Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Phalanopsis

French foreign legion

Recommended Posts

Hey mensen , om verschillende overwegend prive redenen overweeg ik zwaar om me voor 5 jaar aan te melden bij het vreemdelingen legioen. Dat is een leger wat opereerd over heel de wereld en meestal de moeilijkste klussen aaneemd . zo waren ze bijvoorbeeld al in voormalig joegoslavie voordat de nederlanders erwaren , ze zitten nu ook in levensgevaarlijke brandhaarden als Afganistan en in Djibouti in de hoorn van Afrika. maar ook in Irak . Dit leger valt zover ik weet direckt onder de franse president , dus er hoeft zich geen minister raad te buigen over wat er daar allemaal gebeurd . vergelijkbaar met als in ons land het leger direckt onder het bevel van koninging Beatrix zou vallen en niet heel de eerste en tweede kamer alles goed moet keuren.

Ze zijn dus in staat om zeer snel overal ter wereld te kunnen opereren zonder dat er veel over uitlekt naar de pers.

Je leven is dus niet zeker als je je aanmeld.

Maar als je van avontuur houd , ( wie kan nu zeggen dat ie in Afganistan, Irak , Djibouti of new Guinea heeft rondgelopen met een doorgeladen famas in zijn handen en een rugzak van 20 kilo op zijn rug en daarlangs nog een dikke vette bazooka " je zal hem maar nodig hebben " , wie kan zeggen dat ie over ravijnen over is gestoken, over een geinproviseerd touwbrugetje terwijl je opmoet schieten omdat je de vijhandelijke hellicopters hoort aankomen . je hoord de radio verbindings man die voor je bungeld tussen de touwen tevergeefs verbinding proberen te maken met air suport om een viertal appachis aan te kunnen vragen voor onmidelijke suport.)

Kijk van zulke dingen gaat mijn hard harder kloppen , en mijn bloed gaat koken. lol

 

Maar voordat ik me aanmeld zou ik er wel meer van te weten willen komen . en zelf zijn ze niet zo heel erg scheutig met info

Mischien dat iemand op wietforum iemand kend of mischien wel zelf heeft deelgenomen aan misies van het FFL.

Ik zou wel eens willen weten of de sfeer tussen die gasten nu echt zo goed is als ze je beloven . en dan bedoel ik natuurlijk niet meteen . maar byv. na een jaar .

en wat het nu verdiend om je leven in de waagschaal te stellen , begrijp me niet verkeerd ik doe het niet voor het geld maar voor de ervaring en het avontuur . Maar ik zou wel graag willen weten wat ik om nabij eraan over kan houden na mijn eertse 5 jaar en mischien langer . ik hoop nog een gezin te kunnen stichten en die moeten eten , ook als ik op het slagveld blijf.

Voorderest is alle extra informatie zeer welkom.

Vriendelijke groet Phalla .

 

 

ps , ik weet dat ik dan 5 jaar niet mag blowen.... dat is niet leuk maar ja ik zweef nu eenmaal zelf ook liever niet stoned as hell over het slagveld terwijl de kogels om mijn oren vliegen .

stoned zijn kan altijd nog als ik terug kom. Geloof me die water pijp zal klaar staat als ik na 5 jaar terug kom . en wat zal ie roken haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet wel dat je er niet zomaar bij komt, ook daar zul je testen af moeten leggen.

 

welke taal wordt gesproken in het legioen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet dat de toelatings eisen zeer zwaar zijn . ik ben dan ook al een tijdje flink aan het trainen.

ik zit nu op 20 kilometer per dag met rugzak op.

en dan ook nog kracht training en ga erbij zwemmen en fietsen.

 

De voertaal Frans , het is niet erg als je de taal niet kend als je na 3 maanden maar tenminste 500 woorden spreekt . natuurlijk wel de 500 woorden die hun willen dat je kent , niet random.

 

Op youtube zijn er verschillende docu's over te vinden , waaronder 1 met Bear Grylls .

 

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=XKBJ6Ss9Nl8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok das mooi dan kun je die woorden vast leren. Zo laat je ook zien dat je je goed hebt voorbereid en dat je het graag wil. Op het moment dat je je aan gaat melden moet je er 100 % achter staan, niet twijfelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mensen die je niet kent doodschieten, voor een land waar je zelf niet eens woont...

 

je moet toch wel erg wanhopig zijn als dat je redding moet wezen

ik zou er nog eens goed over na denken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou het ligt wel een klein beetje genuanceerder , Je gaat niet zomaar op pad om mensen dood te schieten . Maar ingeval van laatste middel moet je dat wel kunnen ja.

Je kan bijvoorbeeld ook gaan mijnen ruimen , er liggen er daar nog miljoenen van onder de grond . en helaas maar waar , vaak zijn spelende kinderen daar het slachtoffer van.

Maar ook grensbewaking , of de vrede bewaren of opbouw missies na natuurrampen of oorlogen kunnen tot de taken behoren.

bij konvooi bewaking is het natuurlijk wel mogelijk dat je word aangevallen en dat je jezelf zal moeten verdedigen.

Ook zijn er wel aanval missies mogelijk . bijvoorbeeld als er Franse gijzelaars zijn genomen door terroristen . dan moet je die natuurlijk gaan bevrijden met elk mogelijk middel.

Voor onschuldige slachtoffers van welke oorlog dan ook is het van het grootste en dankbaarste belang dat er vrijwilligers zijn die weliswaar voor geld , maar toch. Wel hun eigen huis en haard achter te laten om in een ver, vreemd , koud/ heet , hostille ander land hun eigen leven op de tweede plaats stellen om die van een onschuldig ander te redden , en daarbovenop de vijand ook nog te verdrijven natuurlijk.

Ik begrijp dat dit voor de meeste niet iets is wat ze zouden willen , maar mij lijkt het wel iets.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij kijk je teveel oorlogsfilms o.i.d.

Als je van uitdaging houdt koop je een rugzak en ga verder als backpacker. Uitdagend genoeg lijkt me. Sorry, maar ik vind jouw gedachtengang nogal "ziek".

Hoop voor je op een spoedig herstel!

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is er nu ziek aan mijnen ruimen , zodat spelende kinderen er niet instappen en hun benen verliezen.

Of gijzelaars bevrijden , of genocide voorkomen . zoals een paar jaar geleden nog in kosovo .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind het toch altijd een fijn idee dat ik zelf bepaal of ik iemand doodt of niet, zeker omdat ik het bij voorkeur niet doe

dergelijke opdrachten komen van regeringen die wel meer bedenkelijke beslissingen nemen

bijvoorbeeld dat mensen geen wiet mogen roken

 

druiven plukken in frankrijk, of werken voor een organisatie die hulp geeft in dergelijke gebieden, paar jaar in een kibboets

zijn misschien wat vriendelijkere alternatieven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor het meedenken , maar dan ga ik liever gijzelaars bevrijden , of de vrede bewaken , of coke baronnen oppakken in bolivia.

Niet dat druiven plukken niet eerzaam is , ik houd wel van een wijntje .

Maar ja , ik wil echt iets bij dragen . Als ik zoon mijn verwijder of een gijzelaar bevrijd dan denk ik toch 'dat leven heb ik toch maar mooi gered.

 

Ik respeckteer overigens wel een ieder ander die mijn mening niet deeld en liever iets anders doet hoor.

ik kweek momenteel door bepaalde omstandigheden niet , dus degene die mogelijk maakt dat ik kan smoke :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Phalanopsis,

helaas weten sommige nog steeds niet wat de nieuwe opdrachten van een leger zijn. :D

 

Hier heb je een link van de legioen:

http://www.legion-recrute.com/nl/code.php?SM=0

 

Ik wens jouw veel succes.

 

Groetels

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Volgens mij zit je met het idee dat het Franse vreemdelingenlegioen een soort liefdadigheidsorganisatie is.Je zal op een bepaald punt mensen uit de weg moeten ruimen, die een obstakel zouden kunnen vormen voor het Franse regime, maar tegelijkertijd je geweten om de hoek komt kijken of dit wel allemaal klopt.Vergeet niet je werkt in opdracht van de Franse overheid.

 

Namaste :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat je ook niet moet denken aan het bevrijden van gegijzelden. Dat lijkt me iets weggelegd voor speciale eenheden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Man alsjeblieft doe normaal, dat legioen is niets anders dan een bende reddeloze huurlingen! Ik zou maar gewoon triatlons gaan doen, dat is ook zwaar! En een gezin stichten.... daar zou ik iig maar mee wachten! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol.

Ik hoop dat je wat gezond verstand krijgt op tijd.

 

Grootste gedeelte van je tijd doe je geen ene hol of nutteloze kutklusjes. Corvee, uitrusting verzorgen, frans leren, exercitie, kutoefeningen met gasmasker en NBC pak aan (bij voorkeur op een zomerse dag) wachtlopen en bivaks die nergens over gaan. Marsen lopen, inspecties met witte handschoenen aan, mocht die een plek hebben met een wat minder stukkie wit kan je in groepsverband weer overnieuw beginnen. Schoon is niet goed genoeg.

 

De eerste de beste boerenlul die je niet kent heeft totale zeggenschap over je doen en laten, tis maar wat je wil. Het leger in gaan is niet zo romantisch als de tv je laat geloven.

Share this post


Link to post
Share on other sites
wie kan nu zeggen dat ie in Afganistan, Irak , Djibouti of new Guinea heeft rondgelopen met een doorgeladen famas in zijn handen en een rugzak van 20 kilo op zijn rug en daarlangs nog een dikke vette bazooka " je zal hem maar nodig hebben " , wie kan zeggen dat ie over ravijnen over is gestoken, over een geinproviseerd touwbrugetje terwijl je opmoet schieten omdat je de vijhandelijke hellicopters hoort aankomen . je hoord de radio verbindings man die voor je bungeld tussen de touwen tevergeefs verbinding proberen te maken met air suport om een viertal appachis aan te kunnen vragen voor onmidelijke suport.)

 

grappig dat je het zo beschrijft want de gedachtengang die je volgt is een onmiddelijke afkeuring van dit soort eenheden.

Zoals je overkomt ben je voor hun te onstabiel en teveel sensatiezoekend en dus een risico

 

Als ik jou was had ik de sensatie gezocht in het rode kruis of amnasty die doen echt iets en niet hetgeen alle millitante groeperingen verkondigen te doen.

Vergeet niet dat het een beetje compleet maf is dat je de ene dag mijnen plaatst om alles op te blazen en de volgende dag overtuigt bent van jou "goeddoen"als je die van de tegenstander weghaalt.

 

Iedereen staat vrij om te doen wat hij wil maar als je als huurling in een leger wilt wat niet eens uit landsbelang vecht dan zit er totaal maar dan ook totaal geen eer aan en is het voor mij geen enkele reden hier respect voor te hebben

 

krijp achte de ps3 en geniet daar van het leger maar blijf uit de buurt van dit soort dingen want je bent teveel bezig met een droom die er niet is in die vorm

 

ik hoop nog een gezin te kunnen stichten en die moeten eten , ook als ik op het slagveld blijf

Als je een vent bent zorg je dat je gezin het goed heeft,als een egoist je eigen spanning zoeken voor een franse president is niet hoe een "vent "zich gedraag". straks word je doodgeschoten en dan ....heeft je gezin het goed? hmm nah kinderen zonder vader een vrouw alleen en een boel verdriet daar heb je dan voor gezorgt. ik zeg .....maar niks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ken persoonlijk veel mensen die een militaire job hebben uitgeoefend of nog altijd aan het uitoefenen zijn.

 

Ik kan u wel vertellen dat ik een vriend heb en die zat bij de para commando, een soort van special force maar op zijn belgische. En ik moet je wel vertellen, dat hij genoeg avonturen heeft gehad, in begin alles leuk, leuke training, veel avontuur spirit, leuke nieuwe colegas....er waren zelfs tijd om wat plezier te maken maaaar hij heeft er wel psichologische littekekens van over gehad en meeste soldaten komen niet normaal terug. Dus als je levend terug komt dan kom je niet normaal terug. Je wordt er misshien goed voor betaalt....maar dat kan je best da geld aan psicatriie uitgeven en medicatie

 

Er zijn situaties die je zeer gemakkelijk kunt inbeelden en daar zal je niet aan zo hard aan lijden...maar er zijn andere situaties die je beter niet kunt inbeelden, echt niet normaal.....je moet maar 1 ding zien dat vreselijk is, en dat zal rest of je leven in je kopje blijven,colegas die je ziet sneuvelen, mensen die voor je ogen worden vermoord, lijken die aan het verrotten zijn: dan beginnen de nachtmerries die niet zullen ophouden, slaapgebrek constant, dan komt er van die onopgehouden stress die daarna hun weg zullenl vinden naar de depressie toe en daarna komt een verslaving...om al die ellende te vergeten: drank, medicatie, drugs.....en dan agressieve en paranoide gedrag, ect.

 

Dus ja; ik zou er persoonlijk nog een paar keer over na denken of dat het wel de moeite waard is:

 

Legers doen zeer weinig aan humanitaire missies.....maar wel meer aan politieke missies

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je met de motivatie die je hebt daar aankomt...

 

S5

 

weet alleen de NL afkorting, toevallig ook geweldig wietje laugh.gif

 

succes rambo

Share this post


Link to post
Share on other sites

was dat niet voor ex criminelen of was dat alleen vroeger zo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraag me af,wa doe jij als er n kindsoldaat van 12 jaar met n Fal tegenover je staat,je recht in de ogen aan kijkt,en jij hem moet neer schieten,want het is jij of hij !!

 

Been there,done it !!

 

Ga toch gewoon bij BurgerKing werken man.

Op figuren als jij zitten ze niet te wachten !!

 

Grtz,

 

A-5.

Share this post


Link to post
Share on other sites
was dat niet voor ex criminelen of was dat alleen vroeger zo?

 

Nee dat heeft te maken met je geestelijke stabiliteit :D

S1 is goed , s5 dan ben je nog net niet gek. Ik schaat OP in op s4. Niet geschikt dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites
was dat niet voor ex criminelen of was dat alleen vroeger zo?

 

 

 

Ja klopt, niet alleen voor ex criminelen maar ook voor gewone criminelen die iets van hun leven wil maken.....belangrijkste in de legioen is dat je niet getrouwd bent.....de rest maakt niet uit.

 

 

Je krijgt daar wel je eigen naam eh.....dus als je van holland komt dan zullen ze u een naam geven die afkomstig is van die land maar dat ze het wel kunnen herrineren.....dus als je van holland komt msshien wordt het # Jan le fromage# zo iets ongeveer en bij de belgen wie weet # Jan le patate#

 

en je moet je pasporte afgeven tot je gedaan hebt bij de legioen...maw ze zijn uw eigenaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

je krijgt idd een eigen naam, je paspoort word ingetrokken en je mag de eerste 4 jaar niet naar huis, thats what i heard.. en het is 3 keer zwaarder dan een gewone leger bootcamp;)

 

bless SJ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok dan , ik lees net voor de zoveelste keer alle reackties die geplaats zijn door bekende en nog niet zo bekende leden van dit forum en realiseer me dat ik een rijk man ben , Wat is de definitie van een rijk man zijn ??? een man die alles heeft wat zijn hartje begeerd ...

is dat het . Dan kan ik mezelf gelukkig prijzen , want ondanks dat ik niks of bijna niks bezit in in materieele zin, ben ik trots als een pauw dat ik welgemeend recht voor zijn raap advies krijg van mensen die ik nooit ontmoed heb .

Ik heb gehoord dat mijn plan stom is , dat ik erover na moet denken en dat ik het best kan doen.

De mokerslag kwam van A-5 want daarover had ik echt nog nooit gedacht.

Is mijn motivatie om the legion te joinen puur belust op sensatie. dan moet ik eerlijkheids halve negatief beandwoorden , de crisis hakt ook bij mij erin . Heeft te maken met een aandelen paket wat nu de helft waard is van wat het was.

het geld is ook zeker een motivatie om door te zetten.

is het dan wel gerechtigd om door te zetten ?

 

is geld een goeie motivatie om kwekers aan te zetten om kwaliteit te leveren . nee denk ik

das mijn bescheiden mening , een kweker ben je in hart en nieren . Het stroomt door je bloed , altijd op zoek naar de overtreffende trap .

een beter medium , een betere voeding . beter inspelend op het stadium waarin de plant zich verkeerd.

 

Is geld een goeie motivatie om een goeie legionair te worden . nee denk ik

volgens het FFL is het niet zo dat je een man word door hun opleiding maar dat je al een man moet zijn voordat je eraan begint en word door hun alleen de puntjes op de I gezet. Ben ik een man , in termen van consumtie wiet kwekers een ongenode gast . nee

Ik ben een legionair.

afstameling van de apache , gemixt met inca bloed . zou ik gemaakt zijn voor oorlog , wil ik oorlog . Nee dat wil ik niet ik wil vrede world peace

hoe afgezaagd dat ook klinkt , dat is wel de weg waar we naar toe moeten .

Waar ik aan wil mee werken is gewapende vrede . das iets anders dan vrede . ik zou het de voorloper van vrede willen noemen .

Gewapende vrede is vrede tussen 2 groeperingen die als er niet een sterker gewapende mact aanwezig zou zijn die de touwtjes in handen zou hebben . elkaar zou afmaken .

dat is mijn tempel , mijn ark .

is vrede niet mogelijk , laat er dan een gewapende vrede zijn . en met die motivatie zal ik mijn solicitatie formulier aan het FFL ondertekenen.

 

is wereld vrede niet mogelijk , laat ik dan om mijn terein beginnen om het mogelijk te maken en desnoods met een doorgeladen famas in me handen !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...