Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Jeice

"Harder" afzuigen tijdens lampen uit

Recommended Posts

Je stelt je fancontroller in op 27-30 graden zodat je je temperatuur op orde hebt tijdens de lichturen, en s'nachts (als de plantjes zuurstof gaan eten) zal je afzuiger op zn minimum werken. Om een fatsoenlijke luchtvochtigheid te handhaven wil je natuurlijk niet volle bak gaan afzuigen in je 1e 6 weken, maar is het minimum ideaal?

 

Ik kan met mn cli mate fancontroller het minima instellen van 5 tot 50hz. Zouden de planten er baat bij hebben om deze hoger dan 5 in te stellen en zo ja, hoeveel hoger?

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Jeice, ik zet m`n Cli-mate de eerste 3 weken op een minimum van 15, daarna op 30 en tegen het einde op 50, `t ligt ook een beetje aan de lv, is die hoog ga ik omhoog qua Hz, en bij een erg laag omlaag qua Hz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat ik em ook een stukje op ga schroeven dan vanavond, voorheen had ik die "luxe" niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn er echt mensen die de Cli-mate op 5 Hz instelt? Dit is wel heel laag, en de meeste motoren staan bij 5 Hz nog stil. 18 tot 22 Hz is een mooie start waarde.

 

 

MVG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dus. Is mn 1e rondje climate. Mgoed ze staan pas 1 dag op 12/12. Plantjes waren nog klein dus niet enorm veel zuurstof nodig en de lv is er mooi door gebleven. Maar ik ga em zeker even wat hoger afstellen straks!

 

Heb geen idee op hoeveel hz een box draait met fan controller waar je enkel de max temp in kan stellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Open het boekje, pagina 3, kopje INSTELLEN en dan AUTOMATISCH, punt 1.

 

Bepaal eerst de minimale Hz, ondergrens, deze is namelijk per ventilator/elektromotor verschillend.

 

Bij punt 2 (hoe je dan dat ding moet instellen) hebben ze wat dikker afgedrukt dat je er altijd voor moet zorgen dat de ventilator in beweging is zodra u deze aansluit op de regelaar.

 

Op pagina 4 hebben ze dan die waarschuwing over die minimale Hz nog eens met wat grotere letters afgedrukt, dus ga d'r maar vanuit dat ze het niet voor niets melden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat het wel ok is geweest 5hz, geen problemen gehad.

 

Heb em nu ook op 15 hz gezet. Heb dezelfde afzuigert als Krasi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Denk dat het wel ok is geweest 5hz, geen problemen gehad.

 

Moet je dan eerst een probleem hebben dan?? Iets met een Kalf en een Put! hoe ging dat spreekwoord ook al weer?

 

Maar goed, het is nu opgelost he.. Maak er een dikke ronde van Jeice..

 

MVG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee zeker niet :verrygood Daarom ben ik blij dat ik er aan dacht vandaag

 

Thanks!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...