Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
leila

Hevig braken met tot gevolg uitdrogingsverschijnselen

Recommended Posts

Hoi

 

Na eerst lange tijd regelmatig buikpijn te hebben en nu laatst Na weken elke morgen te hebben overgegeven ben ik naar de dokter gegaan, deze wou mij zoals vaker afschepen met je moet meer ontbijtkoek eten en meer koolhydraten en dan zal de buikpijn en t overgeven wel overgaan. Medicijnen gekregen tegen t overgeven welke ik weigerde in te nemen dus uiteindelijk kreeg ik mijn zin en werd mijn maag onderzocht.

 

In t ziekenhuis aangekomen werd mij gevraagd of ik wiet gebruik. Dit bekende ik en in afwachting van de uitslag van de weefsels die zijn genomen een intressant stuk gekregen en misschien herkenbaar voor een ander. Hopelijk hoor ik volgende week dat er geen kwaadaardige weefsels zijn gevonden !

 

 

 

gallery_31516_12732_404791.jpg

 

gallery_31516_12732_1124925.jpg

 

 

gallery_31516_12732_914035.jpg

 

gallery_31516_12732_128781.jpg

 

grtz leila

 

ojah voor de grappenmakers ben niet zwanger; dit is serieus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat braken en buikpijn kan ook zijn door teveel stress indien je er last van hebt hé

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn een paar zaken die ik me afvraag, want we lopen niet met z´n allen te braken hier in het forum.

 

- zou het endo-cannabinoide systeem kunnen worden ontregeld door het het gebruik van phyto-cannbinoiden?

- zou het kunnen dat bepaalde bestrijdingsmiddelen op de cannabis dit veroorzaken.

- hoeveel gevallen zijn er nu precies geweest? Drie likt me wat summier om dit verhaal aannemelijk te maken.

 

groetjes MItsz

Share this post


Link to post
Share on other sites

De een heeft last van bijwerkingen, de ander niet. Helemaal niets ongewoons in de medicinale wereld hoor. Er zijn wel meer medicijnen waar niet iedereen tegen kan.

 

Ik ga van wiet roken ook over mijn nek, de simpelste remedie is dan om het niet te roken (Je kan het beter kweken) Wel vreemd dat daar een instituut voor nodig is. Die conclusie trek je toch al na je eerste jointje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Doempkotje Heb ptss (post traumatische stress stoornis) en adhd en bordeline en een antisociale persoonlijkheidsstoornis. K kan nog wel even door gaan met diagnoses maar wil iedereen antwoord geven dus stres heb ik jah maar hierdoor overgeven; nee

 

@Mitsz van der Kamp

 

Op jouw vragen heb ik geen antw, iets te ingewikkeld. Wel intressant maar ik heb er geen antwoorden op. De wiet die ik de afgelopen maanden heb gerookt zaten geen bestrijdingsmiddelen in aangezien ik alleen mijn eigen wiet rook. Daarvoor wel moet ik bekennen. Dus shopwiet.

 

@racker

 

Wiet roken doe ik al een maand niet meer bijna. Ik deed dit namelijk iets teveel en nu Alleen maar hasj van de wiet. Hier word ik rustig van en hoef hierdoor geen ritalin te slikken. Zodra de hasj op is moet ik over stappen naar hasj van de shop of ritalin en diazepam om te slapen, k ga niet over mijn nek van een joint. Ik geef alleen over op t moment dat ik wakker word in de ochtend en wat ik dan op eet komt eruit. Nee ik zeg t verkeerd, ik kan alleen maar drinken dus wat ik heb gedronken komt er dan uit. Verder leef ik tegenwoordig van soep omdat ik niks anders door mijn strot krijg.

 

 

De ingescande pagina´s zijn ter info voor een ieder. Ik zeg niet dat een ieder gaat overgeven van een jointje.

 

grtz leila

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het eerste wat mij opvalt is dat ze alledrie erg jong begonnen zijn met stevig gebruiken. En met een lichaam in ontwikkeling lijkt mij dat sowieso geen goed idee.

Voor de rest zou het best kunnen natuurlijk, maar het valt mij dan weer op dat het vanzelf weg gaat als ze stoppen met blowen. En dat ligt bij alcohol natuurlijk heel anders.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het eerste wat mij opvalt is dat ze alledrie erg jong begonnen zijn met stevig gebruiken. En met een lichaam in ontwikkeling lijkt mij dat sowieso geen goed idee.

 

 

Dat klopt en dat is bij mij ook t geval; word 30 en rook vanaf de brugklas non stop! Wel een paar keer gestopt maar de keuze tussen wiet/hasj of ritalin/diazepam is snel gemaakt!

 

grtz leila

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is op zich niet onlogisch. Wiet wordt ook gebruikt om het braken te onderdrukken bij chemotherapie. Dat zou kunnen betekenen dat het een modulerende werking heeft op het immuunsysteem. Als dat zo is kan het ook het tegengestelde effect hebben, dus braken.

 

Kun jij zeggen of er verschil is in het effect op het braken tussen het gebruiken van wiet of hash?

Share this post


Link to post
Share on other sites

als k dit zo lees dan heb k zo n vermoeden dat deze indicatie bij mij ook gemist s .

een aantal jaren geleden had k ook ineens last van braken k leek wel een hond op handen en knieen zat k op de grond en kreeg er maar geen vat op.

k had in die periode ook erg veel last van stress aangezien k de zorg droeg voor mn moeder die aan longkanker leed de gehele verzorging ruste op mijn schouders.

 

dus kon dit ook niet echt erbij hebben na een nachtje opgenomen te zijn geweest werd k huiswaarts gestuurd met de mededeling dat k een ontsteking had aan mn 12 vingerige darm hiervoor kreeg k dus een maagblokker hiermee ging het braken op dat moment over.

 

heb er sinds die tijd nog 2 keer last van gehad maar wij hebben een medicijnlijn dus belde k gewoon ff voor wat maagblokkers en was het weer zo opgelost.

 

ga dit toch eens volgen ben wel benieuwd waar het toe lijd.

 

ben zelf ook van mening dat blowen me ook erg veel heeft geholpen indicatie ad/hd werdt niet zo vaak gesteld begin/midden 80 maar weet cker als k van een latertijdstip was

dat deze diagnose ook voor mij had gegeld was er alleen met blowen eerder bij en werdt mn stuiter gedrag ook erg veel minder.

 

om die reden zie k t dus ook niet zitten om mn blowtje te moeten laten liggen :)

 

iig veel beterschap

suc 6

 

m.v.g

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou het geen verschil maken om dan olie te gebruiken ipv te roken?

Olie geeft al een heel ander effect dan het roken, misschien dat het helpt.

Bij medicijngebruik is het ook vaak zo als er problemen optreden zoals heftige nevenwerkingen, er een andere toedieningsvorm geprobeerd wordt.

Bijv prednison, als tablet kent het een hoop nevenwerkingen, maar geef het als baxter en je hebt die weer niet..

tis zo maar even een hersenspinsel... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

He leila heb dat zelf ook wel eens dat ik ochtends wat ik drink komt er meteen weer uit haha.

 

en kok hals neigingen in de ochtend en soms bij een cigaret.

wel interesant dit ga het lekker volgen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het ook een tijd gehad dat ik bijna elke ochtend moest spugen maar niet ziek voelde , een bactiërie was het wel/niet uitslag was niet bevestigend , toen ontsteking in de maag , ging poosje goed daarna en toen spastische darm ..... ik merk als ik bepaalde thee soorten drink in de ochtend dat ik grote kans heb tot overgeven en als ik veel rook wiet of shag dat mijn maag samen spant de dag er na ook stress kan een oorzaak zijn

 

ik drink zoveel mogelijk groene thee in de ochtend dan heb ik geen last van kokhalzen merk als westminster moet ik niet hebben in de ochtend

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zijn een half jaar verder. En t is vandaag weer begonnen! Vanmorgen wakker geworden en zoals zovelen word k wakker met een eerste joint. Nadat k nog niet eens de helft van de joint op had.. Kreeg k t gevoel dat k weer moest braken dus k snel naar de wc en ja hoor, de koffie die k op had gedronken kwam eruit..! Ik heb er al heel lang geen last van gehad, en nu ik weer aan de sterke wiet (herijana) ben komt t terug... Nu maar besloten om een pauze in te lassen en aan de ritalin te gaan!omdat ik anders een heel opgefokt mens ben.. (adhd)..

Share this post


Link to post
Share on other sites

sterkte,

jij blij dat je nog op ritalin terug kan vallen, ik ben/was er resistent voor geworden

 

ben geen geleerd maar denk dan toch dat het aan de soort van de wiet ligt, als je er bij minder sterke soorten geen tot minderlast van heb, zal er een deel van de canoboide stoffen het trigeren,

 

maar ja als mede adhd'r weet ik ook dat juist die soorten zogoed werken ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankjewel! Ritalin werkt wel maar niet voor de volle 100%, blijf hyper en opgefokt etc..

Klopt wat je zegt growweed, de sterke soortjes werkte juist het best bij mij, was dan ook heel blij met de herijana.. de lichtere wietjes moest k zoveel van roken om uberhaubt wat rustiger te worden dat t een beetje te prijzig is. Misschien is een pauze ook zo slecht nog niet. Alleen zal ik heel veel moeite hebben met slapen en daarvoor hebben k dan de diazepam wat wel werkt maar verslavend is dus daar gebruik k zo min mogelijk van!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Herejuana heb ik nog niet uitgebreid getest voorheen gebruikte ik veel Amnesia haZe (van ks)

Nou teste ik gister me 2e gen stekken van s.a.d s1

Normaal rookte ik Savonds 10 joints gister maar 2 en half

 

6 uur begonnen met de eerste, en om 11 uur naarbed gegaan

Normaal zag ik het dan half 2 worden gister was ik echter om kwart over al Gone

Tenminste kan me niet herinneren dat ik het half 12 heb zien worden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik herken hier ook wat dingen in.

 

Ik rook elke avond voor het slapen een hasj stikkie.

 

Als ik wakker word en ik drink me bakkie.

 

Dan ben ik ook steeds zo misselijk kan het nog net inhouden, heb ook een poos gehad dat ik het niet kon inhouden maar toen was der ook stress in het koppie aanwezig.

 

Ik denk dat der zeker een verband is met dat avond stikkie maarja....:

Share this post


Link to post
Share on other sites

er is zeker een verband met braken en stress!

 

als ikzelf stress heb ( moet bv. voorkomen in de rechtbank, naar de tandarts :) ) zit ik ook heel de morgend te braken!

 

verder kan ik het eigenlijk niet zo goed lezen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had hier nog nooit van gehoord eerlijk gezegd,

heb wel vaak mensen wiet in combi met andere dingen zien gebruiken en dat leidde dan tot braken ;)

 

cafeïne lijkt me ook geen goeie als je een gevoelige maag hebt trouwens, maar als ik dit zo een beetje lees is het meer een echte ziekte, waarbij het gebruik van cannabis lijd tot braken en misselijkheid waarbij de enige verlichting komt van badderen!!

 

tja hoe de psyche en fysiologie van de mens precies in elkaar zit??!! wel goed om te weten dat het bestaat zij het sporadisch.

 

Ik heb er in ieder geval nooit last van gehad, rook al vanaf me 15e iedere dag en word volgende week 31... En hoop er ook nooit last van te krijgen in ieder geval, ook voor mij geld dat me jointje mijn adhd beetje rustig houd, en dat wil ik liever niet vervangen door ritalin oid..

 

groentjes mIssGobru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ochtend joint (sigaretten of shaggies wil ook), koffie en dan braakneigingen?

 

Je raspt je keel met de zware joint meteen in de ochtend en als je daar dan een kop koffie langs gooit (vooral met suiker gaat goed) dan krijg je een raar proces wat doet kokhalzen, je herkent dit aan dat alleen maar de koffie eruit komt en niet wat je gister hebt gegeten.

 

Zit een heel duidelijk verschil in bij mi en is ene keer erger dan de ander (vooral als er veel stress is gebeurt het vaker)

 

Drink 1st je bak koffie voordat je aan de joint of sigaret gaat of drink een glas water voordat je aan de koffie gaat s'ochtends na de 1e joint, scheelt echt stukken, in mijn geval van bijna elke dag kokken naar 1x id 14dgn oid als mijn schema in de war ligt.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ga van wiet roken ook over mijn nek, de simpelste remedie is dan om het niet te roken (Je kan het beter kweken) Wel vreemd dat daar een instituut voor nodig is. Die conclusie trek je toch al na je eerste jointje?

 

daarom drink ik geen koffie

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik kan zeggen is dat stress wel degelijk braken kan veroorzaken en honger onderdrukken kan.

Koffie, ik ben een verslaafde aan koffie. Maar niet iedereen's maag kan daar even goed tegen.

Als ik te veel koffie dronk ( 3-4 mokken ), voelde ik dat ook aan mijn maag. Beetje misselijk.

Vriend van mij is jaren geleden gestopt met koffie, hij werd er misselijk van. De jaren

voorheen nog niet.

Bij mij werkt te veel stress zeker op de maag, en geeft hoofdpijn, buikpijn of misselijheid. Meestal

ook drang om te moeten poepen.

Alcohol en wiet is een no go voor mij, word ik ziek van. Gaat niet samen. Jouw stikkie in de ochtend

is nog te sterk in jouw toestand denk ik. Je hebt nogal een waslijst met onplezierige dingen aan je.

Niet doen zou ik zeggen. Ook natuurlkijke geneesmiddelen hebben zo hun bijwerkingen of negatieve kanten.

En als je echt goed uitgerust bent, kun je beter tegen een jointje als anders.

 

gr, Zappie

Edited by zappie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...