Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  

Recommended Posts

hallo Kwekers,

 

Dit jaar voor het eerst een meeldauw probleem in mijn balkon plantjes. 1 autoflower die ongeveer halverwege de bloei is zit er flink onder. Ik heb ook een paar kleine autoflowers van een paar weken oud die ook al flink zijn aangetast maar nog niet bloei staan. Verder heb ik 1 grote special queen die (nog) niet zichbaar besmet is. 1 kleine special queen die in het begin een groei probleem had is ook aangetast.

 

Wie weet een goede methode om dit te bestrijden? Ik vrees dat de bloeiende plant niet meer te redden is en dat ik mag hopen dat er nog wat rookbare wiet af komt. Zolang deze plant hier staat heeft het dan zin om de andere planten te behandelen? Ze staan vlak naast elkaar en ik heb niet de ruimte om de planten op verschillende locaties neer te zetten om verdere besmetting te voorkomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

juist ja....

 

 

lees welkoms email maar eens :)

 

 

UrbanGrower

Share this post


Link to post
Share on other sites
juist ja....

 

 

lees welkoms email maar eens :)

 

 

UrbanGrower

 

Geen mail ontvangen. Ik ben al jaren op dit forum. Ik moet alleen steeds een nieuwe inlog naam maken als ik mijn wachtwoord kwijt was. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

bestrijding van echte meeldauw:

 

preventie:

 

Plant uw gewassen niet te dicht op elkaar zodat er een goede verluchting mogelijk is waardoor alles sneller kan opdrogen.

Geef bij droogte ruim water.

 

 

curatief:

 

de aangetaste planten met een systemisch fungicide bespuiten

de planten met zwavel bestuiven

Daarnaast is het bespuiten met een melkoplossing soms effectief.

Share this post


Link to post
Share on other sites
bestrijding van echte meeldauw:

 

preventie:

 

Plant uw gewassen niet te dicht op elkaar zodat er een goede verluchting mogelijk is waardoor alles sneller kan opdrogen.

Geef bij droogte ruim water.

 

 

curatief:

 

de aangetaste planten met een systemisch fungicide bespuiten

de planten met zwavel bestuiven

Daarnaast is het bespuiten met een melkoplossing soms effectief.

 

thx Piet!

 

ik ga dat met melkoplossing maar eens proberen! enig idee wat de verhouding moet zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 deel volle melk ,2 delen water en nevelen maar.succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vorig jaar ruim 3 maanden de meeldauw kunnen bedwingen met deze melkoplossing. Het kwam weer terug en ging weer weg etc.

Is uiteindelijk toch een heel mooi wietje geworden met goede opbrengst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opnieuw inglogd weer moet ik een nieuwe schermnaam maken. Heb de moddereter ooit hier over gemaild maar nooit antwoord gekregen. :P

 

anyway de melk bleek te helpen maar het komt nu dubbel en dwars terug. Kent iemand de naam van product van Bayern? Bij de hornbach zijn 3 producten en ik weet niet welke het best geschikt is voor wietplanten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...