Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
den

Wat vragen over mijn eigen gekweekte wietje

Recommended Posts

Hoi,

 

Onlangs heb ik op mapito een succes volle kweek gedraaid op mapito, het ging om 3 planten.

1x NLX

1x White widow

1x Super Bud

 

Opbrengst was super! Gem. 70gr de plant

 

ik heb ze 4 weken laten drogen, wiet is heerlijk droog, net niet te droog maar zit er wel tegen aan, ik heb ze nu al 2 weken in weke potten staan.

 

Nu de vragen:

 

De geur blijft gras achtig. Hoe komt dit??? Terwel de smaak echt super lekker en heerlijk zoet is.

 

Ook kom ik enkele zaadjes tegen, heel weinig maar toch, ik kom ze tegen. De zaadjes die ik gebruikte waren Femilezed en ik heb de heleweg geen herma verschijnselen gezien, is me ook niet opgevallen bij het knippen.

 

Wiet is te sterk geworden, als je een goede blow draait ben je gelijk uitgeschakeld. Hoe kan ik dat voorkomen de volgende ronde?

 

mvg,

Dennis

Share this post


Link to post
Share on other sites

laat je potten vaker even luchten en dan de deksel er weer op...

 

Over de sterkte tja dat ligt echt aan de persoon wat het rookt...de ene kan meer hebben dan de andere :D

 

Minder in je joint doen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D k zou dus nooit klagen over te heftige wiet je kan :D r inderdaad minder indoen of minder jointjes roken

Maar klagen.......nooit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om een wat echtere ''wiet'' lucht te krijgen soms even de wekpot luchten, en weer verder in laten 'trekken'.

Een wiet kan niet sterker worden. Wel kan hij droger worden waardoor bij het roken meer thc verbrand als bij een wietje dat wat natter is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elke dag de weckpot even 5 minuten open zetten,

na verloop van tijd zal de wiet zoeter worden.

Na 2 weken proef je dit verschil met de dag zoeter worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je droogt droog dan tot de takjes net tussen buigen en breken zitten.

Doe de toppen dan een paar dagen in een kartonnen (schoenen) doos zodat het overgebleven vocht uit de top en in het karton trekt.

Wel af en toe even luchten.

Dan de weckpot in, je zult zien dat de wiet dan al veel minder groen ruikt.

De weckpot kun je de eerste paar dagen nog tien minuutjes open zetten voor luchtverversing maar meestal is dat niet eens meer nodig.

Dan kan het rijp proces beginnen...lekker een paar maanden laten rusten :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is goed droog, het zit nu al 2a3 weken in weckpotten en om de 4a5 dagen doe ik de pot voor een paar sec. open, ik vind het trouwens geen groot probleem als de geur niet super is, hij smaakt namelijk wel heerlijk zacht en zoet

 

Volgende keer ga ik met een microscoop kijken wanneer het beste te knippen, ik ben niet de enige die hem TE sterk vind, ook vrienden die al zeer lang een blowtje roken vonden hetzelfde, ook kwamen die met de zelfde oplossing, "minder wiet in je jointje" maar dat vind ik toch minder omdat je dan je wiet niet goed meer proeft maar meer tabak aan het roken bent.

 

mbt de zaadjes vind ik nog steeds erg vreemd, is de kans groot dat deze willen ontiekemen? En zouden het femilezed zaden kunnen zijn, aangezien ik echt geen herma trekjes heb gezien en ik heb eens gelezen als je enkele zaadjes tegenkomt (zeer weinig dus) dat is de kans groot dat het vrouwlijke zaadjes zijn en geen herma's.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...