Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Thee-ha-zee

80 x amnees 4x600W 11lt cocos

Recommended Posts

Het begin ,,,,part 1

 

4x ELT 600 philips

afzuig met een grote tube 2000m3/h

inzuig, niet te lezen, kap zit er voor geschoefd, grote kist.

torinsifan tijdklok met temp censor.

vat van 210 lt met dompelpomp en sproeiers.

eco testers ph2 en eco tester ec high, x2 reserve

agro fan in hok.

Voeding van goldlabel.

coco A+B, roots, bladvoeding,enzyme, ultra MG, enz

pot 11lt

80 amneesjes, stek, op cocos.

LV censor

usb loggers zijn onderweg

Lampen op +- 60/70 cm.

 

 

8-09-12 begonnen.

gallery_35709_14630_1943322.jpg

 

Vat 210 lt aanmaken duurde even +- 2 uurtjes voor ik de PH op 5.2 had, en natuurlijk de roots niet vergeten, volg gewoon het schema coco.

Krijgen eerste week alleen water en roots en een beetje bladvoeding.

Temp met lamp aan 28/29 gr en lamp uit, 21/23 gr.

LV was een beetje laag 50/60% heb natte handoeken opgehangen en nu 80/85%. Ga ff kijken voor een luchtbevochtiger.

Heb via via een fles gehad met sterk spul, wordt normaal niet verkocht, blijkt iets te zijn wat normaal door je ultra MG zit. zie foto.

gallery_35709_14630_351022.jpg

 

Ben nu een weekje verder en ga nu over op 12/12.

Nieuw vat aangemaakt 210lt eerst voeding A+B+roots+MG, meten is weten met achtergrond water van 0,4 EC naar 1,3 EC gebracht, phoe zeg, wat een klus +- 2 uur en nu nog de PH van 7.4 naar 5.8 afzuren.

Geef gemiddeld 3/4 uurtjes per dag aandacht aan me meiden, kijken,sjansen,fluiten,praten, en heb ze een muziekje gegeven via de radio, ze houden niet zo van jantje smit, begonnen er een paar te hangen <_<

De meiden beginne terug te sjansen, zien er goed uit vind ik/denk ik.

 

gallery_35709_14630_1713274.jpg

gallery_35709_14630_635488.jpg

gallery_35709_14630_218903.jpg

 

Heb er zin in en heb meteen een nieuwe hobby erbij.

Ben in de leer en opmerkingen/verbeteringen/Kritiek/sarcasme is welkom.

 

Groeten van Thee-ha-zee, doe elk weekend een update met picts.

Edited by Thee-ha-zee

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes, gaan zeker een kijkje nemen zo nu en dan

 

hoelang geef je voorgroei?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel veel succes met deze ronde , ziet er netjes uit .... jantje shit ... de naam zegt het al <_< ooit eens gelezen dat klassieke muziek bevorderlijk is voor planten en mens

Als je zoveel tijd besteed aan de dames p dag zou het toch wel moeten goed komen , succes met lv bevochtiger zoeken <_<

succes en groeten pac

 

een sarcasme .omdat je erom vraagt ..... als je 3 uur bij je dames bent en ze rennen nog niet weg dan zullen ze wel nergens heen kunnen <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

De meiden hebben 7 dagen 18/6 gehad en sinds gister naar 12/12.

Tja waarom 4 stuks, eerste tester was aan het flippen versprong de hele tijd met 0.2/08 verschil.

Werd er een beetje gestrest van en dacht dat moet ik niet hebben en heb via een gappie een reserve geregeld en test nu op het eind met beide, om zeker te weten dat alles klopt.

Heb in verschillende topics gezien dat het te veel fout ging met EC/PH/LV in hun eerste kweek en daar heb ik geen zijn in, vandaar.

 

Neem een plekje op de sofa, is nu nog vrij, koppie Thee komt er aan.

Groeten van Thee-ha-zee .

 

@Pac Inderdaad, Deur zit op slot, moet me harem beschermen <_<

Edited by Thee-ha-zee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zat niet goed te lezen, okay 7 dagen is een mooie tijd.

 

Kan me helemaal in je verhaal vinden met 2 uur bezig zijn. Was bij mij ook toen ik net met GL begon. Ik heb een zelfde vat van 220 L,

 

Ik vul em tot 180 L, daarna kwak ik mg/root of pk toe volgens schema gewoon. Hoeveel je van A/B nodig hebt voor je gewenste ec is ff wennen maar ik schat zon 200 ML voor ec 1.3. De ph- van GL is niet al te sterk. Als ik een nieuw vat aanmaak moet ik er minstens 10 doppen in flikkeren, zij het niet 15 of meer. Als je ruimte laat voor 40 liter water kun je nog corigeren als je uitschiet met de voeding of ph.

 

Een goede pomp die als een speer ronddraait om te mengen is ook niet verkeerd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ jeice

Heb het vat merktekens gegeven 50 lt 100lt 150lt en 200lt en een schema bijgehouden hoeveel ik heb toegevoegd op hoeveel liter. zo kan ik bij een nieuw vat aanmaken meteen zoveel mll toevoegen en daarna in kleine hoeveelheden met een maatbekertje van 50 mll de rest afmaken. En het mengen doe ik met de pomp zelf, haal de sproeier slang eraf en zet een andere slang opde pomp om het vat te mengen, werkt perfect, zat dag 1 met een schepje te roeren <_< .

 

@carpe Dank je.

Heb ik allemaal van jullie geleerd in de verslagen en sticky topics. tot nu toe geen hoofdpijn van me meiden, geen gezeur, dat is wel eens anders met me meid op de bank :spliff:

Zodra de meiden gaan zeuren doe ik zeker een beroep op jullie harem kennis.

 

@lion Ga zitten, thee is klaar, helaas koekies zijn op <_< , had een vreetkick.

 

@ mr. stoned Ben blij dat ik je happy heb gemaakt, zie het wel eens anders van jou in sommige toppics <_<

Edited by Thee-ha-zee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes met de grow, one 2 follow <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

je bent goed bezich je hebt jezelf goed voorbereid en veel gelezen en nu heb je een moooi hokje staaan

 

ik kijk mee suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites
Krijgen eerste week alleen water en roots en een beetje bladvoeding.

 

wat is eigenlijk de reden dat het schema geen voeding voorschrijft voor de 1e week op cocos en op het hydro schema wel?

 

edit.

 

http://www.goldlabelsubstrates.nl/images/S..._scheduleNL.pdf

 

hier staat gewoon 0.7

 

 

het blad lijkt op de foto nml wat licht van kleur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ krasi Thnx, heb genoten van jouw verslagen en ik volg je nog in de GUERILLA <_< , en die plasmalamp van jou <_< .

 

@ jj20 Dank je. Heb veel gelezen de laatste tijd en er is zoveel te leren, te veel eigenlijk <_<, zo voel ik me af en toe.

 

@ Jeice Schema klopt inderdaad. Stekjes stonden al klaar in de doos bij de boer, maar me hok was nog niet klaar.

Stekboer had ze opnieuw ingewaterd met voeding of zo, zijn advies 1ste week alleen water en roots. Heb de laatste dag 18/6 toch beetje gegeven 0.9 EC zodat de 12/12 1.3 EC niet te hoog was in 1 keer. voor de rest volg ik het schema zo goed mogelijk, tenzij ik moet ingrijpen met meer/minder voeding.

 

gallery_35709_14630_1532599.jpg

 

Was iets te enthousiast volgens mij met bladvoeding geven, daarna werden sommige een beetje geel.

Krijgen op dit moment voldoende voeding EC 1.3 PH 5.8

Vond nog een stukje over voeding geven, simpel en duidelijk geschreven, erg handig.

 

Kweken Voor Beginners : Voeding Geven

Share this post


Link to post
Share on other sites

Week 2

12/12

PH 5,8

EC 1,6

LV 60/75%

Lampen hoogte 50/60 cm

Temp licht 26/30

Temp nacht 19/22

 

Heb de meiden wat extra voeding gegeven, kleuren al wat donkerder.

vind het nog moeilijk om in te schatten of het nou voedings tekort was of overvoeding,

lichtgroene blaadjes en paarse steeltjes bij blad duid op tekort, of is het CO2 en fosfor tekort ?.

maar heb bij sommige verbrande puntjes lijkt wel, overvoeding ? of lampen te laag ?

Ben bezig om meer verse lucht van buiten in te trekken, probeer het eerst met aanvoer slangen en anders ff zagen.

 

Ga deze eerste ronde niet experimenteren met toppen/fimmen/dieven enz,

wil weten/leren hoe de plant normaal gaat.

 

gallery_35709_14630_1510346.jpg

gallery_35709_14630_267994.jpg

gallery_35709_14630_131242.jpg

gallery_35709_14630_1659035.jpg

gallery_35709_14630_2008998.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit, blad alleen idd wat licht!

 

wat ik me afvraag, denk je dat je aan 2000m3 genoeg hebt als afzuig??

 

Bless SJ

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ pierr000 kom binnen en ga zitten, tips en commentaar is welkom. Ben net begonnen en heb nog veel te leren en zal ongetwijfelt fouten maken. De plantjes willen wel, het is aan mij om het juiste klimaat te creeren. Proberen en proberen en fouten maken en leren.

 

@ secret jardin, Dank je. Blad was eerst nog lichter dan nu, trekken al bij qua kleur. Heb extra voeding gegeven en wil wat meer frisse lucht binnen trekken, extra Co2. Nu de koudere maanden beginnen moet 2000m3 afzuig toch wel voldoende zijn ?, afzuig draait nog niet op volle kracht, staat nu op 27 gr afzuig. weet dat ze 500m3 per 600 wt rekenen ongeveer, als ik het goed heb. Tips zijn welkom.

 

Grtz T-H-Z

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk dat lichte kleur een voedingstekort was omdat je ze enkel roots gaf. zou zeker voeding geven de volgende keer.

 

ziet er mooi uit man!

Share this post


Link to post
Share on other sites

met de wintermaanden moet het idd wel te doen zijn denk ik, heb zelf namelijk nog een secret jardin dr240 liggen met een 2500m3 afzuiger vandaar mijn vraag naar jou bevindingen B) maar jij hebt een veel grotere ruimte dus zou de temperatuur idd geen probleem moeten zijn my bad

maar ze zien er netjes uit, wel even voeden idd!

 

Succes i'll keep following(Y)

 

Bless SJ

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Jeice, inderdaad, volgende ronde krijgen ze meteen de voeding erbij in de eerste week groei. En thnx, hoop dat de meiden nog knapper worden B) .

 

@ secret jardin, Hecht veel waarde aan jullie adviessen, ben een noobie qua kweek en jullie zijn de pro's in mijn ogen.

Zodra ik ergens tegen aan loop waar ik twijfel, zal ik zeker een beroep op jullie adviesen doen.

Thnx for following.

Grtz T-H-Z

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor een noobie ben je goed bezig, zo zie je wat een beetje inlezen kan doen B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit is ook pas mijn eerste kweekje, maar na veel lezen en irritant veel vragen stellen loopt het in mijn ogen goed...de op en aanmerkingen die ik je geef heb ik op dezelfde manier verkegen

 

altijd fijn om een ander dan ook van dienst te kunnen zijn B)

 

bless SJ

Share this post


Link to post
Share on other sites
helaas koekies zijn op B) , had een vreetkick.
gallery_28995_11748_24035.jpg

 

succes deze ronde :)

 

secret jardin dr240 liggen met een 2500m3 afzuiger vandaar mijn vraag naar jou bevindingen :(
ik heb een dr240w met 1000m3, in het begin mega veel probs met temp, vooral als de plantjes nog klein waren. Laatste keer (afgebroken ronde) een inblazer er bij van 450m3 en dat werkte goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben toch bijzonder blij met mn 2500m3 afzuig in 120x240. straks lekker knallen met 2400 watt B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...