Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
GanjaMedicine

Bevruchting & voortplanting

Recommended Posts

High iedereen,

 

na het ontdekken dat mijn BlueBerry een mannetje is zit ik met een paar vraagjes om m'n man toch te kunnen gebruiken: :dope:

 

Hoelang duurt het ongeveer voordat een mannelijke zaadplant klaar is om mee te bevruchten?

Als je een plant gaat bevruchten, op welk moment doe je dat dan? Welke week bloei?

Hebben jullie weet van goede links of tips om te leren hoe een mooie bevruchting tot stand te laten komen?

Hoelang hou je de andere (niet-bevruchte) toppen afgesloten terwijl je een bepaalde top bevrucht?

Is het voldoende om goed te schudden met de man naast het vrouwtje om te bevruchten? Hoe doen jullie dat juist?

 

Ik heb momenteel een Automazar in 3e week bloei, en nu vroeg ik me af of ik de BlueBerry man binnenkort kan gebruiken om de Automazar mee te bevruchten, ik zou dan één grote top willen bevruchten. Ook heb ik een Lemon Skunk die juist de eerste witte haartjes toont, daar zou ik ook de BlueBerry voor kunnen gebruiken, wat denken jullie?

 

Welke tips & tricks hebben jullie nog ivm bevruchting & voortplanting van Cannabis? :verrygood

 

:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi

 

Heb geen antwoorden op je vragen maar ben erg benieuwd naar de antwoorden! Wil namelijk een stek herijana als ze op een gegeven moment ver genoeg in de bloei is bestuiven met of The Mask of een royal dane x typhoon. Dus diegene die de antwoorden kent van topicstarter--- laat ze horen!

 

 

Grtz leila

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bevruchting doe ik idd door middel van schudden.. Dan blaas ik het dwarelende stuifmeel de topjes in!!

 

Maar je kunt beter het stuifmeel in een aparte ruimte uitschudden (op een A4-tje) en in een potje stoppen

om vervolgens met een schoon (nieuw) kwastje het stuifmeel op de te bevruchten toppen te smeren!

 

Bevruchten kan de periode dat de vrouwelijke plant wit/transparante haartjes heeft.

Dit kun je beter vroeg in de bloei doen zodat het zaad flink de tijd heeft om te rijpen!!

 

Het mannetje is klaar voor de bestuivingen als:

er stuifmeel uit de "ballen" valt als je de plant een klein tikje geeft..

Share this post


Link to post
Share on other sites

hou er rekening mee als je die mannetjes plant in de buurt van een bloeiende vrouw zet of er alleen maar aan denkt je de hele mikmak bevrucht hebt

als je 1 top wilt doen moet je werken met stuifmeel opvangen en bv in een zakje doen die je dan om de ene top bind

je kan dit proberen met een kwastje en dan denken dat de overige toppen niet bevrucht worden maar dat spul is rete klein en waait overal heen (trust me i know heb een hele oogst verloren zo hahah )

 

goed oppassen en als je bij de man bent geweest even kleren wassen en als het kan ff douchen ofzo het is echt teringspul :verrygood

 

opvangen heb ik gedaan met de plant scheef trekken en bv een glasplaat eronder leggen (dat veegt best mooi op ) even alle groene opengeknapte ballen eruit halen ivm vochtigheid en proberen alles zo drook mogenlijk te houden.

 

ook moet je niet gelijk een vrouw bevruchten wacht eerst even tot ze lekkere grote toppen heeft aangemaakt hoe beter en groter hoe meer zaden :rolleyes:

 

oh en doe de eventuele buitenkwekers bij je in de buurt een lol en hou die man binnen en probeer het naar buiten waaien van restanten stuifmeel te beperken hehe

Share this post


Link to post
Share on other sites

alles is al keurig uitgelegd, maar nog 1 kleine toevoeging: laat je zaden zeker lang genoeg rijpen!

Laat je plant dus langer staan dan je zou doen als het voor wiet was, als je buiten kweekt doe je er niet slecht aan om haar gewoon te laten staan totdat de plant aan zijn einde is gekomen..

Want als je goed rijpe zaden ziet hangen (mooi donker tijgermotiefje) betekent dit zeker niet dat alle zaden al rijp zijn..

 

Good Luck!

 

Arnold.

 

 

P.S. moest je feminized zaden willen:

ik heb hier een autoAK ladyboy staan die te laat mannelijk is geworden om mijn eigen planten mee te bestuiven, mag je altijd komen ophalen (woon wel in België)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook je buurman die in het geheim binnen kweekt :dope: en geen pollen filter heeft :verrygood ...maak je blij met een man die je elke dag een douche geeft...pollen gaat dood van water.....hou hem binnen als het kan....

 

je kan ook een man vertragen door hem te snoeien...als hij dan weer op sterkte is :rolleyes: ...kan je die dame bevruchten :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

yes i, grow the youth man!!!!!!!! irieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

 

ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

om hier op in te haken...

 

ik heb nou ook het stuifmeel opgevangen van een autoflower en zit me nou af te vragen wanneer ik dat het beste kan doen.

 

nou heb ik over allebei de mogelijkheden nagedacht om een top te bestuiven. maar hoeveel stuifmeel moet ik gebruiken voor een top die net in aanmaak is?

 

als ik bijvoorbeeld een paar topjes zoals die op de foto wil bestuiven

 

gallery_34377_14294_81749.jpg

 

fijne avond

 

Ganja

Share this post


Link to post
Share on other sites
ook je buurman die in het geheim binnen kweekt :dope: en geen pollen filter heeft :verrygood ...maak je blij met een man die je elke dag een douche geeft...pollen gaat dood van water.....hou hem binnen als het kan....

 

je kan ook een man vertragen door hem te snoeien...als hij dan weer op sterkte is :rolleyes: ...kan je die dame bevruchten :huh:

 

Regenwater schijnt het stuifmeel niet te doden...

 

https://www.opengrow.com/topic/37645-bopms-...tiples-strains/

Share this post


Link to post
Share on other sites
ook je buurman die in het geheim binnen kweekt :dope: en geen pollen filter heeft :verrygood ...maak je blij met een man die je elke dag een douche geeft...pollen gaat dood van water.....hou hem binnen als het kan....

 

je kan ook een man vertragen door hem te snoeien...als hij dan weer op sterkte is :rolleyes: ...kan je die dame bevruchten :huh:

 

blijven er ook nieuwe banaantjes groeien na enkele weken bloei ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probeer de vent zo geïsoleerd mogelijk te houden. Ik zet de mijne altijd gewoon op de vensterbank, of op een zonnige plek in de woonkamer.

Als ie rijp is klopt ik ´m leeg op alufolie, om vervolgens de plantenresten eruit te zeven.

 

Het stuifmeel verpak ik in porties in papieren envelopjes die ik zelf vouw. Die envelopjes gaan in een plastic potje dat goed afsluitbaar is, met

een handje rijst. Dit voorkomt condens aan de binnenkant. Dit gaat de vriezer in.

 

Indien ik dan een plant wil bevruchten, haal ik er 1 envelopje uit en doe het potje direct terug in de vriezer. Met een kwastje bestrijk ik dan een tak van de vrouwelijke plant.

 

Natuur doet de rest. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de vrouwen en mannen tegelijk beginnen met bloeien is het mooiste, toppen hoeven niet in week 8 te zitten voor bestuiving. Ik vind een week of 2 zat.. De man en vrouw staan bij mij bij elkaar in de kuip en ik schud de plant elke dag uit over een week tijd zodat ook de nieuwe opkomende haartjes nog bestoven worden en de plant helemaal vol bestoven is, dan trek ik hem eruit anders krijg je zaden die te ver met tijd van elkaar af zitten qua rijping

 

Ik pluk de zaden er met een pincet uit maar alleen de zaden die al vanzelf los zitten zodat ze volledig rijp zijn. Als je ook maar voelt dat ze niet mee willen geven omdat ze nog vast zitten gewoon laten gaan en wachten. De vrouw helemaal laten gaan tot die helemaal gerot is. De zaden rotten niet. Ik vind het zaden plukken een heerlijke bezigheid ik kan er geen genoeg van krijgen, weer een zaadje! en nog een! heerlijk ;)

Voor je het weet heb je een paar duizend euro aan eigen gekweekt zaad als je het zou moeten kopen :innocent:

 

Greetz :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

High iedereen ! ;)

 

bedankt voor jullie antwoorden, heb er al heel wat aan !

 

Wannneer een mannetje klaar is zal ik dan zien aan het stuifmeel, maar heb ik het goed dat een mannetje meer weken dan een vrouwtje nodig heeft om klaar te zijn?

 

@ K3 4 eva: thanx voor het aanbod, maar ik heb al een orange bud en een blueberry mannetje staan waarvan ik het stuif wil opvangen en bijhouden, blijft toch een goede genetica van beiden, dus hoop er in de toekomst leuke dingen mee te doen ! :rofl

 

@ GanjaSmuggling: het stuifmeel van een autoflower? Lijkt me misschien wel goed voor de ruderalis genetica of waarom wil je deze gebruiken? :rolleyes:

 

@ Mitsz: Die envelopjes zal ik ook maken, lijkt me een goede manier ! Thanx :innocent:

 

@ cannabusiness: ja man, dat moet heerlijk zijn, ze een voor een plukken ! Kijk er ook al naar uit, hoeveel spijt dat ik heb dat ik zolang gewacht heb met zelf plantjes te telen, nou ja ondertussen de smaak goed te pakken ! Ben al uit aan het kijken naar een mooie guerilla plek om bomen te kweken ! <_<

 

Maar heeft er iemand fotos of zo van het stuifmeel? Bvb na het uitschudden of zo? Ben benieuwd naar hoe het er toch allemaal uitziet? Als iemand fotootjes heeft van het hele proces om te bevruchten, zéér welkom ! ! :)

 

Thanx allemaal voor de antwoorden, keep 'm coming ! !

 

:whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duidelijke uitleg Mitsz van der Kamp+ al denk dat t mannetje wel een strak 12uurs regime dus niet effe in de woonkamer met zoals nu groei in plaats van bloei door de vele lichturen.. dus beter een apart tentje..

 

grtz leila

 

@topicstarter t ligt aan de genica van t zaad dus of hij al vroeg bloeid of een latere.. heb meegemaakt dat er 2 weken verschil zit in t vertonen van geslacht en daarna nog de bloei dus ook 2weken later....

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn bubblicious X onyx auto's zijn allemaal gelijktijdig in de bloei gegaan. nou heb ik een mannetje apart gezet en het stuifmeel opgevangen zodat ik een paar topjes van een vrouwelijke BxO kan bevruchten.

 

gaat er alleen maar om dat ik volgend jaar mijn tuin vol kan gooien met auto's.

 

ga na de zomer ook een zadenkweek doen van de hindu kush auto

 

Ganja

Share this post


Link to post
Share on other sites

het ziet eruit als stof

heb helaas vandaag een foto kunnen maken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...