Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whistle

Hulp gevraagd ivm bladprobleem

Recommended Posts

Na veel te lezen op dit forum heb ik besloten om een 1ste kweekje op te starten.

Maar ik zit nu 2 weken voor de oogst en 2 van mijn plantjes zien er serieus ziek uit en de andere zouden er ook van beginnen weten.

Kan iemand mij vertellen wat het probleem zou kunnen zijn?

 

gallery_34879_14540_1985181.jpg

 

gallery_34879_14540_2100233.jpg

 

Eventjes wat info

 

*Ik zit nu in mijn week 7

* Voeding van canna

* aarde canna pro plus

* Pk 13/14 een week geleden toegevoegd vandaag was mij laatste keer

* Mijn hok is verleden week wel eventjes te warm geweest. Maar anders altijd 28 graden

* ph 6.0 heel de tijd aangehouden

* ec nu 2.2 ( Ik zit wel met een ec van mijn kraanwater van 1.0 zonder de voeding. Ik heb heel lang een ec van 1.9 aanghouden maar plots toonden ze voedingstekorten en heb dan geleidelijk naar 2.2 verhoogd.

Dan was alles ok en nu dit )

* De onderste bladeren zijn nog mooi groen het begint langs boven en het is gelijk dat de bladeren volledig uitdrogen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk hier eens :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt of er een ventilator op staat te waaien zodat ze niet kunnen verdampen en verbranden.

Of je lamp er te dicht op.

Op het einde iets hoger hangen.als de herfst komt is de zon ook minder intens :vape:

 

Edit:

 

Nu ik niet meer zo stoned ben lijkt het me meer een magnesium gebrek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kzou het niet metteen durven zeggen maar zou het niet kunnen dat je plant nu de laatste 2 weken alle voeding nog uit het blad aan het halen is ?

kneem aan dat je al aan het spoelen bent ?

 

Groetjes Shiningsilverhaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

@stoned a lot: ben nogal ongeduldig :vape:

@ Nighthunter: Ik dacht ook magnesium, daar lijkt het toch op. Maar aan wat zou de oorzaak dan liggen? Ik weet wel dat er hier veel kalk in mijn leidingwater zit. Bij mij weten zit ik goed met mijn ec en mijn ph.

Ik ging vandaag beginnen met spoelen. Zou ik dit wel doen dan? Of geef ik best nog wat extra voeding zodat de tekorten weggewerkt worden?

@shiningsilver..: Zie vorig antwoord :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb eventjes wat opzoekingswerk verricht. Ik zou nu eens water geven met voeding zonder af te zuren dan word het magnesium beter opgenomen en dan zou ik morgen kijken om te sproeien met bitterzout.

En ik zou nog een paar keer voeding meegeven omdat ik denk dat ze nog langer dan 2 weken zullen moeten staan.

Wat denken jullie?

In ieder geval al bedankt voor jullie reacties :vape:

 

Mvg whistle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of zou ik toch beginnen met spoelen en een ph van 6.2 aanhouden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

kalkophoping waardoor oa magnesium verdrukt wordt :vape:

sproeien kun je nu niet meer of je moet op rot ziiten wachten :)

 

Kwam dit niet kort na toevoegen van de PK?

 

EC waarde van 1 af kraan?

 

dan voeding daarop aanpassen (hard water formule) want je water bindt een heleboel door de bicarbonaten en je ph en ec blijft zo lekker giswerk :lol:

fabrikanten gaan uit van een waarde tussen de 0.4-0.8, alles daarbuiten loop je kans op onbalans en moet je in de gaten houden, echter puur bij gaan sturen op 1 component (zoals jij denkt hier magnesium) maakt het alleen maar erger

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het begon al iets voor de pk.

Ja 1.0 uit de kraan ( belgie).

Ik heb vandaag nog een gewaterd met een ec van 2.2 en mijn ph iets verhoogd naar 6.5, we zien wel.

Hopelijk stopt de verkleuring nu.

Ik zal morgen beginnen met spoelen en een ph van 6.5 aanhouden.

ALs jullie het anders zouden aanpakken " tell me". Tips zijn altijd welkom :vape:

 

MVG whistle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...