Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Roachclip

PLANTEN BUITEN OF BINNEN?

Recommended Posts

Mijn 1ste kweekje is aan het bloeien (2de week). Ze staan in potten. :)

Overdag als het mooi weer is, staan ze uiteraard buiten in de zon, is het slecht weer dan onder een afdakje.

Wat kan ik 's avonds en 's nachts het beste doen? Buiten laten staan, eventueel onder een afdakje, of toch binnen zetten (i.v.m. condens en toprot)?

Alvast bedankt voor het advies! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ligt aan de omstandigheden.

 

Momenteel ben ik blij dat ik ze even niet meer hoef te verduisteren en versjouwen.

 

Wordt het heel vochtig weer, dan gaan ze weer naar binnen snachts.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja da's een gedoe he, die potten sleuren elke keer. :)

Dus tenzij het heel regenachtig is of gewoon vochtig, gewoon buiten laten staan?

Dat scheelt een hoop gesjouw! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb zelf vandaag besloten alles wat top heeft in de avond binnen te zetten.. gaat hier om een santa maria, 2 big-bangs en een haze.. de haze gaat het verduisterhok nog steeds in en de rest krijgt na 6 uur een plekje in de huiskamer aangezien het af-jes zijn.. heb bemerkt dat toprot snel is dit jaar.. :)

 

groet,

 

T-o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, de weerman geeft mist voor vanavond/vannacht, dus ik denk dat ik dat ook maar doe. :)

grtz.Roachclip

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed plan... :)

 

al wil de plant die onder een afdakkie staat snachts wel eens droog blijven.... :D

maar.. dat moet je zelf onder vinden door smorgens vroeg te gaan kijken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

condens zal er toch opkomen, het is zaak die slakken eraf te houden want volgend mij blijven die schimmelsporen in het slakkenspoor hangen, en blijven vochtig door het slijm waardoor de sporen kiemen en zo rot geven in je toppen.

 

correct me if I'm wrong

Share this post


Link to post
Share on other sites

de dauw zit ook vaak op afdakkie...maar je ziet het vanzelf smorgens.... :)

 

idd.. slakken altijd bestrijden...groei en bloei... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanochtend was mijn vollegrondsplant werkelijk zeiknat, zelfs om 10.30 was de schaduwkant nog nat! Veel erger dan anders, door de mist.

Was wel een goed idee dus om de rest vannacht binnen te halen! :)

grtz.Roachclip

Share this post


Link to post
Share on other sites

en dan ben ik blij dat de rest iig onder overkapping staan en de bloeiers binnen idd :)

 

T-o

Share this post


Link to post
Share on other sites

hetprobleem is hier dat ze in volle grond staan en al te groot om echt een afdak boven te maaken, moet ik al zeker 3 meter hoog gaan .. pfff laten we gewoon hopen dat de natuur de goede kant kiest en geen rot geeft :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier ook 's nachts binnen toch wel een beetje fris aan het worden en de nachten worden behoorlijk vochtig.

gelukkig woon ik aan het kust en blijft het nu op 13 graden steken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanmorgen was mijn volle grond lady weer zeiknat, de andere dames stonden 5 meter verderop in de schuur, en waren kurkdroog! Dat blijf ik maar doen dus voorlopig. Over eerstgenoemde maak ik me toch wel zorgen, dat gaat niet goedkomen denk ik met al die dauw/condens.

Zou ik haar alsnog in een grote pot kunnen zetten als ik een flinke kluit uitsteek? (ze is niet zo groot, ong.140 hoog, 90 breed).

Na het weekend wordt er trouwens niet zo'n best weer meer gegeven. Stel dat dat zo blijft, bloeien ze dan wel af, of wordt dat dan gegarandeerd niks? In dat laatste geval denk ik erover om toch een lamp te halen en ze binnen af te laten bloeien.

Iemand dat wel eens gedaan, met slecht weer in september/oktober?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou ze in volle grond laten staan... :D

 

maar als je toch ze eruit haalt.... dan haar 30% terugsnoeien...

want je beschadigt toch een behoorlijk gedeelte van de wortels...anders trekt ze het niet...

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja :D ...tis wel een mooie leer om het verschil te zien... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staat nu in de stromende regen, terwijl haar zusjes lekker droog onder het dakje staan :P

misscien zo toch maar even een dakje voor haar maken dan... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

jj20 had in zijn guerilla topic een mooi mobiel en demontabel afdakkie in zijn tuin... :D waar de wind toch lekker door heen waaide :P

 

greenspan folie is da shit B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteren ergens naar toe geweest, liep een beetje uit. Toen ik terug kwam waren de dames drijfnat! Maar gauw binen gezet en uitgeschud!

Een buitje zit in een klein hoekje! :D

Ook afdakje gemaakt voor de vollegronds dame. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag had ik ze net zo goed niet buiten kunnen zetten, wat een k**weer! Gelukkig waaide het hard, voor de ventilatie! Ik kan me niet voorstellen dat die plantjes ooit afbloeien met zulk weer! Maar ja, we zien het wel B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dame Blanche ( R.I.P. B) ) zei het al 20 jaar geleden....

 

 

echte buitensoortjes zijn 20 september klaar...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelukkig waaide het hard...

Nou nee, ik heb mijn plant extra moeten vastbinden, het ene moment stond het blad recht omhoog, gelijk daarna alles plat naar beneden. Daarna was het tijd voor de breektest en lag mijn plant bijna plat in de pot.

 

Zo te zien heeft ze de storm overleefd maar dat zie ik morgen wel. Volgende week schijnt weer normaal weer te worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn planten staan momenteel buiten en buitenplant blijft een buitenplant en na een tijdje word ze die koude nachten wel een beetje gewoon ..als je ze dan plots op een nacht binnen zet dat ze het lekker warm heeft lijkt me ook niet echt goed ?...gelukkig hoef ik niet lang meer bij 1 plant dan heb ik toch iets geoogst dit jaar B)

 

Groetjes shining

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...