Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
odecsner

Rups

Recommended Posts

Beste wf'ers

Ik heb op een plant redelijk veel rups aangetroffen. Vervolgens ben ik achter een middel geweest tegen rupsen, maar moet ik ook de aangetaste delen wegknippen/verwijderen ivm rot voorkomen? Ze hebben zo een soort webje achtergelaten op de plant. De plant staat al 2 weken in bloei

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een beetje opgezocht en heb de oplossing gevonden. Eerst alle vastgeplakte plantendeeltjes lospeuteren, dan de bladeren waar er smurie, slijm, web etc. Opzit wegknippen, en dan een insecticide tegen rups en dit meerdere malen achter elkaar herhalen, want heb gemerkt dat ze zich heel goed kunnen verstoppen. Ik geef de voorkeur aan de rupsen eruit te prutsen, en pas daarna insecticide :)

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doe hetzelfde, toppen open peuteren waar ik slijm, spin zie zitten en dan de rups eruit halen en dan vliegles geven :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

slijm? van rupsen?...das nieuw voor me B) ..

 

of bedoel je rupsen poep ;) ....

 

 

Knutsel had een plant onder een boom gezet....helemaal vol met rupsen....

 

geen voeding gegeven...en door die poep was die plant zwaaroverbemest :D

 

rupsen guano....gat in de markt :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha , volgend jaar zomer ga ik een paar grote bakken onder bomen zetten voor die rupsenpoep op te vangen dan als dat zo easy is :P B)

 

hopelijk vang ik wat rupsepoep :D

 

Groetjes shining

Share this post


Link to post
Share on other sites

onder zon ingepakte boom vol rupsen ...daar regent het gwoon poep constant :D ..en stinkt ook nog...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ik had een keer 200 vierkante meter buitenwiet van ruim 2 meter onder de groene rupsen zitten en daar werd ik niet echt vrolijk van, heeft me een paar dagen gekost voordat ik het grootste gedeelte met de hand eruit had. :D

 

Gelukkig was ik nog op tijd en kon ze nog redelijk makkelijk verwijderen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vorigjaar heb ik ook last gehad van rupsen in mijn plant maar dit jaar geen rups gezien gelukkig

Share this post


Link to post
Share on other sites

kheb nog nooit last gehad met rupsen....dr zater er wel miljoenen in de wilgen bomen vlak bij me planten...maar geen enkele in me planten...ze vonden die wilgen lekkerder.... :D

 

mja...je hebt zoveel soorten rupsen.. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die planten van mij stonden naast coniferen, de rupsen vonde de wiet echt wel lekkerder. :D

Vreemd genoeg een jaar later geen rups gezien? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb die groene krengen nu voor het tweede jaar achtereen, heb bovenburen met geranium's. Ze zouden daar vandaan kunnen komen

Share this post


Link to post
Share on other sites

afrikaantjes houden ook veel insecten weg bij je planten

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nou ik had een keer 200 vierkante meter buitenwiet van ruim 2 meter onder de groene rupsen zitten en daar werd ik niet echt vrolijk van, heeft me een paar dagen gekost voordat ik het grootste gedeelte met de hand eruit had. :D

 

Gelukkig was ik nog op tijd en kon ze nog redelijk makkelijk verwijderen.

 

Dan heb jij een fiks balkon ouwe! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piet is niet dom hoor...hij heeft een balkon met 3 planten voor de buren....en knipt 6 weken :P ....

 

 

 

afrikaantjes houden ook veel insecten weg bij je planten

 

 

op volkstuinen worden ze veel gezet naast de groente...slakken vinden afrikaantjes erg lekker...

dus als die aangevreten worden B) ...dan wordt er snel met slakkedood gestrooit.... ;)

 

tja...ze zijn zuinig die tuiniers :D ...slakkedood is duur

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dan heb jij een fiks balkon ouwe! :D

 

Uit mijn 1e kweekverslag hier: http://www.wietforum.nl/Mijn-1e-balkonkwee...ief-t73080.html

 

Na jarenlang fanatiek kweken in de tuin met dieptekas en verduistering, later schuur met 12 lampen en tuin oerwoud met 200 vierkante meter Nederwiet ben ik paarden gaan fokken en is de wietteelt gestopt nadat mijn tuin geript werd.

 

Heb nu de paardenfokkerij gestopt en ben voorzichtig weer begonnen met 1 plant op mijn balkon wat nogal groot is.

2 grote nadelen, er komt pas zon na 14:00u en iemand die goed kijkt ziet de plant wel staan.

 

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik ergens een hekel aan heb zijn het wel rupsen, de schade is niet te overzien van die krengen als je ze hun gang laten gaan. Ze nestelen zich helemaal in je toppen om vervolgens de binnenkant uit te vreten die daarna weg rot.

 

elemineren die handel. Ik had die boom ingespoten met agressieve rommel!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heb die groene krengen nu voor het tweede jaar achtereen, heb bovenburen met geranium's. Ze zouden daar vandaan kunnen komen

Heb dit jaar ook voor het eerst rupsen gehad, en geen kleintjes ook, lichtelijk aan de stam schudden dan flikkeren ze eruit.

Op een bepaald moment zag ik ze niet meer maar er werd wel van de bladeren gegeten :P . Blijken die dingen onder de pot te zitten en waren van kleur veranderd naar grijs/bruin.

Op internet gezocht blijkt het van de Wolfsmot te komen, heb er inderdaad een zien vliegen in huis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...