Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

YungBuddha

Cannabis maakte leven Mark kapot

Recommended Posts

Cannabis maakte leven Mark kapot

 

Een jointje roken kan geen kwaad en wiet gebruiken is tóch onschadelijk. Dat is tenminste wat velen denken. Maar niets is minder waar.

 

Momenteel ondergaan in Amsterdam zo'n 200 mensen een intensieve behandeling bij de Jellinek om van hun cannabisverslaving af te komen. De fysieke schade valt mee, maar daarentegen is de geestelijke schade enorm.

 

AT5 sprak met ex-verslaafde Mark. Hij blowde 26 jaar lang elke dag en dit kostte hem onder meer zijn huwelijk.

 

http://www.at5.nl/artikelen/84780/cannabis...even-mark-kapot

Share this post


Link to post
Share on other sites

serieuze vraag, zou zijn leven beter zijn verlopen zonder cannabis ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga die link niet eens bekijken. Natuurlijk heeft wiet nadelen, autorijden heeft dat ook.

Mark kon er niet goed mee overweg, ik hoop dat ie er van geleerd heeft, dat mag hij inderdaad delen met iedereen.

 

Dat stukje dat "het zn huwelijk kapot heeft gemaakt" deed het m, alsof wiet de oorzaak is.

Nee Mark, nou niet zielig doen.

:-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mark was zowiezo al zwakbegaafd :verrygood

Sorry Mark je vader had waarschijnlijk zwakzaad..

Beetje jammer het op wiet af te schuiven.

 

(heb de link ook niet bekeken)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mark kan er ook niets aan doen dat hij zwaar gevoelig is voor verslavingen.

Het is niet de wiet die slecht is het is degene die er mee om gaat.

Hopelijk gaan mensen nu niet denken dat wiet zwaar verslavend is en mensen''kapot''maakt.

Er had moeten staan''Interview met Mark die niet goed in zijn schoenen stond maar toch 26 jaar dagelijks wiet rookte''.

 

En wel toevallig dat''Mark'' anoniem is,

dan geloof ik een sterk verhaal als dit al bij voorbaat niet.

Hoeveel van zulk soort verhalen zijn er al geweest in de afgelopen 75 jaar....

 

Nw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, en van hoeveel mensen kost alcohol het huwelijk? En iedereen boven 16 kan eraan komen, maar die verhalen zie je nooit. ;)

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net als liegen en bedriegen, je huwelijk kan kosten? Denk dat die groep vele malen groter is. Maar waarom wordt dat nooit vermeldt?

Mijn relatie met mijn ex ging om harddrugs en andere meiden ( waar hij het bed mee in dook) . Die waren belangrijker dan ik. Dat kost pas veel relaties.

 

Ik geniet nog wel een keer extra van mijn jointje. Ik weet niet hoe jullie er over denken. Maar cannabis helpt mij door de moeilijke periodes heen. Ben borderliner, en heb bijna nergens last van zolang ik maar af en toe even kan "ontsnappen" van mijn eigen gevoel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ah joh t is echt reuze erg moet je eens berekenen.

amsterdamp 790000 inwoners

5.9 % blowt 46610 mensen

 

dat betekend dat 4 promille een probleem gekregen heeft.

en bla die bla heel erg enzo

maar we bekijken niet of er sprake is van poly gebruik.

 

wereldopzijnkop.,

Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is een politieke oorlog bezig in Nederland,nu de verkiezing dichtbij is..........iedereeen is hard bezig met propaganda door de media en een paar wetenschappers die zich geen bal van aantrekt over de diagnoso van hun enquete te gebruiken

 

1 keer spreken ze over de wonder van Canabis...andere keren spreken ze over de negatieve effect van cannabis.....

 

Ik weet niet of jullie zich herinneren over een dokter die zich jaren bezig hield met valse enquetes met valse diagnose....ik herinner mij niet meer of het in belgie was of nederland....maar ik ben bijna 90% zeker dat het in Nederland was......maar bon.....

 

Komaan zijn die wetenschappers nu echt zo dom om niet te weten dat alles van persoon tot persoon afhangt.......iedereen is anders ingesteld

 

Als je een stoornis hebt en je neemt pillen, je gaat nog alcohol drinken en dan nog wiet roken....logisch dat het een negatieve effect zal geven.....en dan heb ik het niet over Mark.....iedereen gebruikt Cannabis op een ander manier.....

 

Lijm is ook zeer schadelijk: sommige gebruiken het om hout ermee te lijmen.....andere papier......en andere snuiven en ademen het door hun lichaam om te gaan trippen....( bon het heeft er niets mee te maken maar gewoon weg om domme vb te geven) gaan ze ook proberen om dat te verbieden

 

Ik geloof niemand niet meer....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okay.

 

Een patatje eten kan geen kwaad en eten is toch onschadelijk. Dat is tenminste wat velen denken. Maar niets is minder waar.

 

Wat moet je toch allemaal met dit soort 'kennis'?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat het psychische probleem er altijd al is. Voordat er aan cannabis begonnen wordt. Cannabis geneest een hoop, maar geen psychische problemen...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hij blowde
.

Wat ik nooit zo snap in dit soort berichten is dat de verslaafde effect van peuken nooit er bij vermeld word.

 

In Vietnam zelf gemerkt ik kon wel 4 weken zonder wietje maar op nieuw jaar 3 dagen af en toe een peuk roken heb ik weer weken voor nodig gehad om er niet meer aan te denken.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

De tabak is de grootste vorm van verslaving in een joint.

Dat is een feit.

Vreemd genoeg is er geen hetze tegen Alcohol en Tabak,

en dan plaatsten ze ene''Mark'' op zo'n site.

Niet echt geloofwaardig lijkt me.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat eeuwige gezeik ook over dat je in een isolement raakt als je elke dag blowt. Rot toch op man!

Elke dag blowen maakt sociaal, die kneuzen zijn van zichzelf al mensenschuw zeker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na een tenenkrommend tendentieus hoofdcommentaar vol feitelijke onjuistheden afgelopen maandag, brengt de Volkskrant vandaag een groot artikel over de “ex-cannabisverslaafde” Mark, die na 26 jaar hulp zocht om met cannabis te stoppen. Biologisch wietkweker en VOC-er Doede de Jong reageert.

 

Onderstaande ingezonden brief heeft Doede vanavond aan de redactie van de Volkskrant gemaild:

 

Geachte redactie,

 

sleeping-pills03.jpgSlaap- en kalmeringsmiddelen: 1,1 miljoen gebruikers, waarvan een derde chronisch gebruiker

 

Volgens “de Nationale Drug Monitor’’ zijn er 11.000 mensen verslaafd aan blowen, waarvan het grootste gedeelte onder de achttien. Deze mogen dus geen cannabis gebruiken. Blowen is overigens iets anders dan cannabisgebruik. Verder meldt ze dat in 2009 anderhalf miljoen mensen slaap- en kalmeringsmiddelen slikten en dat er in 2010 19.000 mensen stierven door tabaksgebruik.

 

Ex-cannabis verslaafde Mark zocht na 26 jaar hulp. Uit het verhaal blijkt duidelijk dat Mark zijn problemen probeerde te verdrijven door zich suf te roken. Nooit handig, want ongeacht het middel: het werkt niet. (zie Volkskrant, zaterdag 28 juli 2012)

 

Achteraf gezien mag hij blij zijn dat hij dit niet alleen met alcohol heeft geprobeerd. Dan waren zijn geest en lichaam onherstelbaar naar de Filistijnen geweest.

 

Cannabis_Sativa_Hollandica.jpgCannabis: naar schatting een miljoen gebruikers, waarvan 11.000 zich melden bij de hulpverlening (© Gonzo media)

 

Drugsgebruik is natuurlijk heel persoonlijk. Niet iedere drug past bij iedereen. Er zijn een miljoen cannabisgenieters, die marihuana wel als een plezierig geestverruimend middel ervaren!

 

Zelf rook ik al 43 jaar wiet, heb al 40 jaar een fantastische vrouw en drie geweldige, universitair geschoolde kinderen.

 

Ik ervaar wietgebruik als een verrijking van mijn geest. Je wordt er vredelievend, vriendelijk en verdraagzaam van. (Ook lees ik o.a. vier kranten en kan gelukkig niet alles onthouden)

 

Je gaat meer relativeren. Je kan een beter inzicht in jezelf, je bestaan en de wereld waarin je leeft krijgen. Meer empathie met je medemens. Bovendien gaat er ook nog eens niemand dood aan cannabis!

 

Van_den_Bosch_Transporten_bevoorraadt_bier_Holland_Heineken_House_in_Londen_met_tankcontainers.jpgHet Holland Heineken House in Londen wordt bevoorraad met tankcontainers van 23.000 liter per stuk

 

Verder wens ik zelf te bepalen, wat ik doe en wat ik zeg. Het criterium is, dat je een ander niet concreet tot last moet zijn.

 

Dit kunnen we van alcohol niet bepaald zeggen. Ondanks alle aan alcohol gerelateerde ellende vinden we het “dood”normaal dat d.m.v. alledaagse tv uitzendingen (nota bene via een publiekszender) vanuit “het Heineken House” alcohol, de meest giftige harddrug, wordt gepromoot.

 

Hoezo dubbele moraal? Geen probleem, ondanks de tweeduizend doden per jaar en de miljoen verslaafden.

 

Balkonwiet_20054_smal_klein1.jpgCannabis Sativa Hollandica (© Gonzo media)

 

Alcoholgebruik is sinds de jaren zeventig met 300 procent toegenomen. Veertien procent van de mensen in Europa sterft door alcohol en dan moeilijk doen over cannabisgebruik. Er is in de loop van de tijd minstens een kruiwagen aan literatuur verschenen, waaruit zonneklaar blijkt dat we blij mochten zijn als alcohol half zo onschuldig was. Een gotspe!

 

Het gaat hier om een rijke plant, waarvan een miljoen mensen de vele goede eigenschappen, zowel op recreatief als op medicinaal gebied, wel onderkennen. Zij doen er hun voordeel mee en verrijken hun geest en hun leven.

 

Dat Mark hier niet bij hoort, heeft dan ook alles met de mens “Mark” en weinig met de wietplant te maken. Het middel is nooit het probleem, maar het vervoermiddel!

 

Mark hoort helaas bij die halve procent die er beter niet aan had kunnen beginnen.

 

Veel frustratie ontstaat door stiekem gebruik. Decriminalisering, goede voorlichting en vooral respect voor mensen met een afwijkende levenswijze zijn belangrijk.

 

Legalisering, in het belang van een vrijere en blijere samenleving, waar het recht op zelfbeschikking wordt gerespecteerd, is de oplossing!

 

Doede J. de Jong, Appelscha

Biologische wietkweker en V.O.C. medewerker

(kweker uit “Nederwiet-de moevie”)

 

Zie ook: Doede de Jong: brandgevaar, politionele actie bij veerboot en dringende oproep

(VOC Blog 21 juli 2012)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach ik denk gewoon dat onze vriend OPSTELTEN en CO een plan B aan het zoeken zijn om die wietpas niet te laten verdwijnen.

 

Zoveel moeite gedaan,zo veel kritiek ontvangne, en zoveel propaganda.....en dan nog stoere argumenten geven die op niets trekken.......en inneens de wietpas afschaffen, legalizatie komt er nog bij.....dan is dat wel een dikke klap voor OPSTELTEN en CO.....ik lees geen artikelen niet meer die op de media komt dat te maken heeft met de strijd op Cannabis teelt

 

Nu momenteel kunnen ze nog van alles doen......maar da verhaal van Mark stelt niets voor.....voor mark wel.....maar hij vertegenwoordigt niet de blowers of de mensheid......en vertegenwoordigt...eker mij niet.

 

Ik heb het echt nooit gesnapt waarom dat ze zoveeeeeel geld uitgeven aan strijd tegen de cannabis, blowers, teelt...sinds de laatste verkiezing doen die rare dingens dat op niets trekt......doen ze dat nu echt om de overlast te bestrijden?? Komaan wie gelooft dat nu

 

WIETPAS HELPT NIET

 

ILEGALIZEREN HELPT NIET

 

DISCRIMINALIEREN HELPT NIET

 

maar toch blijven ze tegen de muur lopen..........alle dan veel succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...