Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hey,

Ik heb de laatste tijd last van gekrulde bladeren aan het bovenste gedeelte van de plant..De ventilator blaast niet rechtstreeks op de plant.En heb de lamp ook nog wat hoger gehangen maar het betert niet.Ik gebruik canna flores en canna boost...ik heb de voeding nog 2 keer meer verdunt omdat het auto's zijn..

 

gallery_33873_14344_181052.jpg

 

gallery_33873_14344_367171.jpg

 

gallery_33873_14344_407810.jpg

 

gallery_33873_14344_1119915.jpg

 

Greets Ganja_Stickie

Share this post


Link to post
Share on other sites

temp te hoog kan ja

bladeren krullen om zo groot mogelijk oppervlakte te krijgen om te verdampen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verdampingsprobleem :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

temp te heet en zeer belabberde LV..........

 

UG

Share this post


Link to post
Share on other sites

das gek want zelfs met temperaturen van 42 graden met alle droogte dat dat met zich meebrengt heb ik dit nooit gehad lijkt mij eerder een teveel aan water.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wtf 42 graden?

Kweek je cactussen? :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

is echt te veel hoor maar dat leek me duidenlijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat anders, ik heb dat in mn laatste ronde ook gehad maar dan met temperaturen van niet hoger dan 28 graden.

 

Ik 'denk' namelijk dat het door de Canna Booster komt. Toen ik hiermee ging mindere waren de krullen ook weg. Volgende ronde word voor mij zonder booster.... Kijken wat er dan gebeurd.

 

Hoeveel en hoe vaak geef jij de Booster mee?

 

Renaie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk aan een te hoge EC, (dan kan die booster ook mee/tegen werken). Door een hoge EC kan de plant niet voldoende water opnemen om te verdampen. Ik vind het altijd wat moeilijk om te zien met "licht aan foto's" maar sommige bladpunten lijken ook wat verbrand.

Ik zou even wat spoelen om te kijken of het verbeterd (tenzij ze nu al te nat staan natuurlijk).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan ook nog een stikstof probleem zijn.

Tekort aan N

Share this post


Link to post
Share on other sites

de temp is 28graden en onder de lampen 31graden.de luchtvochtigheid schommelt tussen 50% en 30%...moet wel zeggen dat ik eerst canna vega gaf en nu de eerste week canna flores en het is vanaf dan dat ze krullen...ga ze nu vandaag geen water geven en morgen nog eens bekijken maar wil dit zeker oplossen.jullie horen l.morgen wel of het beter is en wat ik er nog verder mee kan doen

 

zou het aan de voeding kunnen liggen omdat het auto's zijn???

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wtf 42 graden?

Kweek je cactussen? :o

 

 

haha, nee geen cactussen maar Amnesia's in een ongeisoleerde schuurtje en als het dan buiten een graadje of 30 celcius is heb je binnen met 2 lampen een verschil van ong 10 a15 graden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ow ok, heb ongeveer hetzelfde maar mijn top temperatuur was 1 dag 35 graden deze "zomer ".

Normaal gemiddeld 24-28 overdag . 42 vinden ze niet zo fijn voor langere tijd denk ik :o Nou heb ik wel eens gehoord dat haze beter tegen warmte kan maar of dat waar is weet ik niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals je al beschrijft begon het probleem toen je over ging van canna vega naar flores in vega zit veel meer stikstof voor de groei en ik denk dat dat is wat je planten op dit moment te kort komen je zou nog een keer groei voeding kunnen geven of op een anderen manier stikstof toe dienen aan het medium waar je op kweekt maar de meeste kweek schemas geven ook aan dat het beter is de eerste 2 weken van de bloei groei voeding te blijven geven omdat de plant dan nog stevig door groeit en behoefteheeft aan stikstof ik hoop dat je er iets mee kunt

 

groetjes chico

Share this post


Link to post
Share on other sites

het probleem is bij de meeste planten opgelost er heeft juist 1 plant nog last van.Het valt me wel op dat het de plant is die naast de pasieve luchtinlaat staat mss heeft dat er iets mee te maken????het zijn ook de puntjes van sommige bladeren van andere planten die naar beneden staan.En als ik ze de laatse dagen water geef loopt het langs de pot vaonder eruit..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...