Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Epancratius

Hoeveelheid legaal in huis

Recommended Posts

Hallo allen,

 

Hoeveel mag je gedoogd/legaal in huis bewaren (wiet/hasj) zonder problemen te krijgen?

Kijk ik snap best als je niks zegt gaan ze niet eens zoeken, maar stel het komt (om bv een andere reden) zover.

 

Waar gaan ze problemen maken?

 

Gr

 

Epan

Share this post


Link to post
Share on other sites

30 gram mag je in huis hebben

5 gram op zak

 

maar dat is ook gedoogd, wordt het gevonden ben je het kwijt. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat t in duitsland anders is als in nederland. En dan bedoel ik vooral strenger.

 

grtz leila

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah oke die 30 gram regel is nog steeds, dankjulliewel :D

 

@ Leila (mooie naam trouwens :D ): :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nieuws...en-kweken.dhtml

 

Ik weet niet of dit nu nog geld (heb eigenlijk niks kunnen vinden dat het tegendeel bewijst)

 

maar opzich wel mooi dat iemand met 6.7 KG vrijgesproken word.

 

wat leer je hiervan?

 

FOTO'S MAAKEN van 5 plantjes!

want dan kan je bewijzen dat welke hoeveelheid je ook hebt, je het hebt verkregen via een gedoogkweek. En dus niet strafrechtelijk vervolgd hoort te woorden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
wat leer je hiervan?

 

FOTO'S MAAKEN van 5 plantjes!

want dan kan je bewijzen dat welke hoeveelheid je ook hebt, je het hebt verkregen via een gedoogkweek. En dus niet strafrechtelijk vervolgd hoort te woorden.

 

Gedoogd kweek bestaat zo goed als niet meer. Ookal heb je 3 planten op het balkon staan. Die neemt de politie gewoon mee.

 

En die doen er mee wat de meeste er mee doen.. In de fik steken :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb een paar dagen geleden nog een gesprek gehad met een agent, na mijn verhoor.

Ik vroeg natuurlijk ook hoe ik nu zonder problemen te krijgen met justitie toch mijn eigen wietje kan growen.

 

Het antwoord is simpel: zodra de politie er lucht van krijgt is het overlast, want geen enkele agent laat een tentje staan waar hij van weet..

Je mag 5 plantjes buiten laten groeien, zonder er iets aan te doen. hang je er een lamp boven, geef je het plantje voeding, leg je irrigatie aan of pas je een ander hulpmiddel toe dan ben je professioneel bezig. Hoe het zit met een kweekkas weet ik niet, maar volgens mij zien ze dat ook als een punt voor professionaliteit.

Komen er klachten voor stankoverlast of andere buurtbewoners die gaan bellen, (ookal komt er geen sterke wiet aan zonder voeding) dan ben je ook de sjaak.

 

Vanaf 1 Juli 2012 geld het volgende wetgeving: Publicatie gedoogbeleid cannabis

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij geld dat vanaf 2011 en niet van 2012, maar dat maakt voor het verhaal niets uit.

 

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat artikel in de Volkskrant gaat over een uitspraak van de Hoge Raad m.b.t. een aanwijzing uit 2000. Toen was het nog zo dat 5 planten gedoogd waren en het niet uitmaakte of er lampen boven hangen. In de laatste aanwijzing is het dan meteen professioneel (dus niet gedoogd). Ik denk wel, dat je met minder dan 10 planten weinig kans hebt, dat je zaak voor zal komen. De officier zal veel liever een schikking met je treffen, want zaakjes met 1-10 planten daar gaat ie niet mee scoren voor z'n carriere.

 

gr.

 

CM

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij mij zijn ze voor 4 planten naar binnen gekomen.. 1m² en ze hebben een warmtemeting gedaan dus ze wisten dat het een hobbyhokje was binnen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wtf een warmte meting.

Had je een tent met anti detectie?

Hoe kunne ze dat in godsnaam zien voor hetzelfde geld is het een wasmachine.

Als ze overal binnen vallen waar ze warmte zien is het eind zoek.

Ben je niet gewoon verraden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

je ben gwoon erbij gelapt door iemand Tuinman....

 

en de warmte meting doen ze voor de show....want warmte vinden ze altijd...al moet het van een tv zijn....of je cv... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja het zal wel een annonieme tip zijn geweest waarna ze die warmtemeting hebben gedaan.

maar dan nog zien ze bij die meting dat het een erg klein hokje betreft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ken het tuinman.

 

heb je al rekeningen binnen ? of hebben ze der geen poppenshow van gemaakt, eneco, ruimings bedrijf, en noem het mar op

 

1,2 m2 8 planten geseponeerd,

Share this post


Link to post
Share on other sites

rekening van energiemaatschapij van bijna duizend euro is door mijn advocaat in behandeling genomen. dat is een kwestie van onderhandelen. (stonden allemaal rare bedragen op en uren die ze niet hadden gemaakt)

Verder gaat mijn advocaat uitstel vragen voor de dagvaarding van de woonstichting.

advocaat is in mijn geval nog maar net vergoed.. wel eigen bijdrage van bijna 800 euro.. maar verdiende ik 400 euro meer in het jaar dan mocht ik alles zelf betalen van advocaatkosten a 300 euro per uur.

 

Denk dat het uiteindelijk allemaal wel mee zal vallen.. steek er gewoon nog een op! :D

 

Grtzz Tuinman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was het niet zo dat als je meer dan 30gram op zak had je werd aangezien als "dealer" ?

Dat dacht ik tenminste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mochten ze bewijzen hebben als gripzakjes en veel contant geld wel..

die 30 gram is niet strafbaar maar wordt wel meegenomen mochten ze het vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...