Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
den-men

vragen over hoe water geven van onder!

Recommended Posts

wat is de beste manier om van onder water te geven bij kweek op aarde, natuurlijk met een zelfegemaakt bak die helemaal waterpas is.

 

Kun je vanaf de eerste week al gewoon in de bak water gooien, want de wortels van de jonge plantjes zijn dan natuurlijk nog niet zo lang dat ze al onderaan in een 11 liter bak zitten, of maakt dat niets uit en zuigt de plant het water al gewoon op?, en kun je bij het water geven via de bak een bepaald aantal cm aanhouden hoe hoog het water moet staan,

 

alvast bedankt voor jullie reacties

Share this post


Link to post
Share on other sites

zorg er voor dat als je van onder water geeft, het medium dit binnen een paar uur opgezogen heeft. dus niet dat er nog 2 dagen water in staat. anders staan je planten te nat en de LV blijft veel te hoog omdat je vloer constant water verdampt.

 

zodra je stekken aangeslagen zijn (of paar dagen later) kun je van onderaf water geven, je zou voor het gemak kunnen beginnen met 15Liter per m2 in je bak gooien, en kijken hoe snel ze dat opgezopen hebben. eerste 2 weken om de 2 dagen water geven, daarna om de dag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom "Secret Jardin"??

 

Ik zou juist denken in de groei van onder en in de bloei van boven/onder.

 

Aangezien ze in de groei de meeste wortels aanmaken lijkt het me dus handiger als je in de groei van onder geeft, zodat de wortels goed en snel naar onder groeien, wat weer een betere plant geeft (dmv de wortelvorming).

 

Ik kan er volledig naast zitten, aangezien ik dus alleen van boven water geef en ik me niet echt verdiept hebt, in het van onder water geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@den

ik ben er ook geen expert in, maar aangezien de wortels in het begin bovenaan liggen lijkt het me dat ze daar eerder het water e.d opnemen om te groeien.

 

dat is in mijn ogen het meest logische, en het hoeft niet per se de hele groeiperiode te zijn bijv. de eerste week alleen kan ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

in de groei geef ik vanonder water met een klein beetje van boven af meestal met een verstuiver langs boven

in de bloei eerst langs boven omdat ik gebruik maak van buffertabs en dan langs onder en binnen de paar minuten is al het water weg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey sorry dat ik dit topic bump maar het leek me overbodig om een nieuwe aan te maken

Hoe hoog moet zo´n bak zijn waar de potten in staan?? bij mij komen er 60 in hoe hoog moet je het water dan vullen is 10cm genoeg? dagelijks of om de 2 dagen?

 

De potten zelf nemen natuurlijk ook plaats in de waterbak in waardoor er dus minder water in de bak past.

 

Ik ben bang dat mijn bak nu te laag is (10cm) waardoor ik straks 2x per dag water moet bijvullen heb ik geen zin in.. of is 10 cm wel genoeg?

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

De afmetingen van je kweekbak en inhoud van je potten zijn daar wel een belangrijke factor in, en die zie ik niet staan :) heb je een enorme bak en maar 6 liter potjes dan krijg je een heel ander antwoord dan met 11 literpotjes bijvoorbeeld

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey bedankt voor je reactie thegreenmachine, daar heb je gelijk in ik heb 12 liter potten...

En ff nog een vraagje, moet je gewoon constant een laagje water op de bodem hebben liggen of mag het ook wel eens droog liggen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, water moet niet blijven staan.. Het moet direct opgezogen worden.. Anders geef je teveel

 

Ik gebruikte vroeger 11L potten 16 per meter.. gooide ik gewoon om de dag +/-2cm water in de bak..

 

Let op dat de potten niet te strak tegen elkaar staan, dan kan het gebeuren dat er 1 wat hoger staat dan de andere..

 

Oud verslagje

http://www.wietforum.nl/topic/36251-pptjes-1-kamer-geknipt-nieuwe-fotos/

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke ik ga erop letten...hoop dat dit goed gaat.

Had eerst de earoflow,, super systeem.. draaide 0,8 gr per watt. maar die pomp maakt zo'n herrie en dat is in mijn situatie echt niet te accepteren.

Qua geluid zit ik nu zeer goed als ik gewoon van onder water geef... ik hoop op dezelfde opbrengst haha

 

ooh dan haal ik het wel met de hoogte.. bedankt!!

 

Ik zal het verslag eens bekijken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...