Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
groninger

tussentijds flushen en uitdrogen

Recommended Posts

zit net even wat filmpjes van greenhouse te kijken en wat ze doen als ik het goed heb begrepen is tussen de 2de en de 5de bloeiweek er 60 liter water doorheen laten lopen op 1.3 ec (flushen) en dan 5 dagen laten uitdrogen om meer zuurstof bij de wortels te krijgen.

 

dit klink allemaal wel snugger maar werkt het ook echt ? en werkt het ook echt op die manier gewoon 60 liter water door mijn pot donderen en dan niks meer geven voor 5 dagen ?

 

iemand met wat info hierover of is dit gewoon onzin fozo

 

 

(edit verbetering van de ec waarde van 1.8 naar 1.3 had niet goed gehoord in filmpje )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeie vraag.

Ik heb dat ook gezien in hun filmpjes en weet niet echt wat ik ervan moet denken.

 

Heb nu een haze van hun en die doe ik volgens de regeltjes en met het andere zaadje ga ik volgende kweek dat ook doen denk ik. Kan ik mooi het verschil zien. Helaas heb ik geen groeilab dus het wordt moeilijk dezelfde omstandigheden te creeën als ik nu heb dus veelzeggend zal dat niet worden.

 

Afwachtend op de knappe koppen hier :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je mineraal kweek heeft dat flushen misschien wel nut, om "zouten" weg te spoelen enzo, klinkt niet onlogisch en daarna 5 dagen droog....ja dat vraag ik me ook af wat de pro's hierop te zeggen hebben.

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.8 is toch geen zouten wegspoelen :verrygood

 

enige wat ik kan zeggen is. als je graag meer zuurstof bij je wortels wil pas dan je medium en watergift methode aan : )

Share this post


Link to post
Share on other sites

yep dat wegspoelen was idd een van de dingen die er mee bereikt werden

ik geloof dat ze na het spoelen uitdrogen om meer zuurstof naar de wortels te krijgen en daarna gelijk de ec omhoog knallen om zoveel mogenlijk topgroei te creeeren

 

het klinkt allemaal logisch maar ik vraag het toch maar even hier (heb meer vertrouwen in de mensen hier hahaha)

 

 

1.8 is toch geen zouten wegspoelen

 

wacht ff ik check even of ik dat goed had

 

 

edit ok niet 1.8 maar 1.3

Share this post


Link to post
Share on other sites

intresting.

 

Wat is het voordeel dat je ermee behaald?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij de plantsoenendienst hier in de stad prikken ze wat gaten in de grond. Liep er langs en toch maar gevraagd waarom ze dat deden> Meer zuurstof naar de wortels...

 

Wat dat betreft sluit ik me dan aan bij jeice zijn post.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is eerder iets is van 2 weken in bloei 1x hoge ec, de dag erna veel afgzuurd water en laten uitdrogen voor 5 dagen dan terug normale ec

das toch wat ik er van begrepen heb

 

GRTZ EH

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bij de plantsoenendienst hier in de stad prikken ze wat gaten in de grond. Liep er langs en toch maar gevraagd waarom ze dat deden> Meer zuurstof naar de wortels...

 

Wat dat betreft sluit ik me dan aan bij jeice zijn post.

 

ka je ook doen maar dan weet je zeker dat een een heleboel wortels naar de klote helpt

 

hehe ik denk dat er gewoon meerdere wegen naar rome gaan en ik vind ze allemaal wel interessant vandaar de vraag hier of meerdere mensen dit hanteren

 

ik moet wel zeggen die planten van hun in die filmpjes zien er echt niet zo slecht uit dus ze zullen toch ergens wel wat goed doen en wie weet is dit wel de manier hahah

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op grond kan ik me er iets bij voorstellen.

Maar geloof me nu maar, dat kan je niet met elk soort je doen.

Dan verbrand alles, en ja het help echt krijgen flinke groei boost.

 

Gr prettig. ( PS ben geen profi) :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

mee eens iedereen hier is een prof (behalve ik haha )

Share this post


Link to post
Share on other sites

@groninger

zoals jij het beschrijft gegarandeerd ontploffende toppen omdat je wortels exploderen door de verbranding.. grond ingedroogd en dan flinke dosis voeding kunnen de wortels echt niet hebben, kun je ook bereiken door op randje te voedden en vanaf week 4 week alleen maar water te geven, grote toppen die wegen 1/4 van een normale schema kweek en mogelijk nog week eerder klaar ook (zelf mee mogen maken met Hericules) :o

 

Spoelen is met mineraal altijd goed maar een keuze van de kweker, veel van de op de markt zijnde voeding is zo gemaakt dat ophoping van zouten en grote ph schommelingen tijdens de duur van onze kweken geen probleem mag zijn als je het schema volgt en dit van Greenhouse is een beetje oldskool en zou ik allleen op een kokos kweek doen, op aarde vernaggel je de boel echt wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het ook gedaan paar maanden terug met me shackzilla ronde en of ik daadwerkelijk verschil zag? Geen flauw idee :o

Maar veel kwaad kon het in ieder geval niet en ik gebruik al smartpots die zijn ook luchtig dus moeilijk te zeggen :j

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou geen een weed plant in de volle bloei martellen om ze droog te zetten.

Een plant moet een ongestoorde wateropname hebben om vol te bloeien.

 

Je zet der alleen maar stil,en met de verkeerde aarde verzuip je der ook nog!

 

Mijn 2 knikkers :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

5 dagen is wat lang, maar ze gebruiken enorme potten denk ik? Hoeveel liters, kan goed zijn dat het 5 dagen duurt voor hun enorme pot droog is na het spoelen.

 

Maar bij een klein potje zal dit na 1-3 dagen weer droog zijn.

 

Op zich niets special aan, gewoon de grond laten uitdrogen na het spoelen, vrij logisch, je gaat geen water geven wanneer die net zeiknat stond, dus duurt een tijd vor uitdrogen

 

maar ja een 10 liter pot of een 90 liter pot zal verschillend uitdrogen

 

bij de meeste mensen zal je plant dood zijn van de dorst zeer zekers hehe

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoeveel liters

 

Op zich niets special aan, gewoon de grond laten uitdrogen na het spoelen, vrij logisch

 

bij de meeste mensen zal je plant dood zijn van de dorst zeer zekers hehe

 

Flushen doe je met ongeveer 3x de liter inhoud van je pot en met 5dgn droogrolleyes.gif

Mag je hopen ja want verzopen wortels nemen niet zo snel op en verdampen doen ze via blad dan ook niet veel....

Dit kan ook met een 11ltr (plastic) pot B)

 

Als je dit geintje met bijv. een GL mix gaat uithalen ben je zo maar 1wk verder (eerder 1.5) voordat je weer kunt wateren, zit je dan in week 5/6 bloei en ondertussen krijg je rare trekjes in je planten omdat ze niks op kunnen nemen en dan krijgen ze weer ineens volle mep waar ze alsnog amper wat mee kunnen (op de hapklare brokken na zoals N en K) na die spoelbeurt en droogtrekkensad.gif

 

Van erg nat naar gortdroog is echt niet goed voor je plant.

 

Wil je spoelen doe het dan 1x id week door ipv voeding alleen water te geven of geef om de .. (ik doe 2x) keer alleen maar water

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...