Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
sologreen

iemand ervaring met koolstofmat als inlaat?

Recommended Posts

Hoi medegrowers,

 

Ik wil in mijn DR150 koolstofmatten gaan inhechten als inlaat om van het gekut met slangen te zijn. Is er iemand met ervaring hiermee? Komt er idd voldoende lucht binnen als ik alleen de originele vierkante ventialtieroosters daarvoor gebruik?

 

Thnx!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat het binnen enkele weken helemaal dicht is geslagen door het stof.

ik gebruik zelf polyfill en moet dit om de 2 maanden vervangen.

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja he? Daar ben ik namelijk ook een beetje beducht voor. Benieuwd of anderen dat ook zo ervaren..

Share this post


Link to post
Share on other sites

yep :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

je moet die anderen lekker laten ervaren joh :verrygood

zie het als een zeef met fijne mazen

waar je stof mee gaat zeven.

dakanniegoegaan

er komt een punt van verzadiging.

 

In de ventilatietechnieken worden dit soort effecten behaald met een 3 a 5 traps filter(grof naar fijn)

waarna er een hepa filter kan worden geplaatst.

zonder deze voorfilters wordt het een dure hobby omdat je fijnfilter zo vol zit.

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb deze roosters aan de binnenkant van mij kast zitten. kan ik er zo uit klikken. en aan de binnenkant heb ik rondjes koolstoffilter zitten. ventileert prima. nu moet k wel zeggen dat t de eerste kast is die ik heb gebouwd en mn eerste kweek. kan dus zijn dat k er later op terug kom, maar voor nu ben ik er blij mee.

Heb het ook gedaan omdat het dat kleine beetje licht dat door mn roosters de kast binnenkwam tegen houdt.

 

gallery_33426_13578_135092.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er wel fraai uit zo,

kun je geen stukje polyfill voor dat patroon doen?

dan heb je al een voorfilter=alle beetjes helpen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik denk dat het binnen enkele weken helemaal dicht is geslagen door het stof.

 

klopt maar een stofzuigert is goed in staat om dat probleem te verhelpen.

 

@sologreen

overigens kom je niet weg met alleen maar die 2 roosters open of je moet er "maar" 600W inhangen..

roosters zijn erg aan de kleine kant voor zo'n tent (3x oppervlakte uitlaat kom je niet aan).

 

maak klittenband aan je mat en hang hem aan de buitenkant op de klittenband vd roosters, kun je hem er zo afhalen en stofzuigen.

zelf doe ik het 1x in de 2wk en gaat al heel lang goed.

 

je kunt het merken als de matten verzadigd raken aan je tentwand :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zwarte koolstofmatten op de zijflappen,stof valt mee,elke twee maanden even stofzuigen.........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gezien de verschillende berichten over het verzadigd raken van de koolstofmatten ben ik in mijn kast gaan kijken omdat ik nieuwsgierig was in hoeverre de verhalen kloppen.

De witte roosters er uit geklikt en ik schrok best van de hoeveelheid stof die ik er aan zag zitten. Ik heb ze er uit gehaald en de roosters terug geklikt. Temperatuur is gelijk een paar graden gezakt.

Ik weet alleen niet of het weghalen van die stukken koolstofmat de reden is, maar er is voor de rest geen wijziging in de opstelling van de kast.

Regelmatig schoonmaken is dus erg raadzaam :o

Groetje Wolfie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is waarschijnlijk wel de oorzaak ja, filters met veel stof erin verlagen de zuig/blaascapaciteit heel erg, vandaar dat de hitte eerst opgesloten bleef in je hok maar er nu dus nieuwe, frissere koudere lucht bij komt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed om te weten. Thnx mensen.

@sologreen: wil je topic niet verder verstoren/vervuilen van. hoop dat je wel antwoord op je vraag hebt?

Groetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...