Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
den-men

hoe lang gaan de smartpots mee

Recommended Posts

Ik wil graag weten of de smart potten voor eenmalig gebruik zijn aangezien de wortel in het doek groeit, of zijn ze meerdere malen te gebruiken?

 

alvast bedankt voor de reacties

Share this post


Link to post
Share on other sites

na gebruik uitwassen en klaar voor nieuwe ronde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

uitwassen!, wat moet ik me daar bij voorstellen, gewoon met de hand en water, of?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja,dat alle oude aarde weg is, is veel hygiënischer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je het goed doet, kan je na gebruik je aarde weer hergebruiken, zelfs bij mineraal voeden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

precies :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik verwacht dat je de Smartpots in een binnentuin ongeveer 6 tot 8 jaar kan gebruiken.

Buiten zal het iets minder zijn door invloed van UV.

Je kan de Smartpot zonder problemen wassen.

In de wasmachine of met de hoge drukreiniger is ook geen probleem.

Het spul is zo sterk dat je aan een kleine Smartpot kan gaan hangen. :o

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het spul is zo sterk dat je aan een kleine Smartpot kan gaan hangen. :o

 

Foto,Foto,Foto,Foto,Foto,Foto,Foto,Foto,Foto,...

:j :j :j :) <_< <_< :wacko: :lol: :( :tu :no :no

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het spul is zo sterk dat je aan een kleine Smartpot kan gaan hangen. :j

 

 

jij ook :o ?.......Doc :j

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik verwacht dat je de Smartpots in een binnentuin ongeveer 6 tot 8 jaar kan gebruiken.

Buiten zal het iets minder zijn door invloed van UV.

Je kan de Smartpot zonder problemen wassen.

In de wasmachine of met de hoge drukreiniger is ook geen probleem.

Het spul is zo sterk dat je aan een kleine Smartpot kan gaan hangen. :o

 

Ik had begrepen dat de wortels van de plant in de stof groeit, maar dan zijn die toch niet te verwijderen, of gaat dit toch wel?

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

spaghetti gaat ook in je vergiet zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarom eet ik dus macaroni.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik verwacht dat je de Smartpots in een binnentuin ongeveer 6 tot 8 jaar kan gebruiken.

Buiten zal het iets minder zijn door invloed van UV.

Je kan de Smartpot zonder problemen wassen.

In de wasmachine of met de hoge drukreiniger is ook geen probleem.

Het spul is zo sterk dat je aan een kleine Smartpot kan gaan hangen. :vape:

 

Ik had begrepen dat de wortels van de plant in de stof groeit, maar dan zijn die toch niet te verwijderen, of gaat dit toch wel?

grtz

 

 

enzymen kunnen hier helpen :lol:

Edited by bearprolec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Enzymen?

Waarvoor dan, opruimen wortelresten die je er zo uitwast/klopt/whatever na verwijderen aarde uit de pot en de smartpot even laten drogen?

 

Heb evaring dat smartpots "verstevigd" met plastic (heb een 41ltr) een stuk minder kunnen hebben, heb 11ltr en die heb ik al jr of 2 en niks aan te zien maar die 41ltr vertoont langs de randen al veel slijtplekken en is "door" precies op plekken waar eerder een stukje plastic op de stof zat, gelukkig zit dat plastic niet op die met de handels die ik nu erbij heb.

 

Wassen in de machine kan, of je het wilt is een 2e want helemaal met oa een kokos mix vindt je veel medium terug in&rond je machine waar de pot voorheen goed uitgeklopt was :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben het eens met Lostchild.

Even uitkloppen is goed genoeg.

Wassen zou ik af en toe doen maar in iedergeval als je last hebt gehad van schimmel, wortelrot of andere rare uitbraken waar je normaal je hok voor desinfecteerd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik laat me smartpot een nachtje weken in een 10 liter emmer met biotex, daarna spoel ik de smartpot onder de douche af en gooi ik die in de wasmand.

 

Na een rondje wassen is de smartpot weer als nieuw.

 

Vind het jammer dat ik ze in de maanden met de hoge lv niet kan gebruiken, in de winter met extreem lage lv is de smartpot voor mij dan juist weer een uitkomst.

 

 

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien een rare ingeving maar een smartpot is een pot die ten behoeve van de zuurstof bij de wortels word gebruikt.

Nu is het zo dat ik een kuip heb staan in de tuin en dat de aarde iets inklinkt en indroogt aan de zijkanten ookal geef je genoeg water en heb je nog zo'n goeie grond, het zakt altijd iets in. Aan de zijkanten van de kuip aan de binnenkant raakt de grond de zijkanten niet dus mijn conclusie is, daar komt ook zuurstof! Heb ik dan een smartpot nodig? Is het niet zo dat er gewoon voldoende zuurstof ten alle tijden bij komt ook met een normale pot?

Ik zie het "grote" voordeel van een smartpot niet zo.

 

Ik bekijk dan ook het stukje volle grond, dan zou er in de volle grond ook geen zuurstof bij komen omdat alles dicht is toch? :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op kleine potmaten is het voordeel van smartpots veel groter als bij grote potmaten...

 

Neem een 65Liter cementkuip, je hebt dan alleen al aan de bovenkant van de kuip enorm veel zuurstof bij de wortels.

 

Ander voordeel welke de smartpot bied is dat de buitenkant water omhoog brengt voor de hoger gelegen aarde.

Echter, met goede aarde heb je al een super goed werkende capilaire werking.

 

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...