Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Grow Weed

250 watt evsa vraagje

Recommended Posts

ik zit al een tijdje met de gedachte te spelen met oude magneet vsa weg te doen en een 250 watt lumatec ervoor terug te hangen

deze

http://www.growshop-outlet.nl/verlichting/...tt-evsa-dimbaar

 

maar heb zie bij veel van de 400 en 600 verzies problemen als ze de "normale" lampen gebruiken dus niet de enhanced verzie

 

heb al rond gezocht en kom eigenlijk aleen de 400 en 600 wat verzies tegen

 

klopt het als ik ervan uit ga dat mijn lampen van 250watt gewoon het door buig probleem krijgen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Superplant 250W HPS gebruik ik, Philps Greenpower 250W heeft opstartproblemen vernam ik van mijn GS man andrs had ik die er wel inzitten.

 

`Superplant gaat echter niet heel lang mee, na 2 volle rondes (maand of 6) gaat het rap achteruit qua lichtuitbraak, voordeel is wel dat je ze gewoon op de lumenboost kunt gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lost je bedoelde deze ?

http://www.growshop-outlet.nl/verlichting/...sodium-250-watt

ik vind het een beetje verwarend dat er op de site geen 400 wat exemplaren staan terwijl ik het duidelijk op de foto zie

 

maar dan zou ik deze lampen er het dus het beste bij kunnen gebruiken ?

Superplant metal halide 250 watt €19,95

 

Superplant high presure sodium 250 watt €15,00

 

Superplant super red 250 watt 2000K €23,50

 

ben een medicinale hobyist en zou voor mij betekenen dat ik als ik alle 3 de lampen zou gaan gebruiken ik gewoon na 3 rondes niewe aan zou moeten schaffen.

de evsa zou best wel weer eens 5 jaar mee kunnen gaan als er geen ongenode gasten in blauw langs komen

en om het jaar 55 euro aan niewe buizen uit geven mag geen probleem zijn tog

zkr niet als je reken dat ik gemideld 1 tot 3 gram per dag weg blaas

 

 

momenteel maak ik me ronde nog af met oude vsa en philip greenpower hpi en hti geloof ik ( groei & bloei) maar wil van die "warmte bron" af en liever "veiligere" evsa gaan gebruiken en de lumen boost is mooi mee genomen voor einde van de run + dat ik dan bij de zaailingen de eerste week 50 % kan geven en dan opbouwen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik haal ze hier , hebben ze ook de 4&600W uitvoering :-)

 

Ik zou gewoon 1 lamp vd bloei nemen, niks extra rood of wat dan ook en de MH links laten liggen, die is goed voor opgroeien stekken of boven een moederplant maar heeft te weinig wat om echt lekker vegetatief voor te groeien, 250W gaat veel beter.

 

Zaalingen mogen meteen wel die 250W hebben hoor, groeien ze flink van.

 

succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eerste week groeien ze hier niet zo hard komen de laatste meestal pas net boven kijken <_<

 

 

maar even geen zicht op zeker heid kwa vast inkomen dus laat het nog even een idee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan ook gewoon een digistar setje halen met een 250watt Interne Reflector lamp.

Evsa kan je op standen instellen van 250 tot 440 watt maar met een 250watt ir lamp erin kan je prima op 250 en 275 watt draaien.

Kapje houd heel weinig warmte vast wat in de zomer echt een succes is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey, heb zelf ook een 250 lumatek EVSA.

 

Ik gebruik:

 

-Philips Son-t Pia Plus (HPS)

-Philips HPI-T Plus

 

Beide lampen geven geen problemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook niet met de lumen boost ?

Ik heb die lampen ook een aantal van liggen en gebruik ze momenteel

Maar je leest heelveel dat de binnenste buisje verbuigt met de lumen boost

 

Maar nogmaals heb even geen vast inkomen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je ze hebt liggen zou ik ze er gewoon in doen. Buigen is niet altijd barsten en ik heb zelf gewoon greenpowers in m'n digistar en lumatec hangen, al zijn dat 600 watters. Soms gaat het wel mis, maar lang niet altijd en als ik in de kassen ben en naar de lampen kijk dan is krom echt in de mode, terwijl ze gewoon door gaan met licht geven.

De enige keer dat ik een 250 watt evsa gebruikt heb was met deze lamp en dat ging prima.

Maar ja, het is techniek hè dus veel zekerheid heb je niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Grow Weed: Eerlijk gezegd heb ik geen lumenboost gebruikt, dus daar kan ik niks overzeggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga het onder vinden uitbetaling van een halfjaar vakantie geld heb een evsa besteld en 2 lampen(groei bloei) kga in eerste instantie aleen de vsa vervangen en houd de lampen backup in geval dat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de evsa binnen mooi ding

 

Aleen 1 klein probleempje.... Mijn nieuwe evsa heeft een c13 aansluiting en me lampenkap is een kroonsteentje

 

Dus ben nog opzoek naar een c13 stopcontact om opde kroonsteentje te zetten

Share this post


Link to post
Share on other sites

even contact gehad met puc en stekker gewoon afgeknipt ( ik zat met de garantie )

en al gewisseld groeid wel sneller lijkt het met de andere lamp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieuwe EVSA tov van een oude VSA braakt ook heel wat meer uit, complimenteer dat met een goede bulb en je kijkt je ogen uit letterlijk en figuurlijk en vraagt je af waarom je niet eerder over bent gestaptwacko.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

zet wel adereindhulsjes op de kabel voor je hem in de kroonsteen steekt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_34588_14756_161802.jpg

 

sinds mijn ict opleiding een aantal jaar terug gebruik ik ze klauke of olvis

 

gallery_34588_14756_369280.jpg

 

geen zorgen zat meer in over garantie maar dat loopt via die puc dus zit denk ik wel helemaal goed

 

@lost idd had 4 jaar terug al over moeten stappen :verrygood ( waren ze der toen al :D )

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk, want die had ik er dus juist uit gegooid vanwege de problemen B)

 

http://www.puksupport.eu/verlichting/lampe...halide-250-watt

en de hps/super red

gebruik ik doen het goed, of er betere zijn ik houd me beschikbaar

 

philips lampen werden hem hier niet de t-son pia en de hpi niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...