Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Beaker

PvdA wil aparte wietwet

Recommended Posts

Jaja, de verkiezingen staan weer voor de deur.

 

 

PvdA wil aparte wietwet

 

 

AMSTERDAM – De teelt, handel en verkoop van cannabis moet uit de opiumwet worden gehaald en in een 'wietwet' worden gereguleerd.

 

Daarvoor pleit PvdA-Kamerlid Lea Bouwmeester tegen NU.nl.

 

"Hiermee voorkomen we overlast, criminaliteit en gezondheidsschade", stelt ze.

De PvdA'er wil van coffeeshops 'wietwinkels' maken om aan te geven dat het gaat om een 'gewoon' product dat net zo behandelt dient te worden als tabak en alcohol.

 

Deze winkels moeten voor iedereen boven de 18 openbaar zijn en daar past volgens de partij geen wietpas bij, zoals ingesteld door het kabinet-Rutte.

 

Vanaf 1 mei kunnen in de zuidelijke provincies alleen pashouders nog wiet aanschaffen. Vanaf 1 januari gaat dit voor het hele land gelden.

 

Criminaliteit

 

Volgens Bouwmeester zorgt de wietpas er voor dat de handel zich verplaatst naar de straat met de bijbehorende criminaliteit.

 

In de wietwet moet verder worden vastgelegd welke bestanddelen de wiet mag bevatten en welke eisen worden gesteld aan verpakking en voorlichting.

 

Ook moeten de eigenaren van de wietwinkels gescreend worden volgens de wet-Bibob. Deze wet stelt gemeentes in staat om bedrijven te sluiten als er een vermoeden bestaat dat er sprake is van criminele activiteiten.

 

Volgens de PvdA'er heeft de legalisering van de softdrug ook financiële voordelen. Zo kan er via accijns geld binnengehaald worden en hoeft er minder politiecapaciteit worden ingezet voor de bestrijding van drugscriminaliteit.

 

Gebruik

 

Bouwmeester is er niet bang voor dat door de legalisering het gebruik onder jongeren zal toenemen.

 

“De meeste gebruikers zijn nu al boven de 18. Zij die willen gebruiken willen we uit de criminele hoek halen”, stelt ze.

 

“Vanwege de mogelijke gezondheidsschade blijft voor jongeren onder de 18 het gebruik verboden.”

 

Bron

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo

eindelijk eens klare taal van de pvda

 

of ze het allemaal waar gaan maken....... moeten we nog zien...

 

waarschijnlijk niet

 

 

Maar

 

mag ik dan ook gewoon . mn tentjes volzetten ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goh, ben het nog niet vaak met de pvda eens geweest...maar hier kan ik me wel in vinden...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is tog wel de positievste post over de wiet wet.

Nu nog kijken hoe ze het waar gaan maken en of er geen adertjes onder het gras zitten.

 

En hopelijk mogen we straks 10 plantjes 3 x 1000 wat erboven of zoiets haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

'tis maar 1 muts bij het PVDA die dit roept. Daarnaast hebben ze gewoon gefaciliteerd bij het opzetten van die wietpas en dat moet de blowende stemgerechtigde vooral niet vergeten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

een plek waar de blower zijn wiet kan kopen als je boven de 18 bent

wat een geweldig idee dat daar nou nooit eerder aangedacht is

 

een winkel waar je wiet kan kopen coffeeshops????

 

alleen jammer dat ze maandag weer andere ideeen hebben

Share this post


Link to post
Share on other sites
En hopelijk mogen we straks 10 plantjes 3 x 1000 wat erboven of zoiets haha

 

Lijkt me sterk ... of ze proppen het zo vol met regeltjes, betalingen en bureaucratie, dat het amper lucratief is, om maar een paar voorbeelden te noemen wat je er voor moet doen en betalen:

 

- Vergunning aanvragen bij de gemeente (waarin je omschrijft hoeveel plantjes je hebt, wat voor hulpmiddelen, etc.) en als je meer hebt ben je de klos.

- Inspectie voor je elektra, om te controleren of het stroomvoorziening professioneel in elkaar is gezet en poederblusser ofzo er bij neemt. Dan krijg je een certificaat.

- Toestemming van je woningcoorporatie (als het een huurwoning betreft).

- Verplichte speciale 'wietverzekering' voor het geval de boel in de hens vliegt (alleen als je ibv. het certificaat bent).

- Belastingen (of zelfs accijns, gezien ze het onder hetzelfde hoedje als sigaretten en drank willen gooien waar je accijns over betaald).

 

Als je dat allemaal betaald, is het opeens een stuk minder leuk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kweken , gebruiken en bezitten van welke plant dan ook is een godgegeven recht !

 

jammer dat hun het verbieden , maar het is toch al overal...

 

het verbod heeft geen enkele zin , want als de politie mn plantjes weg haalt .. geeft niks ....

 

want dezelfde dag nog stop ik nieuwe zaden in de grond !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geachte forumlezers,wat een goed bedacht plan?Het is de PVDA die nog even zieltjes wil winnen voor de naderende verkiezingen.

Heel veel mensen zullen er waarschijnlijk weer intrappen in die mooie [nietszeggende praatjes.En hoe vaak hebben we dat al niet gehoord?Jaren geleden werden de blowers opgeroepen om maar vooral D66 te stemmen want die partij was voor regulering.Vele blowers hebben daar gehoor aan gegeven en de euforie was groot toen D66 in de kamer kwam EN de minister van justitie mocht benoemen.Nou ging het eindelijk gebeuren[maar niet heus]Winnie Sorgdrager werd minister van justitie en de eerste wet die door deze mevrouw werd ingevoerd was een VERBOD op de hele thuisteelt.Vanaf de ene op de andere dag waren wietkwekers [CRIMINELEN]Vanaf dat moment is de oorlog aan de softdrugs verklaard.De PVDA deed er ook nog een schepje bovenop door de leeftijdsgrens te verhogen naar 18 jaar.Toen kwam het CDA nog even met een achterlijke regel die koffieshops bij scholen wilde verbieden.Door de jaren heen zijn het de sLinkse partijen geweest die ervoor hebben gezorgd dat wietgebruikers zich steeds meer criminelen voelde .Niets hebben ze gedaan om wiet te legaliseren terwijl ze toch jaren aan de macht zijn geweest of de macht hebben gedeeld.Niets,niets niets!En nu bij de naderende verkiezingen beloven ze weer van alles.

Het leuke van het verhaal is ,is dat de PVV de schuld krijgt van het repressieve beleid.Lekker goedkoop om een ander de schuld te geven terwijl de bestaande partijen juist verantwoordelijk zijn voor het idiote beleid.Verder is het natuurlijk ook zo dat heel veel wietkwekers het ook wel best vinden omdat de kwekers juist door het verbod veel geld verdienen aan het kweken van wiet.Jaren geleden heeft Wernhard Bruining ontzettend veel geld en moeite gestoken in de procannabispartij Groen Vrij.Slechts 2280 mensen hebben toen de moeite genomen om op deze partij te stemmen[terwijl er zoveel vrije tijd en geld in is gestoken dus de grootste schreeuwers hier die tegen het kabinetsbeleid zijn wil ik toch even vragen om de schuld niet bij de PVV te leggen maar bij uzelf.U stond erbij en u keek ernaar en u hebt NIETS gedaan.Nu worden we weer opgeroepen om sLinks te stemmen,maar dames en heren er is toch meer in dit land aan de gang als alleen maar de wietpas.De sLinkse partijen geven ons land weg al jaren .Miljarden gaan naar andere landen ten koste van de Nederlanders.Vooral de ouderen die dit land hebben opgebouwd zijn zwaar de klos.Wel oorlog voeren in dat idiote Kunduztan ,geen geld voor een rolator.Wel miljarden weggeven aan de E.U ,maar onze ouderen moeten doorwerken tot nu 67.Stem vooral NIET op D66[die willen het ontslagrecht opheffen c.q versoepelen.Een groter schandaal is er niet.D66 wil de soevereiniteit van Nederland overhevelen naar Brussel,die als hardste reageert op ons gedoogbeleid en hier van af wil.U hoeft vanuit Brussel absoluut niet te verwachten dat die instemmen met [Gedogen]Ja ja de sLinkse partijen zijn voor gedogen?

Ha ha laat me niet lachen,dat zijn ze alleen maar van plan vanwege de verkiezingen[maar ik trap daar niet in]en ik zal van mijn leven niet meer op dat hypocriete zooitje stemmen.Er is meer in dit land aan de hand dan de wietpas!!!!!!Groeten van ruudbeijer.....geen email adressen op 't forum ......

Voormalig lijsttrekker van de partij Groen vrij internetpartij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo das een eind ploegen :P

als het verkiezingsprogramma ook zo geschreven is snap ik heel goed dat er maar 2280 gestemt hebben

 

en het zijn geen koffie winkels maar coffeeshops.

 

GroeneGroet !

 

UrbanGrower

 

stemwijzer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt allemaal wel mooie....zeker voor de verkiezingen....zolang er geen actie zijn blijf ik toch sceptisch..... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trap er niet in mensen ! gewoon SP stemme

De pvda komt straks met die 15% regel thc en dan zijn we alsnog genaaid

 

Bless

Share this post


Link to post
Share on other sites

''All eyez on da Weed'' .

Vorige verkiezing was het niet zo'n hot item als nu.

De Wietpas heeft dus toch wel ergens een positieve werking namelijk dat meer mensen anders positiever tegen wiet aan is gaan kijken.

Namelijk dat het geen goed idee is die wietpas vanwege de overlast die duidelijk zichtbaar geworden is.

 

 

Nw

Share this post


Link to post
Share on other sites

wel grappig het is bijna September en dan komt de pvda ineens met deze plannen :huh:

 

mag ik dan ook gewoon . mn tentjes volzetten ?

 

 

Nee dan ben je een crimineel :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad gewoon populistisch geroep zo net voor de verkiezingen, net als de langstudeermaatregel die nu opeens slecht is en sowieso weg moet volgens elke partij, makkelijk studenten-stemmen winnen.

SP, D66 en alle centrum/linkse partijen proberen zieltjes te winnen om vervolgens in het kabinet later terug te vallen op de oude regeltjes.

Nu nog even wachten op uitspraken van de VVD dat ze de openingstijden van winkels willen verruimen, en dan op 13 september 1 zinnetje van de SGP en ze komen er weer op terug.

Elke partij heeft deze onzin elke keer, helaas...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat wordt gokken mensen....met een beetje intuitie dan komt alles zeker goed.....maar die pvda zijn echt bloedzuigers......ze luisteren helemaal niet naar hun volk...en inneens wel?? Mijn intuitie en mijn gok talent zegt mij SP en als mijn intuitie hier faalt...ja dan zal dat de laatste keer zijn dat ik over politiek gaan spreken of moeite gaan doen om de juiste partij te kiezen......

Share this post


Link to post
Share on other sites
De sLinkse partijen geven ons land weg al jaren .Miljarden gaan naar andere landen ten koste van de Nederlanders.Vooral de ouderen die dit land hebben opgebouwd zijn zwaar de klos.Wel oorlog voeren in dat idiote Kunduztan ,geen geld voor een rolator.Wel miljarden weggeven aan de E.U ,maar onze ouderen moeten doorwerken tot nu 67.

 

Schot in de roos

 

Hoe komt het toch dat zoveel mensen het warm krijgen van de SP?

Als het erop aan komt willen ze toch niet in de regering.

Alleen maar oppositie voeren en dure kamervragen stellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Mevrouw Bouwmeester had dit tijdens het drugsdebat moeten voorstellen, maar toen was ook nog niet zoveel bekend over de gevolgen van de wietpas, zoals we die nu kennen.PvdA heeft zelf veel verziekt in het verleden, om maar een paar op te noemen zoals het wettelijk verbod van zaadkweek binnen, dat onder Kok gebeurde & onder Kok had de PvdA samen met D'66 in 1994 verdere stappen kunnen zetten richting legalisatie van de achterdeur dat ze nooit gedaan hebben.Alles werd op een beloop gelaten.Onder Bos gebeurde er ook niet veel, tsja intensivering van de jacht op growers & miljarden uitgave van belastinggeld om banken overeind te houden. :P

 

Namaste :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik sluit me aan bij Indicia.

 

Softdrugs wordt helemaal niet gelegaliseerd, simpelweg omdat de soevereiniteit is overgeheveld aan Brussel. De macht ligt in Brussel. Brussel bepaald, Nederland betaald. Zo is Nederland dus ook verantwoordelijk voor de zeuro (zuid europese landen) Daarom wordt de eigen bijdrage van de zorgverzekering vanaf 2013 verdubbeld naar € 400,00, wordt de hypotheekrenteaftrek afgebouwd, mag je straks niet tot je 67e, maar levenslang werken etc etc :P

 

Hebben jullie enig idee wat het gevolg zou kunnen zijn voor de bijstandgerechtigden als wiet wordt gelegaliseerd? Die willen hun uitkering behouden en lekker op zolder legaal kweken, want voor die paar centen gaan ze niet meer werken en laat dat nou juist niet de bedoeling zijn. Je moet in ieder opzicht afhankelijk blijven van de staat.. zie het maar als een modernere vorm van de slavernij, gedwongen werken voor je uitkering en de rekeningen die moeten worden betaald. Je mag niet in de verleiding worden gebracht om zelf op een lucratieve wijze geld te verdienen, want dan zou je zomaar een "crimineel" kunnen zijn! :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

helemaal mee eens Vercetti, De staat moet van alles een centje kunnen meepikken.. de regering zijn de grootste criminelen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo.n optreden van Lea Bouwmeester, die altijd al voor legalisering was, illustreert eens te meer ,dat je als wiet-vrij groepering invloed op het politieke bestel kunt uitoefenen. Het is dan ook de hoogste tijd dat ze rekening met ons gaan houden.

Eendracht maakt macht!

Doede.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Libertarische Partij doet mee aan de aanstaande Tweede Kamerverkiezingen met de slogan ‘de overheid is het probleem, niet de oplossing’. De partij staat voor meer vrijheid, minder overheid, en minimale belastingen en regeldruk

 

:P

 

hoe staan ze tegenover belasting?

 

 

Daar wij van mening zijn dat alle mensen recht hebben op de vruchten van hun arbeid wijzen wij alle overheidsmaatregelen af die bestaan uit het onder dwang verkrijgen van geld of goederen van individuen. In het bijzonder:

steunen wij het recht van ieder individu om het betalen van belasting aan te vechten op morele, religieuze, of juridische gronden;

wijzen wij loon- en inkomstenbelasting af;

wijzen wij iedere stijging in bestaande belastingtarieven af, evenals het invoeren van welke nieuwe belasting dan ook;

zijn wij voor de uiteindelijke afschaffing van alle belastingen;

zijn wij voor een verlening van onvoorwaardelijke amnestie voor allen die zijn veroordeeld voor belastingontduiking, of daarvan thans worden beschuldigd.

 

Als een overgangsmaatregel dienen alle straffen voor belastingontduiking te worden beëindigd. Wij wijzen alle wettelijke verplichtingen voor werkgevers en ondernemers tot het innen van belastingen ten laste van werknemers en consumenten af.

 

Wij zijn tegen iedere verhoging onder het mom van rechtvaardigheid of vereenvoudiging van belastingtarieven, tegen vergroting van categorieën van belastingbetalers, en tegen het beperken of afschaffen van aftrekposten en vrijstellingen. Geen enkele belasting kan ooit rechtvaardig of eenvoudig zijn.

 

In de huidige fiscale crisis, waarin vele gemeenten verkeren, is faillissement te prefereren boven belastingverhoging of het voortdurende vergroten van de schuldenlast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Vercetti: Lijkt mij niet zo logisch van dat geld verdienen met legaal kweken. Als wiet kweken legaal wordt dan gaat de kiloprijs naar 100 á 150 euro. Voor een kassenbedrijf in bijvoorbeeld Aalsmeer of westland is dat een hele forse toename van de opbrengst per vierkante meter, en kweken kunnen ze al. Dus voor thuiskwekertjes is commercieel geen zak te verdienen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

laat ik het dan maar ff opnemen voor de pvda...( als advokaat van de duivel :vape: )

 

 

jaren lang heeft pvda de snode taliban plannen van cda verijdelt...cq geblokkeerd....

 

 

na amper 2 jaar rutte heeft de taliban zijn slag geslagen...WIETAS...THC GEHALTE ....EINDE GEDOOGKWEEK BINNEN...

TIS 10-0 VOOR DE TALIBAN :huh:

 

en zie daar maar weer vanaf te komen...... :huh:

 

 

idd.. met een geheel linkse coalitie....want nu zal het het CDA-VVD zijn die verandering blokkeerd....

 

en of die linkse meerderheid erkomt...daar heb ik hele grote twijfels over.... :vape:

 

my 2 cents :P

 

balkenende_188907x.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...