668_2796206.jpg

 

Nieuwkomers

 

gallery_30844_14668_855907.jpg

 

Een topje Amnees

 

gallery_30844_14668_857472.jpg

 

Een topje s5

 

gallery_30844_14668_1651153.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...