Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

extreemwisse

3x Cheese 3x White Whidow (Greenhouse) onder Gavita 1000 Pro DE

Recommended Posts

Hallo Allemaal,

 

Na vele verslagen te hebben gelezen heb ik dan eindelijk de stap gemaakt door zelf te beginnen met mijn eerste kweek. Hierbij maak ik gebruik van de volgende setup:

 

- Secret Jardin 150x150x200 cm Darkroom, revision 2.5

- Gavita 1000 De Pro

- Presh Filter 1000m3

- Silence Air zuiger 1250m3

- Luchtbevochtiger (Medisina) 30m2

- Fancontroller + Fan

- Temp/Hygro meter

- Schakelkast

- Ph Meter

- EC meter

- Hoge druk planten sproei

 

- Smartpotten 60 Liter

- Goldlabel Light substraat

- Goldlabel Voeding (A+B / PK / MG en roots)

- White Widow Indica en Cheese (blend) zaden.

 

Linksbovenin komt de afzuiger-buis binnen met daaraan het filter. Rechtsonderin zit een opening voor frisse lucht. De afzuiger is erg krachtig waardoor ik in het begin best wat problemen had omdat de hele tent zowat implodeerde. Inmiddels wat extra openingen open gezet. Ik kan rustig stellen dat er een flinke luchtstroom naar binnen toe gaat, ondanks de passive inlaat. Deze afzuiger is dan ook een echte aanrader.

 

De zaden heb ik vorige week in een glas water gemikt. Deze zijn nu ontkiemt en heb ze in kleine potjes geplaatst. Inmiddels zijn er al 6 kleine steeltjes te zien. Direct zat ik met het probleem dat het luchtvochtigheid's gehalte erg laag was, tussen de 20% en 30%.(Dit had naar mijn idee te maken met de enorme hitte dat afkomstig was/is van de Gavita lamp, gemiddelde temperatuur ligt tussen de 28 en 32 graden). Doordat de temperatuur zo hoog ligt stijgt de warme lucht (met het vocht) naar boven en word direct afgevoerd door de afzuiger. Dit probleem heb ik nu half opgelost door er een luchtbevochtiger tussen te zetten. Nu is de gemiddelde Luchtvochtigheid tussen de 55% en 65%

 

Ik lees op dit forum dat een relatief lage LV niet erg is voor de zaailingen, maar tegelijkertijd nadelig voor de groei kan zijn. Mede daarom zit ik te denken aan een 2e luchtbevochtiger. Green House adviseert in elk geval een LV van 80% in de eerste 3 weken. Wat denken jullie?

 

 

Samenvatting:

 

Lamp: Staat nu gedimd op 600 Watt en hangt zo'n 60cm boven de zaailingen.

Temp: Gemiddeld tussen de 27.8 en 31.4 graden Celcius overdag. 'S nachts rond de 22 graden voor zover ik heb kunnen zien.

LV: Fluctueert tussen de 50% en 65% (Hier ga ik nog wat aan doen)

Voeding: Gebruik nu 0.5 ml van Goldlabel A en B inclusief 0.5 ml roots per liter water.

 

Een laatste vraag, om een mooie reeks foto's te kunnen toe voegen moet ik plaatjes kunnen uploaden naar dit forum. De handleiding klopt echter niet want ik kan nergens iets uploaden via de knop gallerij -> http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=17379 .

 

EDIT: handleiding was wat oud, maar heb het knopje gevonden! Hier de plaatjes:

 

gallery_35114_14611_1974735.jpg

 

gallery_35114_14611_2755431.jpg

 

 

 

 

Tot snel.. ! :)

Edited by extreemwisse

Share this post


Link to post
Share on other sites

lees je welkoms bericht nog even :)

 

ik was al verkocht toen ik de titel las dus kom zeker meekijken

luchtvochtigheid zal stuk lager zijn nog omdat de dames niet heel veel verdampen

zelf regel ik liever wat meer de afzuiging en natte doeken om luchtvochtigheid omhoog te krijgen

je aanvoerende lucht zal nu ongeveer wel luchtvochtigheid hebben van 50%

Share this post


Link to post
Share on other sites

vocht is goed...het zijn geen stekken he....ik had ze wel in een ander potje laten opgroeien :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
lees je welkoms bericht nog even :)

 

ik was al verkocht toen ik de titel las dus kom zeker meekijken

luchtvochtigheid zal stuk lager zijn nog omdat de dames niet heel veel verdampen

zelf regel ik liever wat meer de afzuiging en natte doeken om luchtvochtigheid omhoog te krijgen

je aanvoerende lucht zal nu ongeveer wel luchtvochtigheid hebben van 50%

 

 

Dank voor de welkomst tip :D

 

Helaas heb ik geen controle over de zuigkracht. Dus ik zou wel direct iets moeten doen met het water in de lucht, vandaar de luchtbevochtiger, die ik overigens zojuist gesloopt heb door 'm te verplaatsen terwijl deze aan stond (Stupid me). Nu zakt 't LV weer terug naar 25% vermoedelijk.

 

Dit is de situatie nu :

 

gallery_35114_14611_2446705.jpg

 

Ik zal eens kijken naar natte doeken, bedankt!

 

vocht is goed...het zijn geen stekken he....ik had ze wel in een ander potje laten opgroeien :D

 

 

Precies, dus het moet omhoog toch, dat LV? :tu

 

En ja, die potten waren ook niet mijn eerste keuze, ik was echter ongeduldig en dit was alles wat ik kon vinden op dat moment.

 

Wanneer zal ik ze overpotten naar de 60liters, na ongeveer 2 weken of eerder i.v.m. de kleine potjes waar ze nu in zitten?

 

 

Cheers

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je de temp omlaag kan krijgen gaat je vocht wel wat omhoog...

 

stekken hebben meer lv nodig dan zaailingen...dus :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Helaas heb ik geen controle over de zuigkracht.

 

Waarom dan niet, je heb toch een fan controller?

 

- Silence Air zuiger 1250m3

- Fancontroller + Fan

 

Verder mooie setup, zou je plantjes wel in andere potjes gelijk zetten, liefste de definitieve potten. Reden: dan kan de penwortel ongestoord zijn gang gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Helaas heb ik geen controle over de zuigkracht.

 

Waarom dan niet, je heb toch een fan controller?

 

- Silence Air zuiger 1250m3

- Fancontroller + Fan

 

 

Verder mooie setup, zou je plantjes wel in andere potjes gelijk zetten, liefste de definitieve potten. Reden: dan kan de penwortel ongestoord zijn gang gaan.

 

Dat komt omdat het constant 30+ graden in mijn tent is. Waarschijnlijk ook omdat de laatste dagen erg heet zijn. Mijn fan controller is vrij simpel deze is puur in te stellen op een bepaalde temperatuur. In dit geval doe ik: Indien boven 27 graden, draai dan 100% snelheid. Hierdoor opereert de afzuiger continu op 100% Niet echt nuttig om hiermee LV gehalte te beïnvloeden. Het ging mij dus om de LV, misschien was dat niet duidelijk genoeg :)

 

 

Ik heb de zaailingen zojuist overgezet in hun definitieve potten, bedankt voor de tip, ik zat er al een tijdje mee te worstelen.

 

 

Dank allen voor de info!

 

Gr,

 

Extreem

Edited by extreemwisse

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey; kerel volg je.

zou het niet beter zijn je thermometer op hoogte van je plantjes te zetten, omdat hitte omhoog gaat.

en hang er een kapje boven, denk dat je een andere temp, en vocht gaat krijgen.

peace, red 68. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hierbij maak ik gebruik van de volgende setup:

 

- Secret Jardin 150x150x200 cm Darkroom, revision 2.5

 

Ik zie dat je de nieuwe secret jardin revision 2.5 hebt aangeschaft, ben ook geintresseerd in deze tent maar op bv puksupport staat er nog geen prijs bij en is hij volgens mij nog niet te leveren.

 

Mag ik vragen waar jij hem gehaald heb en wat hij ongeveer kost? Sorry voor het vervuilen van je toppic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allen,

 

@Licht brengt zuurstof

Tsjah, goeie vraag. Budget was op denk ik :D

 

@red86

Top! Ja ik heb inmiddels de thermo/hygro meter op de zelfde hoogte als de zaailingen hangen, scheelt een hoop.

 

@knakie blind.

De tent is gewoon overal te leveren, stuur maar een mailtje naar de support van een dergelijke site en je zult zien dat ze ze gewoon op voorraad hebben. Die van mij, net als de rest van mijn set, is afkomstig van greensell.

 

De zaailingen groeien. Wel moet ik zeggen dat de steeltjes erg slap zijn; wanneer ik flink wat water spuit wil er nog wel eens wat op een blaadje terecht komen waardoor ze zowat gelijk tegen de vlakte gaan. Is dit normaal? Overigens zijn ze na een paar uur meestal weer recht, maar toch, ik vind het maar vreemd.

 

LV is constant zo rond de 50% met hulp van een bevochtiger.

Temp schommelt tussen de 26 en 29 graden.

Lamp staat nog steeds op 600 watt, op zo'n 65 cm hoogte nu.

Voeding nog steeds een mix van Goldlabel A+B (ongeveer 1 ml per dag) en Roots 0.5 ML

Er gaat zo'n liter water per dag doorheen (soms 2), maar dat komt ook door de enorme droogte in de tent.

 

gallery_35114_14611_973456.jpg

 

gallery_35114_14611_2728604.jpg

 

Verder nog niet veel te melden, er gebeurt nog niet heel veel :P

 

Tot snel!

Share this post


Link to post
Share on other sites
@knakie blind.

De tent is gewoon overal te leveren, stuur maar een mailtje naar de support van een dergelijke site en je zult zien dat ze ze gewoon op voorraad hebben. Die van mij, net als de rest van mijn set, is afkomstig van greensell.

 

Weet je zeker dat je de revision 2.5 geleverd hebt gekregen?

 

 

Wat koste hij bij greensell?

 

gr. Knakie

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie setup man!

veel succes deze ronde!!

 

knakie, ja dit is zoiezo de rev2.5 kijk maar naar de verbindingen :P

ik heb hem zelf ook staan,opzich een fijne tent maar ik mis me 15cm hoogte

die me int 240 wel heeft :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie setup

 

maar waarom die fan vanboven in je tent?

waarom niet in de buurt van je plantjes, boven de plantjes en onder het licht, licht briesje krijgen ze sterke stam van en de hitte vanonder de lamp circuleert ook beter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo iedereen,

 

@Knakie blind

Er staat ''Rev. 2.5'' op de doos, dus ik weet het vrij zeker. Bovendien heb ik ook contact gehad met puk support, zelfs zij kunnen hem leveren. Ik weet niet precies wat ik ervoor betaald heb aangezien het een complete set betrof. Maar ik vermoed tussen de 100 en 150 euro.

 

@pietje wiet

Dank, ja ik heb er even voor moeten sparen :P Wat de hoogte betreft, daar heb ik nog weinig last van :D

 

@kwikikweek

Goeie vraag, ik zal de Fan later op de dag lager neerzetten. Bedankt voor de tip!

 

 

En dan nu de zaailingen, deze staan nu 12 dagen op 18/6 vanaf het ontkiemen.

 

Lamp op 600 Watt op 65 hoogte

Temp tussen de 27 en 24 graden celcius

LV tussen de 40% en 50%

 

Voeding nog steeds het zelfde. 0.5 ml A+B en 0.5 roots per liter water. Er gaat zo'n 2 liter water per dag doorheen. Eind volgende week begin ik met MG.

 

De Cheeses groeien duidelijk sneller dan de White Widows, misschien reageren ze beter op de voeding of iets dergelijks. Hoe dan ook, de cheeses zijn duidelijk een tikkel groter. Mogelijk ook te maken met de afstand tot de lamp, de White Widows staan er misschien een paar centimeter verder vanaf.

 

gallery_35114_14611_2690788.jpg

 

De middelste plant (Cheese) Hangt er een beetje slap bij. Geen idee waarom, mogelijk omdat deze te veel of te weinig water heeft gehad of misschien door over bevoeding? is me niet helemaal duidelijk ->

 

slappe cheese

gallery_35114_14611_1830008.jpg

 

De andere plantjes doen het naar mijn idee erg goed ->

 

Cheese

gallery_35114_14611_836970.jpg

 

Cheese

gallery_35114_14611_1562503.jpg

 

gallery_35114_14611_1690756.jpg

 

 

Dat was 'm weer, tot de volgende week B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te nat lijkt mij niet. (zo te zien) Soms is de 1 sneller dan de ander. Dat hoefd niks verkeerds te zijn.

 

 

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal,

 

We bevinden ons in de 3e week van groei, en ik moet zeggen.. het schiet aardig op B)

 

@johnnsell

Ze hingen slap door hitte (denk ik). Heb nu 2 fans erin gezet waardoor de hitte beter circuleert / verdeeld word.

 

@070wiet

Dank, hoop dat het wat gaat worden :)

 

@Alucard

Waar zou dat goed voor zijn? Om LV omlaag te krijgen / uitdroging te voorkomen?

 

Inmiddels bijna aan het eind van de 3e week. De 2 cheeses (de 3e is overleden, vraag er niet naar) zijn enorm vergeleken met de Widows, zal wel genetica zijn. 1 ding waar ik eigenlijk geen aandacht aan gaf was de PH waarde, en dat terwijl ik nota bene een meter heb... Ik schrok me dan ook wel een hoedje toen ik de daadwerkelijk gemiddelde waardes zag, 7,8! . Sindsdien ben ik veel beter gaan letten op de voeding.

 

Ik zit nu op 1ml roots / 1ml Soil A / 1 ml Soil B / 0.5 ML Ultra MG / paar druppels PH - om af te zuren, dit alles per liter natuurlijk. De PH waardes zitten nu gemiddeld zo rond de 5.6. De planten slurpen zo'n 3 liter per dag.

 

De lamp staat op 850 Watt en gaat dit weekend naar 1000 Watt.

LV gemiddeld 50% en de temperaturen schommelen tussen de 24 en 28 graden.

De afzuiger staat nu wat zachter (40%), die storm was nergens voor nodig, althans nog niet :(.

 

Verder beginnen de cheeses echt een typische wiet geur af te geven, opvallend want ik had niet verwacht dat je dat in dit stadium al zou kunnen ruiken. De whitewidows ruiken naar gras overigens. Al met al zou ik de Cheeses van Greenhouse zeer aanraden, ze groeien erg snel.

 

 

Gezellig met zijn allen

gallery_35114_14611_2852343.jpg

 

Cheese

gallery_35114_14611_1509446.jpg

 

De andere cheese

gallery_35114_14611_884681.jpg

 

Cheese zonder licht

gallery_35114_14611_460481.jpg

 

White whidow zonder licht

gallery_35114_14611_1080565.jpg

 

Kan iemand mij vertellen wanneer ik deze in bloei zou moeten zetten? Meestal na 3 weken groei lees ik, alleen zijn de widows nog best klein.

 

 

Cheers!

 

Ex

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die kunnen nog wel even groeien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal ze ook nog langer gaan geven....

 

Zijn nog niet echt mooi ontwikkeld.....,Ga je ze nog toppen?

 

Even geduld geef ze nog maar een week of 2,plukje uiteindelijk de vruchten vanhe!

 

BC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal,

 

Bedankt voor de tips, ze konden idd nog een stukje groeien. Momenteel staan ze 2 dagen op 12/12.

 

wat cijfers

 

LV: 40%

PH 5.6

EC 1.4

 

Temp 21 's nachts en gemiddeld 30 overdag.

Roots, A+B, Ultra MG.

Lamp staat op 1000 Watt

 

Ik heb niet getopt of iets dergelijks, ik ga vrij snel verhuizen en wil het groeiproces niet verlengen. Overigens zijn alle planten, op 1 cheese na, heel kort en breed, ik neem aan omdat dat komt doordat de lamp goed zijn werk doet en de planten (op die ene cheese na) daardoor niet de hoogte in schieten.

 

Hier de lange Cheese (Met licht)

gallery_35114_14611_2444038.jpg

 

Een andere Cheese (Met licht)

gallery_35114_14611_3345425.jpg

 

Vanalles

gallery_35114_14611_3479324.jpg

 

Nog meer

gallery_35114_14611_1322361.jpg

 

De foto's zonder licht zijn een beetje wazig, dat komt omdat Iphone kut is. Ik zal eens kijken of ik dit weekend mooiere foto's kan maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...