Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
danee

Zelf regulier zaad kweken

Recommended Posts

Hallo,

Ooit begonnen met stekken en inmiddels al een paar succesvolle kweekjes uit zaad gedaan.

Zeker als je het kweken als hobby ziet is kweken uit zaad geweldig leuk.

 

Ik kocht altijd 100 reguliere zaden. Ontkiemde ze allemaal. Als ze zo'n 30 cm hoog zijn zet ik ze in de bloei in 9x9 potjes. Daarna haal ik de mannetjes er tussen uit en had ik meestal 50 dames die ik vervolgens in 7tlr potten zette.

 

Nu wil ik mijn eigen zaad maken. Ik kies voor regulier zaad en ga me bewust nog niet verdiepen in het feminiseren. Mijn plan is om 10 goede reguliere zaden te kopen. Van die 10 de mooiste vrouwen en 1 mooie man laten afbloeien.

 

Ik ontkiem ze in 4x4 potjes, dan onder tl in een propogator. Als ze groot genoeg zijn gaan ze onder hps en in 7 ltr potten. Vervolgens gaan ze als ze 30 cm zijn in de bloei. De minder mooie planten gaan er uit. Daarna gewoon afbloeien.

 

Nu mijn vraag....

 

1. Is het bovenstaande een goed plan?

2. Kan iemand mij uitleggen wanneer ik moet oogsten en hoe ik dit het beste kan doen?

 

Alvast bedankt,

Danee

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nu wil ik mijn eigen zaad maken. Ik kies voor regulier zaad en ga me bewust nog niet verdiepen in het feminiseren.

 

 

Op zich is dat vrij makkelijk, het moeilijkste is nog om zuiver zilver te krijgen .

 

Hier heb je wat leesvoer wat het vrij simpel uitlegt.

http://www.icmag.com/ic/showthread.php?threadid=199540

 

Weet niet hoeveel zaad je wil hebben maar 1 dame bestuiven geeft iets meer dan 100 zaadjes denk ik. Maar dat mogen de zaadkwekers je vertellen. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe wil toch nog niet vrouwelijk zaad maken?

 

Als je vrouwelijk zaad wil maken raad ik je aan om lesbian dream mee te maken.

Heb er 1 vrouwtje mee behandeld en die maakte echt mannelijke bloemen aan(geen bananen!).

Maar helaas heb ik ze iets erna moeten wegdoen.

Er is echter een zadenkweek op dit forum waar LB wel tot het einde werd gebruikt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat klinkt beter, heb zelf niet met zaden lopen spelen maar las het artikeltje toevallig deze week.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi,

 

danee voor welk soort heb je gekozen?

 

mvg rd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerst een regulier zaadkweekje is echt niet verkeerd hoor. Dan heb je daarna ook een stevige zak met zaad om het Lesbian Drean te experimenteren.

Plan ziet er verder prima uit, heel veel succes gewenst

 

Chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neem je favoriete moeder. Daar weet je tenslotte alles van de mannen niet.

Kan wel een hele goeie tussen zitten, maar dat weet je pas als je er zaden van hebt gemaakt.

Ik zou voor meerdere vaders kiezen en dan het verschil beoordelen in de volgende ronde.

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoi,

 

danee voor welk soort heb je gekozen?

 

mvg rd

 

Ik zit te denken aan snow white. Vind ik zelf erg lekker. Ik vraag me af of het een beetje een makkelijke plant is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nu wil ik mijn eigen zaad maken. Ik kies voor regulier zaad en ga me bewust nog niet verdiepen in het feminiseren.

Weet niet hoeveel zaad je wil hebben maar 1 dame bestuiven geeft iets meer dan 100 zaadjes denk ik. Maar dat mogen de zaadkwekers je vertellen. :)

250 zaadjes van een voledig bestoven adh47

meerdere kweekers op het forum kweker er momenteel mee kan dus best

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het oogsten van een zaadplant duurt een week of 2 langer dan een gewone plant....

Groot stuk zeil onder je plant leggen en laat de zaadje maar vallen

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mrweed net je link even door gelezen en meteen bookmarked thanks goede info daar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...