Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Pacman

Beestjes onder potten!

Recommended Posts

Beste forumleden,

 

Ik zit in de zevende week op 12 uur en merkte sinds een twee weken dat het water wat ik onderlangs geef niet meer zo snel opgenomen werd als normaal. Normaal nemen ze bij mij binnen een paar uur alles op en nu na een dag nog steends een laagje water in bad.

 

Tot mijn verbazing ontdekte ik onder mijn potten met aarde beestjes en best veel ook :D

Ik heb van bioshark een olie middel gekocht en geef dat nu mee met water en het water wordt wel steends sneller opgenomen maar de beestjes zie ik nog wel.

 

Ik weet niet precies wat voor beestjes dit zijn! Heb wel last gehad van wat vliegjes maar heb nu ook plakstrips hangen in de hok en de inblaas nu voorzien van gaas zodat er niet nog meer ongedierte kan binnen dringen.

 

Mijn vraag is of dat iemand een idee heeft wat voor beestjes dit zijn en of ik ze juist behandel en of ik ze op deze manier wel uitgeroeid krijg, Zo niet hoe dan wel?

 

Wil de volgende oogst weer beestjes vrij kunnen beginnen!

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

spring staartjes :rofl

 

springen ze als je ze aanraakt :D ?...en is dit de eerste draai met deze aarde :D ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D

 

Ja dit is de eerste draai op deze aarde.

Ik weet niet of ze springen daar zalmik de volgende keer goed op letten.

Maar ik heb gezocht op bodemongedierte en kwam dus op dat middel van bio shark uit.

 

Ook lees ik dat deze beestjes niet uit te roeien zijn :D

 

Enig idee hoe ik deze beestjes kan bestrijden?

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is dat de enige mogelijkheid?

De beestjes en de eitjes ervan moeten toch wel te bestrijden zijn?

 

Grv

Share this post


Link to post
Share on other sites

zie bericht 15 ..van die link die ik je gaf..... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

er staat een update over springstaartjes in de laatste update van deze topic : http://www.wietforum.nl/index.php?showtopi...20&start=20

ik weet niet of je binnen of buitenkweekt ..maar als je binnenkweekt dan kan je ze bestrijden door je LV of luchtbevochtigheid laag te houden daar sterven ze van

 

Groeten Shiningsilverhaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja...mooi verhaal :D ...maar je planten moeten toch water hebben :rofl

die lv houd hij wel laag...hij zit in de bloei... :D

 

springstaartjes heb ik ook wel eens gehad...een paar...maar zeker geen plaag... :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kdacht wel dat er een natuurlijke vijand was van die spingstaartjes ik zal er straks eens even wat research over doen

 

Groet Shining

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok bij deze is deze vraag dan beantwoord :D

 

Groeten Shiningsilverhaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

WEL aan te pakken :D

 

Neem olie meegeven in je water, wordt alles bitter van en vreten ze niet meer.

 

Werkt ook goed op trips.

 

Overigens zijn ze NIET schadelijk, alleen vervelend en als je er heel veel hebt dan is er ook een heleboel op te ruimen ipv dat er een plaag aan het ontstaan is want is er niks aan rottend organisch materiaal op te ruimen dan hebben ze niks te eten en gaan ze dood.

 

Bladafval niet laten liggen en ook het voedingswater niet te lang in je schotels/onder je potten laten staan of de toplaag erg vochtig houden met bladafval regelmatig aanwezig hierop heb je nergens last van (heb ze zlf ook vaak genoeg gehad ook met GL grond/kokos etc).

 

Heb je springstaartjes dan zijn de varenrouwmugjes vaak niet ver uit de buurt :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...