Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Bluebloomer

3 buitenplanten maar 2x minitopjes

Recommended Posts

Allo, 3 Big Bang dames staan nu in de tuin, en mooi in de bloei. Slechts 1 van de dames is mooie volle topjes aan het produceren, en de andere 2 hebben maar inimini topjes, alsof ze krampachtig proberen er iets uit te persen.

 

Het lijken net 2 verschillende soorten planten terwijl ze alle 3 hetzelfde behandeld zijn, in de zelfde grond, met de zelfde voeding.

 

De topjes van de ene plant zijn minimaal 2 keer zo groot als van de andere 2.

 

Zou dit genetics zijn, of zou het een andere oorzaak kunnen hebben ? Ze krijgen nu alle 3 sinds een week of 3 PK 13/14 maar ik bewater ze alleen als ze echt droog staan, en de blaadjes iets gaan hangen. Op de foto's kun je het denk ik niet goed zien..

Iemand enige idee waarom van de 3 planten slechts 1 goed aan het doorbloeien is ?

 

Thanks

 

gallery_35305_14517_296738.jpg

[gallery_35305_14517_298762.jpg

De 2 planten met kleine topjes

 

gallery_35305_14517_408920.jpg

De enige plant die normale topjes lijkt te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehh bang voor overbewatering eigenlijk, en om ze een beetje te harden; in de zomer valt er maar weinig vocht.

 

Als de bladeren echt verlept hangen ben ik al te laat, meestal ben ik het net voor..

 

Planten staan in volledige grond, met een laagje hydrokorrels als afwatering. Stom achteraf besefte ik dat ik perliet nodig had maar ik kon er niet op komen <_<

 

De inimini topjes hebben zelfs als amberkleurige haartjes sommige, betekend dat dat ze er af moeten, of kan ik het nog wat aankijken ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De kleine topjes hebben nu al 80% bruine haartjes terwijl de rest van de plant dat niet heeft. Ongeveer een kwart van de plant zou rijp zijn, de rest niet. Wat zal ik daarmee doen? Die topjes knippen en de rest laten zitten of kan ik wachten tot alle topjes 80% bruin zijn ?

 

gallery_35305_14517_249175.jpg

gallery_35305_14517_374397.jpg

 

Dit zijn de 2 planten met verschillende van dit soort topjes.

 

gallery_35305_14517_179242.jpg

gallery_35305_14517_218655.jpg

 

Zo staan de overige topjes erbij.

 

gallery_35305_14517_403560.jpg

 

Zelfde soort plant, maar lijkt een totaal andere soort. Langere internodes, en over de hele plant topjes van ca 4-5 cm, geheel blond, geen bruin haartje te bekennen.

 

Dus wat is wijsheid, de topjes knippen en de rest laten zitten, of gewoon nog even afwachten ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is nog niks rijp van die foto's. Die toppen die 'rijp' zouden zijn, die zijn volgens mij gewoon verkleurt door regen en dauw. Maar de foto's zijn onduidelijk dus het is lastig te zeggen. Kijk uit voor rot met die bruine haren.

 

Succes en gr

Monti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mijn Galaxy mini maakt niet zulke goede foto's als mijn iPhone 3gs, ik zal kijken of ik betere foto's kan uploaden.

 

Moet er wel bij vermelden dat de plant met de bruine haartjes, en de plant met de 'mooie' topjes beide snachts de schuur ingaan. Schuur die stikdonker is, en redelijk lang warm blijft. Elke avond om 9 uur gaan ze de schuur en en ik probeer ze tussen half 8 en 9 uur er weer uit te halen. Elke uurtje daglicht is nu nog meegenomen..

 

Ik wist helemaal niet dat de haartjes ook door regen en dauw kunnen verkleuren!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je echt de rijpheid van de buds wilt zien, moet je met een loepje kijken naar de kleine kristalletjes. Deze zijn doorzichtig als ze nog niet klaar zijn. Voor een highe wiet oogsten met milky trichromen en stoned als ze amber kleurig zijn.

 

Gr Monti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die zijn nog lang niet rijp. Ik schat dat ze nog minstens 2-3 weken moeten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier wat duidelijkere foto's, de bruine haartjes liggen er maar erg verlept bij... :)

 

gallery_35305_14517_293290.jpg

gallery_35305_14517_25769.jpg

gallery_35305_14517_406926.jpg

 

De bruine haartjes, kan het kwaad dat ze er zo verlept bij liggen?

 

gallery_35305_14517_583024.jpg

gallery_35305_14517_266081.jpg

 

Deze zien er fris en fruitig uit.. B)

 

Wat is jullie mening over de bovenste 3 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook nog lang niet klaar. Toppen zijn nog niet gezwollen en die bruine haartjes moet je niet zo op letten. Trichomen vertellen wanneer hij klaar is.

Nu oogsten is heel erg zonde.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ook nog lang niet klaar. Toppen zijn nog niet gezwollen en die bruine haartjes moet je niet zo op letten. Trichomen vertellen wanneer hij klaar is.

Nu oogsten is heel erg zonde.

 

Thanks ! Dan wacht ik nog even af, kun je de trichomen duidelijk zien verkleuren of is dat ook loupe werk ? Toch wel blij met dit forum, ik leer zo stiekum toch best wel wat bij hehehe... Het kweekvirus wakkert alleen maar aan B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de trichomen voor grootste gedeelte allemaal verkleurd zijn en je hangt er bovenop zul je het ook wel wat zien, B)

Dat had ik bij mij, maar dan zijn de toppen ook al in een veel verder stadium

maar het beste is wel met een vergrootglas!

Fris ziet het er zeker uit! Vooral bij de laatste zie je ook wel dat die nog een tijd moet!

Ik denk toch ook zeker nog wel 2-3 weken

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat die trichomen niet meer zo mooi ogen komt door het weer als je dat wilt weten , dat heb ik zelf ondervonden aan mijn eigen planten , als het morgend is en koud is controleer ik ze

en zag dan ook dat de trichomen er niet zo fier bijstonden

 

Groeten shining komt allemaal nog wel goed , gewoon meehopen op mooi weer hoe meer zielen hopen hoe meer vreugd !

 

suc6!

Share this post


Link to post
Share on other sites
dat die trichomen niet meer zo mooi ogen komt door het weer als je dat wilt weten , dat heb ik zelf ondervonden aan mijn eigen planten , als het morgend is en koud is controleer ik ze

en zag dan ook dat de trichomen er niet zo fier bijstonden

 

Groeten shining komt allemaal nog wel goed , gewoon meehopen op mooi weer hoe meer zielen hopen hoe meer vreugd !

 

suc6!

Je haalt trichomen en pistils door elkaar. Trichomen zie je niet met het blote oog slap hangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

die zijn nog lang niet klaar nee

en die bruine haartjes komt door de regen en zegt nog niks over je wiet.

kan je een afdakje boven de planten maken ?

want die mogen nog wel een maandje staan..

Share this post


Link to post
Share on other sites
die zijn nog lang niet klaar nee

en die bruine haartjes komt door de regen en zegt nog niks over je wiet.

kan je een afdakje boven de planten maken ?

want die mogen nog wel een maandje staan..

 

Nou ik heb 2 opties; of overdag in de regen, en snachts in de schuur (vanaf 21.00 tot ca half 8 - 8u) of op mijn overdekt dakterras zetten maar dat is 10 meter naast een lantaarnpaal, en de helft minder daglicht omdat de zon slechts een paar uur vol op het terras schijnt... Maar ze blijven dan wel droog..

 

Wat denken jullie?

 

PS ik ben er steeds meer van overtuigd dat het 2 verschillende soorten plantjes zijn. De een is lichter groen als de ander, de vingers zijn smaller, en de internodes zijn langer. Ik heb van de 3 planten 10 stekken gehaald, en in de kast zie ik precies het zelfde; verschil in groen, langere internodes, en smallere vingers..

 

De planten met de korte internodes hebben veel meer blad maar weinig zijtakken, en de andere plant heeft zeer lange zijtakken en minder blad..

 

Binnenkweekje Big BaNG stekken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...