Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Nooitnuchter

Klonen

Recommended Posts

Hi all,

 

Ik heb 8 dagen geleden, nadat ik 20 klonen van mn moederplant had gemaakt ook de moeder in de bloei gezet.

 

Kun je van een bloeiende moeder nog een paar klonen treken? en die meteen in een propagator onder 12/12 zetten?

 

Alvast bedankt voor de reacties!

 

gegroet,

 

K

Edited by zODd
Verplaast naar Indoor Beginners Vragen

Share this post


Link to post
Share on other sites

alles kan.. maar denk dat je er niet veel aan zal hebben.. stekje wat energie in wortelen moet stoppen maar jij dwingt haar te bloeien..

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat carpediem zegt klopt een beetje.

 

het probleem is dat als een plant eenmaal bloeihormonen heeft aangemaakt , dat het groeihormoon van de plant nooitmeer helemaal tot zijn recht komt.

je ziet dat aan stekjes die van een bloeiende plant zijn genomen dat de groei erg achterblijft.

Mooi , zou je kunnen denken ,dat is meer top.

Niet dus. Voor een glorieuze oogst moeten de dames toch ECHt even wat extra groei vertonen , en een "kapstok"voor dikke toppen worden : de sapstroom naar de takken neemt toe etc. Dat kan allemaal mede door het hoge Groeitempo dat groeihormonen veroorzaken.

 

Je kan een paar stekken nemen , maar die zullen allemaal een beetje achterblijvertjes worden qua formaat maar zeker ook qua opbrengst.

 

Als ik een lekkere bloeiende plant ontdek tussen mijn gewone zaailingen , neem ik een stek.

Die krijgt label "M 0 (nul)". die zet ik op 24 uur tl licht. als de plant na een maand ofander half stevig groei vertoont neem ik een stek , die label ik "M 1"en ik herhaal het proces...tot ik een plant heb met label "M2", kortom ik nam een stek van de M1 , en zette die ook op 24 uur licht.

de M2 is geschikt als moeder.

stekken die van m2 worden genomen vertonen gezonde en normale groei , hebben geen bloei neigingen, en zijn dus qua biologische klok in orde.

 

De ervaring leert dat M0 en M1 geen goede stekken stullen leveren.

 

ik hoop hiermee je vraag zo uitgebreid mogelijk te hebben beantwoord

Share this post


Link to post
Share on other sites

beter 1 of 2 klonen laten groeien tot moeder en daar weer stekken van maken. Die moeders gewoon in de bloei. heb ik ook gedaan en die lopen nu dik voor op haar eigen stekken. succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja, ik heb t maar gelaten, gelukkig wel 20 gezonde klonen van mn w.w. kunnen trekken, die gaan goed! bedankt voor jullie reacties!!

 

FF iets anders: heb van een Afrikaanse vriend Malawi Gold uit Afrika gekregen! loop dan momenteel van een pure roll on die ik net gerookt, met mn hoofd in de wolken. Heerlijk zoet en de olie drupt eraf..

 

Zaten 3 zaden in.. die ga ik gebruiken om te kruisen met een w.w. grote kans dat t manelijk zaad is nu is mn vraag, welke fase van mn w.w.bestuif ik ze ?

 

groet,

Share this post


Link to post
Share on other sites
beter 1 of 2 klonen laten groeien tot moeder en daar weer stekken van maken. Die moeders gewoon in de bloei. heb ik ook gedaan en die lopen nu dik voor op haar eigen stekken. succes
had twee goeie stekken aan een vriend gegeven, die gaat er 2 moeders van maken, dus zie hem wel over 3 maanden ofzo weer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...