Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Roachclip

verlaat kweekverslagje 5x NLX outdoor

Recommended Posts

Toen ik gisteren mijn meisjes voor het eerst naar binnen bracht heb ik de verduisterzakken buiten vlakbij mijn enige volle grond dame laten liggen. Vanochtend wilde ik de zakken opruimen, en toen zaten er onder 1 zak die nog lekker nat was van het water dat ik de dag ervoor gegeven had weer een stuk of 10 grote slakken! Ik heb ze weer een enkele luchtreis gegeven naar de andere kant van mijn tuin. Misschien is dat wel de manier om ze te vangen! Vanavond ga ik weer een natte zak neerleggen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

precies... das ook een reden dat ik geen water geef op guerilla...dr komen slakken op af.... :D

dus kan je beter niet doen :D

 

er zijn er echt veel per m2....overdag zie je ze vaak niet...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja idd. overdag zie ik ze nooit eigenlijk, behalve als het geregend heeft...

w.b.die slakkenkorrels, ok da's geen gif, maar goed kan het toh niet zijn voor de grond in je potten/tuin?

Waar koop je die kopertape trouwens?

3 van de 4 dames zijn trouwens echt begonnen met de bloei nu, als je van bovenaf in de topjes kijkt zie je echt van die witte haartjes... Welliswaar nog niet erg veel, maar het begin is er!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag de dames pas om 9 uur naar buiten gedaan want ik was gisterenavond weg en wilde ze 's nachts niet wakker te maken en uit kunnen slapen.

Ze hebben de hele dag lekker buiten gestaan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, weer een kleine update. Geen foto's want ondanks dat ze een beetje aan het bloeien zijn geslagen, kan ik dat niet fatsoenlijk fotograferen met mijn camera. Gisteren hebben ze de hele dag onder het nieuwe afdakje gestaan! lekker hoog en droog!

Vanochtend om een uur of 7 hing er mist in mijn achtertuin, en alles was flink nat van de dauw, ik denk dat ik de planten maar gewoon binnen laat overnachten tot aan de oogst dat zal de kans op toprot flink reduceren! Vandaag was het verder weer heerlijk weer en zag je ze genieten in het zonnetje! Alleen de takken zwiepen alle kanten op bij het naar binnen en buiten rijden van de planten met het steekkarretje, ik kan me voorstellen dat die, als de toppen straks zwaarder zijn, zouden kunnen afbreken, of niet?

Ik heb het plan opgevat om er een touwtje omheen te draaien om dat te voorkomen. Goed idee of kan ik dat beter niet doen?

Ik heb besloten om de ene volle gronds dame op jullie aanraden toch maar niet te verduisteren met een zak. Ik laat haar maar gewoon haar gang gaan, en ik zie wel wat het wordt! :D

Nou, dat was het weer, laterrrrrrrr!!

grtz. Roachclip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo daar zijn we weer! Vandaag was het weer een prachtige dag, de dames hebben staan genieten in het zonnetje!

Het afdakje hieronder hebben ze waarschijnlijk de rest van de week wél nodig!

 

gallery_35441_14495_1861934.jpg

 

Ik ben nu 8 dagen aan het verduisteren, het resultaat is hieronder te zien! :vape:

Alle potplanten zijn aan het bloeien, alleen de volle grond plant blijft iets achter qua bloei!

gallery_35441_14495_465469.jpg

 

Hier staan ze met zijn alle gezusterlijk naast elkaar! :lol:

gallery_35441_14495_1682172.jpg

 

De stammetjes zijn ook lekker dik geworden! :)

 

gallery_35441_14495_2853309.jpg

 

Ik kan haast niet wachten totdat de toppen vol en dik zijn, maar dat komt wel goed denk ik!

gallery_35441_14495_700596.jpg

 

Zo dat was het weer voorlopig, ik wens jullie nog veel zon en een mooie nazomer!

 

grtz.Roachclip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 3 weken weer een update! Het gaat goed met de dames, de vollegrondsdame heeft een afdakje gekregen. Van slakken heb ik geen enkele last, dankzij een pvc ring die ik met kopertape heb beplakt. Dit terwijl het stikt van de slakken in mijn tuin! Echt goed spul dus dat kopertape!

Sinds gisteren krijgen ze ook een booster, iedereen behalve één, zodat ik kan zien of dat écht werkt!

Dat goedje is iets te prijzig om zomaar te geven, en op het forum heb ik verschillende mensen horen verkondigen dat boosters niet werken.

Zelf maar testen dus! ;)

 

het afdakje ;)

gallery_35441_14495_1886215.jpg

 

de topjes beginnen nu echt te groeien :P

gallery_35441_14495_1078012.jpg

 

jaja, ze hebben het maar goed die dames van mij :D

gallery_35441_14495_65495.jpg

 

hier kun je goed zien dat ze niet echt een grote hoofdtop hebben, terwijl ik ze niet getopt heb ofzo. Is dat een typisch NLX kenmerk?

gallery_35441_14495_1540978.jpg

 

nog een topje van boven :P

 

gallery_35441_14495_837530.jpg

 

 

tot slot nog een ander topje.... B)

gallery_35441_14495_1904519.jpg

 

grtz.Roachclip

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed bezig man !

ziet er allemaal mooi uit daar :D

alleen 1 ding...

het lijkt hier wel erg nat op deze foto... :

gallery_35441_14495_2853309.jpg

maar dat kan aan mij liggen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien had ik ze op die foto net water gegeven, dat weet ik niet meer.

:D als het écht mooi weer is, geef ik ze tot wel 4 liter per dag/dame en met weer zoals vandaag een liter of 2 p.p.

dat lijken ze ook nodig te hebben? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, gisterenmiddag ontdek ik tot mijn schrik toprot in 1 plant! 2 grote toppen waren besmet. :wub:

Die plant heb ik maar snel omgehaald en te drogen gehangen (groot blad eraf).

Vanmorgen check in de andere dames en ontdek ik meteen wéér toprot in een andere plant!

De daaropvolgende en de dá'ropvolgende waren ook niet geheel butrot vrij!

Toen besloten om ze allemaal om te leggen, en te knippen. Ik ben 5 uur bezig geweest!

Een flinke klus, dat had ik wel onderschat.

Ze hangen nu bij ong.20C in mijn verwarminghok, in het donker.

Ik heb het raam op een kier staan en een ventllator aan. Zou dat goed komen? :)

Van de week zal ik een foto van de hangende toppen laten zien.

Ik heb nu nog 1 plant over, dat is degene die in de volle grond onder een afdakje staat.

Ik ben benieuwd of die het wél rotvrij zal redden. Ik vrees het ergste..... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...