Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Roachclip

verlaat kweekverslagje 5x NLX outdoor

Recommended Posts

Hi! Bij deze dan een poging tot een verslagje van mijn 1ste kweek in eigen tuin/jungle.

Het betreft 5 dames van het merk NLX. Er staan er 4 in potten, en 1 in de volle grond.

Deze laatste was wat achtergebleven omdat ze eerst niet op de goede (zon)plek stond maar ze trekt inmiddels aardig bij!

De plant in de kleiner rode pot is ook wat kleiner, dit ligt natuurlijk aan de te kleine pot.

Ik ben net terug van vakantie, gedurende die week hebben ze alléén water gekregen en geen GROEI voeding (terravega van Canna),die was namelijk op!

Ik trof bij thuiskomst wel veel geel blad aan, zou dat door het gebrek aan groeivoeding komen?

Zoals in het voorsteltopic reeds gemeld, ben ik een beginner, en weet ik eigenlijk niet of mijn lievelingen al zijn begonnen met bloeien. Daarom ook een closeup, van een tak, aan jullie de (eerste) vraag: "zijn ze begonnen met bloeien of niet?"

Vraag 2: heeft het zin om ze alsnog te verduisteren, misschien alleen maar om de bloei te versnellen? (heel het verduistertopic doorgelezen, maar ik ben er tóch niet helemaal zeker van)

Laatste vraag (voorlopig :vape: ) Heeft het zin om nog gauw een flesje Terravega (Groeivoeding) te halen, voor de komende weken, of volstaat BLOEI voeding (Terraflores) alléén?

Alvast bedankt voor de reakties, en ik hoop dat jullie mijn plantjes ook mooi vinden!

 

gallery_35441_14495_191719.jpg

gallery_35441_14495_2382028.jpg

 

bij deze foto's dus de vraag, bloeien ze al of niet?

 

 

gallery_35441_14495_808217.jpg

 

en dit is de lady in volle grond! :huh:

 

gallery_35441_14495_2500190.jpg

 

op deze foto zie je al die gele bladeren :huh:

 

 

gallery_35441_14495_1357167.jpg

 

en dit is dame in de te kleine behuizing, vandaar dat ze niet zo groot is als de anderen.

 

 

gallery_35441_14495_2635472.jpg

gallery_35441_14495_238885.jpg

 

deze staan in een speciekuip, op de achtergrond zie je mijn afdakje voor als het straks

weer echt hollands weer wordt! :vape:

 

 

gallery_35441_14495_2773411.jpg

en tot slot nog eentje in een diepere bak, deze doet het eigenlijk het best van allemaal! :P

Edited by Roachclip

Share this post


Link to post
Share on other sites

had je ze niet beter allemaal in de volle grond kunnen zetten :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan er allemaal goed bij, vooral als je op vakantie bent geweest.

 

Heb je geen mogelijkheid om te verduisteren......

 

Zie nog geen echte bloei.

 

Als je op een goed medium kweekt heb je voldoende voeding voor een aantal weken, echter na die weken, is het wel beter om wat bij te voeden, omdat bepaalde stoffen in de grond

uitgeput raken. Zelf strooi ik korrels voor groente en fruit van ecostyle, om met name de vergeling tegen te gaan.

 

Veel outdoorplezier nog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo!!!

 

je plantjes staan er goed bij hoor!!! :huh: buiten is een geel blad geen ramp!!! echte bloei zie je inderdaad nog niet... maar zal niet lang meer duren!

mooie plaats wel om volgend jaar alles in de volle grond te zetten!!! wat een ruimte!!!! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, idd. plek zat volgend jaar dus maar gewoon in de volle grond.

Ik wou het eerst gewoon eens proberen en kijken hoe het beviel.

Volgend jaar wil ik ook verschillende soorten, o.a. 1 waar je goed van kan slapen voor mijn vrouw, en ook vroegere bloeiers

, deense denk ik nu. Maar ja, elke dag lees ik weer allerlei nieuwe dingen hier, dus wat het uiteindelijk zal worden weet ik niet.

IK heb trouwens vanavond toch maar wat grote zakken in elkaar geknutseld van landbouwplastic, en die over de planten heen gedaan.

Om 9 uur er weer afgehaald, Veel toppen en bladeren hingen slap, ik weet alleen niet of dat nu van (het gewicht van) de zak komt of van het gebrek aan licht. Maar ja we zien morgen wel hoe ze bekomen. Ik moet toch iets, het is eind augustus en ze bloeien nóg niet!

Edited by Roachclip

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is wat ik ook zou doen!!! wat autoflowers, vroegbloeiers, en dan de gewone soortjes, kan je vanaf juni onafgebroken oogsten!

je hebt ne ganse winter om je plannen te verbeteren, en volop kweekverslagen te lezen!!!

 

en als het om medicinale redenen is dat je/jullie blo(t)wen, kan je je voor goeie soortjes best bevragen bij zODd en blowsterke... :P

zijn kenners hierzo! :huh:

 

succes nog met de kweek

ik volg je!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heeft het zin om nog gauw een flesje Terravega (Groeivoeding) te halen, voor de komende weken, of volstaat BLOEI voeding (Terraflores) alléén?

 

Ik denk niet dat je planten nu bepaald kieskeurig zullen zijn wat voeding betreft, ze hebben honger naar een lekkere dosis NPK.

Denk maar wanneer je zelf extreem honger hebt, het een of het ander voedsel zul je niet zo gauw afwijzen :P

Met bloei op het oog zou ik Terraflores aanschaffen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De hangende bladeren en topjes van gisteren, waren vanochtend gelukkig helemaal verdwenen!

Net voor de 2de keer de dames naar bed gebracht dor de zakken over de planten te trekken.

Nu maar hopen dat ze snel gaan bloeien!! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je geen andere mogelijkheid om te verduisteren, zoals bv donker schuurtje.

Een zak over de planten is niet heel fijn voor ze.

 

Stel je voor zelf een zak over je heen te krijgen, dat ademt niet fijn, met alle gevolgen van dien.

 

Aangezien je er vier in potten hebt staan, kan je ze ook verplaatsen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja , misschien is het beter om ze binnen te zetten, maar het is zo'n gedoe! Moet ik ze toch zo'n 30 meter verslepen. Ik zal zo eens kijken hoe ze erbijstaan, en als ze dan morgen ook maar enig spoor

van schade door die zakken vertonen, dan verduister ik mijn werkplaats en zet ik ze daarin.

Het is trouwens wel frapant dat ik al een paar keer een kapot slakkehuis in mijn potten heb gevonden.

Mijn theorie is dat er in de duiven die in de vlieren naast mijn planten wonen, die opvreten, zou dat kunnen?

Tot nu toe nog niet veel schade van slakken gehad, gelukkig :P

Volgend jaar, als ik ze in allemaal in de volle grond zal hebben staan, maak ik zo wie zo een frame van betongaas (heb ik toch nog staan) en daar leg ik dan een zeilje/hoes over.

In de groei een doorzichtig en dan om te verduisteren een zwart.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag duidelijk meer haartjes gezien dan gisteren! Nog steeds niet echt veel, maar volgens mij zijn ze in de bloei aan het schieten!

Het lukt alleen niet om er een mooie close up van te maken, met die camera van mij.

IK heb de dames daarstraks weer vroeg naar bed gebracht..

Ik laat de zakken er overdag gewoon omheenliggen, dan heb ik veel minder moeite om ze er weer omheen te krijgen, als ze naar bedje moeten...

gallery_35441_14495_3003106.jpg

 

gallery_35441_14495_1539329.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

met zakken verduisteren kan niet hoor.... :rofl

 

er komt veel vocht in je toppen en dat geeft rot als ze even verder zijn...mss even 2 weken om ze een zetje te geven...maar daarna.... :rofl ...ook wordt het bloed heet in die zwarte zak bij een avond zon...

 

zijn ze wel echt lichtdicht :D ?...heb je zelf even geprobeer :D d?

 

heb je geen steekkarretje dat je ze binnen zet :rofl ...tot het helemaal donker is?

 

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ik was eigenlijk van plan om ze zo een week of 2 te verduisteren en ze dan gewoon weer aan moeder natuur over te laten, wel onder een afdakje van doorzichtig plastic, tegen de regen.. Da's geen goed idee dus? Moet ik ze langer verduisteren dan?, ik dacht dat dat na 15 aug. niet meer hoefde...

Als ik de zakken niet meer gebruik en ik zet ze in een donker hok, hoelang moet ik dat dan blijven doen denk je?

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.wietforum.nl/Het-Verduister-Topic-t16914.html

 

ja als je al een behoorlijk...poosje verduisterd dan zou je volgens admo mogen stoppen rond 15 aug....

 

echter... lees het topic...P H Donner ging er de mist mee in in zijn my way topic van 2009......

 

ik zou nu zeker 3 weken verduisteren tot er goede zichtbare bloei in zit..... :D

 

je had voor het mooie dus eigenlijk medio juli verduisteren....als je planten een mooie groote hebben....

 

My 2 cents...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja , ik had eerder moeten beginnen met verduisteren. Maar ja, eerste keer he? en te laat begonnen met lezen op dit forum.

Toch geef ik niet op en wil ik mooi toppen zonder toprot hebben over een maand of 2! :D

 

Vanaf morgen gaan ze 's i.i.g.avonds mijn werkplaats in 's met een ventilator erbij.

Overdag naar buiten, als het gaat regenen onder een afdak. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is het sjouwen meer als waard, ik doe het ook dagelijks :D

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag flink staan ploeteren voor de dames! Eerst 10x2 meter brandnetels en andere zooi verwijderd om bij mijn schuur te komen, langs die kant. (was ik in 10 jaar niet geweest!)

Daarna mijn werkplaats verduisterd en toen een afdak gemaakt van betongaas met een doorzichtig dak. Het is de bedoeling dat ze daar onder gaan als het gaat regenen. Of zal ik ze daar gewoon permanent onder zetten? Vanavond om 6 uur voor het eerst de dames naar hun nieuwe nachtelijke onderkomen gebracht met de steekkar. Best wel heftig, van die 65 liter bakken! Ventilatortje erbij gezet. Toen ik thuis kwam om 10 uur was het al pikkedonker, en moest ik dus een lichtje in mijn schuur aandoen om mijn nek niet te breken bij het weer naar buiten brengen van de dames. Kan dat kwaad een paar minuten een beetje licht? Als ze nu over een week of 2/3 flink bloeien, zal ik ze dan buiten laten staan, of kan ik ze dan i.v.m. dauw/condens/toprot, de planten toch beter binnen zetten 's avonds?

Toen ik het enige meisje dat in de volle grond staat, haar zak om wilde doen zag ik 2 kleine naaktslakken zitten aan de binnenkant van de zak! Toen ik vervolgens eens beter keek, vond ik nog 12 volwassen lichrbruine naaktslakken aan de onderkant van de zak!

Die heb ik maar een enkeltje naar de ander kant van mijn tuin gegeven, eens kijken of ze de weg terug nog kunnen vinden!

Van de week zal ik weer een paar foto's plaatsen van mijn dakje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

slakkendood voorkomt ook toprot...dus blijven strooien...

http://www.wietforum.nl/Voorkomen-Van-Schimmel-t24157.html

 

 

en ja het moet donker blijven tijdens verduisteren....in 2 seconden zijn ze weer wakker...

een klein groen lichtje dat schijn wel te mogen... :D

 

je kan ze onder het doorzichtige dakje laten staan op een dag met verwachtte regen...

maar een dakkie neemt ook licht weg...en dat s er al zo weinig in oktober....

 

als ze snachts beter binnen staan als buiten...dan binnen laten.....waar de lv het laagst is...is de beste plek...

 

zorg wel dat een windje door je toppen kan gaan...wind is je vriend... :rofl

het mooiste is een ochtend zon meteen op je toppen...

 

mss.. ook nog een idee is... een 600 watt setje te halen en binnen aftebloeien ( je hebt die schuur al licht dicht gemaakt..).....en over geur hoef jij je geen zorgen te maken... :D je kan het ook doen op dagen dat het regent enof geheel bewolkt is.... als back-up

Share this post


Link to post
Share on other sites

wederom dank je voor de info! Met een setje bedoel je een 600W lamp neem ik aan? Hoe hoog moet je zo'n ding hangen? plafond is maar 210 hoog...

Als dat erg stinkt is dat toch wel een probleem hoor, de verduisterruimte is een hok in mijn loods, waar ook af en toe klanten en leveranciers enzo komen. :D

Maar af en toe een dag zou misschien wél kunnen... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

setje is 600 watt hps lamp...een kap en een vsa...kan in stopkontackt 230v

 

die lamp komt op ong 55 cm boven je plant...

 

maar als er overdag mensen komen dan kan je ze snachts ook niet laten staan denk ik...mja...je ziet zelf wel wat kan.. kwa geur... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naargelang er zoveel slakken (12!) onder die ene zak zaten, vind ik de schade aan de bladeren erg meevallen. Vreten die beesten zo weinig, of was ik er precies op tijd bij?

Bier erbijzetten, kopertape en onkruidvrij maken van de directe omgeving lijken mij de meest sympathieke manieren om die k-beesten weg te houden. Gif of korrels

zie ik niet zo zitten. :D

Over die geur: ik zie wel hoe erg het is en hoe het gaat. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interessante manier ik ga je op de voet mee kijken.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.wietforum.nl/Slakken-t62948.html

 

slakkedood is eigenlijk niks anders als keukenzout met een slakkenlokstof...dus een gif kan je het nauwelijks noemen...

maar idd een kopertape om je potten is een stuk diervriendelijker en permanent.

En er voor zorgen dat zie via onkruid niet kunnen overstappen.

Je hebt idd geluk gehad denk ik...in de wild kweek is het een ware slachting van planten geweest dit jaar met die natte zomer.

 

article1618992.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...