Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
co2ok

CO2 Hotbox probleempje

Recommended Posts

Beste allemaal,

 

Ik heb een vraagje over mijn CO2-kachel. Ik werkte altijd op een CO2 fles met een reduceerventiel aangesloten op een Dimlux CO2 sensor met controller.

Nu was ik dat gesjouw met flessen zat en heb hier nu een kachel op aangesloten...zo'n Hotbox.

 

Nu heb ik alleen een vraagje. Als ik hem aanjaag blijft er altijd een waakvlammetje branden. Maar alleen die waakvlam zorgt al voor 1300ppm in mijn

ruimte en dat is al te hoog. Die waakvlam is dus ook aan wanneer die niet aangestuurd wordt door de CO2 sensor/controller. Zelfde dus wanneer ik de stekker

van de hotbox uit de sensor/cotroller trek.

 

Dan zit ik dus met 2 problemen.

 

A. Alleen de waakvlam zorgt al voor 1300 ppm wat al veel te hoog is.

B. S'nachts moet die waakvlam dan natuurlijk uit, hoe zorg ik daar dan voor en dat die automatisch weer aan gaan zodra 't licht aan gaat?

 

Kunnen jullie mij dat aub vertellen. Ik wil gaan doseren nu!!!!

 

Thanx!

Edited by zODd
Verplaast naar Indoor Vragen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey.

 

A. Oplossing, harder afzugen.

B. Zelf iedere dag weer aansteken. Waakvlam moet wel aanblijven, daar is het een waakvlam voor.

 

ppm nog te hoog, dan kan je alleen nog maar harder gaan afzuigen.

 

 

Groet en Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey green!

 

Thanx dat snap ik maarrrr Ik kweek op een opticlimate. Als ik harder afzuig ben ik weer meer

detecteerbaar en moet die opti ook weer hader koelen omdat die meer warme lucht van buiten krijgt nu.

 

Dus kan t egt niet anders of moet ik daarlijk gaan werken met een pijp met reduceerklep. dat hoop ik toch niet!

Weer bouwen!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet niet of het werkt, zal iemand anders beter kunnen vertellen.. de kraan op de gasfles zelf minimaal open zetten? of maakt dat niks uit?

 

heb je wel een afzuiging hangen?

 

ik heb dezelfde opstelling, maar waakvlam zorgt er niet voor dat de ppm 1300 is.. het verhoogt je ppm uiteraard wel iets, maar bij mij is dat max 100ppm met afzuiging op 200m3.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou...ik zuig af met een 1500m3 op 10% alleen voor de nodige onderdruk dus (stank) zelfde reden dan die van jou dus.

Ik haal nix uit een gasfles. Mijn brander staat met een gasleiding aangesloten op mijn aardgas.

 

Ik heb hem wel iets op de kachel geprobeerd de knijpen tot die bijna uitging maar hielp ook niet egt veel.

vroeg me ook af of er een beveiliging op zit wanneer de waakvlam uit gaat. Dat die de gastoevoer dan dicht zet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, die zit er in, een thermokoppel. Maar dan moet je hem wel weer iedere dag met de hand onsteken.

 

Is 25% afzuigen geen optie. Voor de nacht moet het niet uitmaken toch?

 

 

Groet.. Green

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK gelukkig. Ik wilde m nog wel uittesten die beveiliging maar top. Gevaarlijk ding anders.

 

Nou de nacht maakt wel uit..dan moet de plant juist CO2 kwijt. je krijgt dan CO2-vergiftiging.

Daarom zit er ook een lichtsensor in de CO2-sensor, als beveiliging hiervoor.

 

En al ik de waakvlam uit wil hebben moet ik altijd wanneer het licht uitgaat de gaskraan dicht draaien

en s'avonds weer open zetten. is ook niet egt een optie natuurlijk.

 

;)

Edited by co2ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ken dit probleem , meer afzuigen anders zou ik het echt niet weten.Of misschien een kleinere brander???

Ik geloof dat er wel een type CO2 generator op de markt is die geen waakvlam heeft oa CoolFlame zo uit m'n hoofd

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja coolflame die gebruikt ook water net als mijn airco. Ik zag hem al staan op internet ja.

Of anders een buis maken met een reduceerklep erop. gas van de vlam naar buiten of naar binnen.

 

Anders weet ik t ook niet hor pfff

Share this post


Link to post
Share on other sites

kleinere brander daar zat ik ook aan te denken, maar zegt dat ook iets over de grootte van de waakvlam?

Share this post


Link to post
Share on other sites

co2 in de nacht vergiftigd niet is een achterhaald fabeltje.

dus daar hoef je je geen zorgen om te maken .

censor is om co2 uit te sparen (het heeft in de nacht geen enkel nut)

Share this post


Link to post
Share on other sites

verkeerde pijp maat kan zorgen voor co

 

lpg = 37 mbar

naturel gas = 21 mbar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had Ink al een PBtje gestuurd. Hij mij eerder. Ink dacht dat ik de gaspijp 15(3/4") wilde verkleinen naar 12(2/4") ofzo.

Maar dat zou niet werken want dat is het zelfe als de waakvlam knijpen en dat kan sowieso niet egt.

 

Dat co2 vergiftigd in de nacht...is dat al weer een fabeltje joh pffff wij mensen weten egt nog geen procent van biologie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals amnees al aangeeft, je kan nooit 1500ppm krijgen van een waakvlam. Rest de vraag, hoe hoog/groot is je waakvlam? En nog belangrijker, wat geeft je sensor aan als je hem buiten hangt in de frisse lucht?

 

Je vergiftigt de plant niet met veel co2 in de nacht, dat is een fabeltje. Het is gewoon zonde van je gas om het wel te doen. Daarvoor is de lichtcel. Er zijn hele volkstammen die klik/klak om en om draaien en ook nog over en weer blazen als verwarming in de nachtruimte. Je wil niet weten wat het co2 gehalte dan in het nachthok is...Nooit iets van co2 vergiftiging gemerkt.

 

Hoeveel kw is je brander?

 

edit, knakenpoetser was me voor ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey thanx voor de vele reacties al hoor

 

Die ppm meter is goed die heb ik getest. Als ik hem buiten hang is die overdag 400 en s'nachts kan die wel teruglopen in de 280. Is buiten de bebouwde kom zeg maar.

De waakvlam is egt klein. Als je in de hotbox kijkt die je zo'n hele bar zeg maar die aan gaat als die aangesproken wordt maar de waakvlam is egt maar misschien 5 procent van dat.

heb m ook proberen te knijpen maar dan geef je al snel te weinig. ik ga ff kijken hoeveel watt die is hoor.

 

Is niet een hele grote

 

 

 

 

ik denk ook dat amnees gelijk zou kunnen hebben over de waakvlam. want die hoeft bij een grote niet onnodig groter te zijn natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK ik heb de afzuiger 5 procent harder gezet en alleen de waakvlam nu zorgt voor 660 ppm. Mooi om te beginnen zo.

Had ik al eerder aan kunnen denken. Het zijn ook maar ppm'etjes dus het kan al heel snel veel schelen natuurlijk.

 

Dus overdag is opgelost!!!

 

Maarrrr toch ...misschien ben ik eigenwijs maar als t licht uit is...dan ben ik toch bang voor die co2 vergiftiging. Overdag is die namelijk al hoger, plus de

waakvlam er dan bij kan die zo naar de 800 a 900 schieten snapte?

 

Ik lees veel tegenstrijdige verhalen op t interent..maar dat zijn we wel gewend maar toch...

Share this post


Link to post
Share on other sites

De plant maakt zelf co2 in de nacht, zou wel vreemd zijn als die zich daar zelf mee zou vergiftigen.....De praktijk zegt meer dan internet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een vraagje tussendoor, zijn er al mensen die kweken met die co2 emmer met verstuiver erop?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou prutser, ik heb alleen maar slechte verhalen gehoord over zo'n emmer.

Is gepruts dus :verrygood gewoon kachel of fles. Doet bijna iedereen dus zal wel goed zijn dan.

 

Ja als je plant juist co2 afstaat dan kan je niet opnemen zal je zeggen ja. Maar je zou ook kunnen

denken dat die t niet kwijt kan omdat de ruimte al aardig vol zit. snap je?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...