Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Art

Vijf Amnezen onder Gavita 1000DE

Recommended Posts

Ze is vrij rotbestendig.....en pas tegen het eind van de zomer gestekt,met deze Amnees kan je zeker drie keer per jaar oogsten op een zonnig balkon/tuin als je verduisterd.

Toppen zijn net zo hard als binnen,en weinig blad :P

 

Binnen gaat het hard,ze moeten niet hoger worden,zit nu op 60cm(hoogste top gemeten,meeste zitten lager) met een temp van +/-29Graden.

Omdat ik een groot verschil tussen de dag/nachttemp heb verwarm ik de ruimte iets voordat het licht uit gaat zodat het geleidelijk afkoelt,een uur voordat het licht aangaat verwarm ik de ruimte ook zodat alles wat geleidelijk gaat,tijdens de lichtperiode moet de ruimte juist koel zijn om de temp stabiel te houden,het klimaat in een tent is erg afhankelijk van de ruimte waarin hij staat.Maar ik zit nog steeds op 1150Watt :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een paar foto's van net,1150Watt...lamp/hoogste top 60cm).

Ik zie geen bladproblemen door de hitte.....................

 

gallery_16683_14157_3591771.jpg

 

gallery_16683_14157_1021704.jpg

 

gallery_16683_14157_1294962.jpg

 

gallery_16683_14157_1341353.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker voluit knallen dus, mooi Art, wat vindt je van de thee tot dusver, moet je veel bijvoeden, jij geeft elke waterbeurt thee toch?

Ik heb geen over en/of ondervoedingsverschijnselen gehad tot nu toe.

Wat drinken ze gemiddeld per dag bij jou?

Ik vindt dat je een erg mooie internode afstand in je planten hebt.

Ik twijfel of ik de volgende ronde m`n lampen gaan verwisselen voor 2x1000watt DE, ik heb er toevallig nog 4 liggen :P

Gaat lekker maestro :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben erg tevreden over de thee tot nu toe,ik geef het bijna elke waterbeurt,planten gaan als een speer,ik voed alleen gericht bij,dus een beetje(1ml/ltr)Bac bloei 2x per week,bio bloemstimulator van GHE en suikers in de vorm van Carboload,ik haal het einde van deze week nog een klein testpakketje van Aptus op waarvan ik de regulator,topbooster en de laatste weken K-boost toevoeg...........normaal gebruikte ik Deuce Deuce(K) van Humboldt hiervoor,de topbooster vervangt dan de bloemstimulator van GHE.

 

Het wordt dan eigenlijk elke waterbeurt thee,1 tot 2 keer per week lage dosis bloeivoeding plus eventuele stimulatoren en de laatste bloeiweken wat extra K.

Ik zou wisselen,hittestraling van de 1000Watter is niet veel hoger,en je kan dimmen :P

 

Internode afstand is beter onder 1000Watter,ligt ook aan spectrum,minder strek,alleen heb ik zere ogen..............

Share this post


Link to post
Share on other sites

zonnebril opzetten man. :P

 

heb zelf net een lasbril binnen gehad voor het stellen van de lampen. echt niet goed

Share this post


Link to post
Share on other sites

netjes art ziet goed uit schuif iets meer a voren want de bloementjes zijn in de maak :rofl :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer een dagje verder,

 

gallery_16683_14157_2243448.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prachtig Art, je ziet al hoe er dikke budz in de maak zijn, mooie aaneengroeiende toppen door de korte internodes, en prima kleurtje ook, je voedingsformule werkt :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krasi,

Ja,onder de 1000Watter kortere internodes,alles lijkt ook sneller te gaan,en ze zuipen,hebben vandaag 3 liter per plant gehad,dus totaal 15 liter voor vijf plantjes :P

Normaal geef ik 1.5 liter per dag maar de tensio blijft oplopen,nu is hij eindelijk weer laag,ben blij dat ze nu niet meer veel hoger worden want dichter dan 60cm wordt moeilijk op 1150Watt....me ruimte waar de tent instaat heb ik op 15 graden als het licht aan is en het is dan beheersbaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Secret jarden,

Ik heb veel getopt/gefimt,zitten beneden/tussen ook veel toppen verstopt....dat gedrongener/minder strek komt ook door het licht,met 600Watt hps meer strek,deze Greenpower lamp heeft een beter spectrum.

 

Hoe meer ik me in de thee van Vermicrop verdiep,kom ik erachter hoe compleet dit eigenlijk is,een middel zoals bv Regulator is eigenlijk overbodig omdat dit eral inzit in bv Vermibrix en dan niet verdund maar puur,het enigste is af en toe een beetje bloeivoeding en in de latere bloeifase wat extra K......met de thee heb je dus eigenlijk geen boosters/stimulators nodig omdat eigenlijk alles er in pure vorm inzit,het is een prachtige basis.....op de site van Vermicrop kun je bij Bulk Compost Thee System de ingrediënten zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en wat is dan bijv. het verschil met de minrale booster green sensation? die door vele ook word beschreven als compleet pakket voeding?

 

bless

Share this post


Link to post
Share on other sites

SJ

 

Het verschil is dat een minerale booster direct opneembaar is en met een thee de benodigde voedingstoffen vrijgemaakt worden in de bodem (losweken)

 

Dus het is de kunst van de kweker om in te schatten wanneer de plant bepaalde voedingsstoffen nodig heeft omdat het even duurt voordat alles vrijkomt.

Met veel componenten voed je meer het bodemleven dan de plant zelf.

 

Daarbij worden de mooiste verhalen aan een booster gehangen maar het is toch echt de kweker die het moet doen.

Om het over de smaak maar niet te hebben!

 

Met organische componenten valt prima te 'boosten' als je weet wat je doet, precies wat whazzup zegt als er expert op je schema staat ben je het nog niet. :P

 

Ga je de verhouding nog aanpassen Art bijv met meer vermifeast omdat ik daar meer pk's zie in verhouding tot de rest??

 

Prachtige ronde Art, supercompleet dat spul ook op naar de 1,5 kilo :rofl

 

Gr PG

Share this post


Link to post
Share on other sites
SJ

 

Het verschil is dat een minerale booster direct opneembaar is en met een thee de benodigde voedingstoffen vrijgemaakt worden in de bodem (losweken)

 

Dus het is de kunst van de kweker om in te schatten wanneer de plant bepaalde voedingsstoffen nodig heeft omdat het even duurt voordat alles vrijkomt.

Met veel componenten voed je meer het bodemleven dan de plant zelf.

 

dus je zou dan met ''thee'' een sterkere plant krijgen omdat het bodemleven optimaal in orde is mits dit goed gedaan word? en zou dit een hogere opbrengst genereren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

SJ

 

Een sterkere plant en een schonere plant wat voor medicinale doeleinden natuurlijk veel beter is.

 

Daarbij als alles in orde is (klimaat etc.)kan je daardoor mega opbrengsten halen, kijk maar bij Art en Polletje.

 

Gr PG

Share this post


Link to post
Share on other sites

SJ,

De thee is complete voeding,kijk even goed naar de ingrediënten,een deel is direct beschikbaar door het thee zetten(brouwen,losweken,reactie bacteriën),de rest is voedsel voor het bodemleven en kan weer worden omgezet naar opneembare voeding.Je kan het ook niet vergelijken met een minerale booster,dit is veel completer en van alles wat....een booster is meer gericht op één ding.Als je goed kijkt naar de inhoud van de thee zie je dat een deel uit voeding bestaat,een deel uit suikers voor het bodemleven,en een deel plantversterkende en bodemverbeterende bestanddelen.

 

@Poldergrower,

Ja,je kan meer VermiFeast(het voedingsgedeelte) meegeven maar ik hou me voorlopig aan de bestaande recepten/verhouding :rofl

Oja en als het goed is kan je thee binnenkort versgebrouwen ophalen bij Puksupport,je kan het natuurlijk ook zelf brouwen en de bestanddelen daar halen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke dat is dan duidelijk, dus echt iets voor ''de kleinere kweker'', interessant hoor! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook voor grote kwekers hoor...je hebt ook grote compost thee systemen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sjoo art :D :)

 

Ziet er meesterlijk uit gozert! :)

Wat was het ook alweer..... uhh oja :P :rofl :rofl :lol:

 

 

cw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een paar foto's van vanavond,

 

gallery_16683_14157_1890915.jpg

 

gallery_16683_14157_3730512.jpg

 

gallery_16683_14157_2746394.jpg

 

gallery_16683_14157_3020380.jpg

 

gallery_16683_14157_3572123.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker, gaat een leuke ronde worden vermoed ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou,...1 op 1 zal moeilijk worden op dit oppervlak....1150Watt op 1.44m²....maar ik doe me best...tot nu toe is de temp beheersbaar en gaan ze lekker,maar ik zie wel dat ze hard werken onder de 1000Watter :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

kilotje zou lekker zijn :P

 

sowieso beter 900 amnees dan 1000 gr pp :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...