Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
MasterM

Mijn eerste tent aanschaffen.

Recommended Posts

Ik heb mij verdiept in het kweken in een tent/kast.

Dit zou ik graag willen doen in de schuur bij mij achter in de tuin, het is een schuur zonder enige vorm van isolatie op planken na.

Nou heb ik deze tent op het oog ; http://www.kweekotheek.nl/secret_jardin/darkroom/dr40.html .

Als ik hier luchtinvoer bij toepas, is het dan een probleem voor het groen als de lucht uit de schuur word gehaald, die natuurlijk best wel koud is in de wintermaanden.

Wat lampen betreft heb ik nog een x aantal liggen die voor een jaar terug nog gebruikt werden in het aquarium.

Ook uit het aquarium heb ik twee temperatuur regelaars, langvormige kacheltjes zijn het in feite, ze kunnen tussen de 18/28 graden worden gezet voldoet dit?

Ik kijk uit naar advies medeliefhebbers!

 

GreenTheme_MasterM. :D

Edited by MasterM

Share this post


Link to post
Share on other sites

blijkbaar heb je je niet goed verdiept. kweken in ongeisoleerde schuur is waardeloos en wat zijn dat voor lampen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb twee lampen 33 & 827 voor zover ik mij 'verdiept' (wat ik niet goed heb gedaan :D) zijn dit de juiste kleuren, wat raad je aan wat betreft de kamer temperatuur waar de inzuiging in hangt.

Dankjewel voor je feedback.

 

GreenTheme_MasterM. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

is dit de maximale ruimte die je kunt benutten? 40x40x120? kweken word een stuk aangenamer met een grotere tent. denk erover na wat je max kwijt kunt/wil. de lucht hoef je niet perse van buiten te halen, je kunt ook de lucht binnen uit de schuur halen, en binnen afblazen.

 

kwa temperatuur in de winter zul je idd wel belabberd uit komen. een ongeisoleerde schuur daar kun je continu een 2000 watt kacheltje aanzetten om de temp een paar graden omhoog te krijgen, dat zal wel niet de bedoeling zijn als je met max 100watt verlichting kweekt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gwoon in een slaapkamertje zetten :D die je toch al verwarmde...

Share this post


Link to post
Share on other sites

met een 2000watt kachel kun je een schuur ook niet afdoende verwarmen in de winter.

 

als je een tentje van 40 cm wilt met 1 plant zou ik deze gewoon binnen zetten, niet zo druk om maken.

 

maarja, doe je zelf een plezier en koop een dr90 met een fatsoenlijk 250 watt hps lampje

Share this post


Link to post
Share on other sites
maarja, doe je zelf een plezier en koop een dr90 met een fatsoenlijk 250 watt hps lampje

 

 

die kan je binnen afblazen...idd scheelt in de verwarming van je huis :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...