Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
svasen

Aantal vragen

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik kweek momenteel ook bio maar na veel lezen wil ik toch eens Sannie's weg gaan volgen en daarbij zijn toch nog een paar vragen.

Ik ben nog aan het twijfelen of het Shackzilla fem of Sannie's Jack en wou dan gaan scroggen.

 

- Ik kweek op dit moment op Plagron Promix (niet bemeste grond). Is deze nog te gebruiken als ik zowel de wortels als de toplaag verwijder en dan meng met Complete Organics?

- Waneer de zaadjes in de spongepots belanden dienen ze bewatert te worden met bacto, kan ik hierbij ook Perfect start mengen of is dit nog te vroeg?

- Wanneer de spongepots worden overgepland naar de groeipotjes met zaai -en stekgrond, moet deze dan ook behandeld worden met mycorrhiza en bacto?

 

Als ik een antwoord zou hebben op deze vragen zou ik al een heel stuk verder staan. Alvast bedankt!

 

S

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

 

Je kan je aarde gewoon hergebruiken, toplaag vervangen door verse aarde wortels laten zitten, wortelkluit in het midden wel verwijderen. Complete organics heb je niet nodig met sannies 4 stappenplan.

 

Bekijk de filmpjes die ik gelinkt heb even daar staat het mooi uitgelegd. Bij de spongepots zit een zakje bacto onder de stikker. Alleen bacto gebruiken bij onkiemen.

 

Als je ervoor kiest om eerst voor te groeien in kleine potjes kan je ervoor kiezen om bijvoorbeeld 1 gram myco in de toplaag van het kleine potje te mengen en een toplaagje perfect start, maar zonder lukt het ook.

 

greets Tita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de antwoorden.

Waarom dienen de myco en perfect start door de toplaag gemeng worden en niet door de volledige grond (in het groeipotje)?

 

S

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je nu eens gewoon van pitpotje ( kiemdingetje ) ineens naar de originele pot gaat .

veel beter :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meteen in de Promix dan of dan toch nog een wat zaai en stekgrond rond de spongepots?

 

S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...