Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

TLTG

Kopertape vs. Koperdraad

Recommended Posts

yep...goed idee....slakkering 2.0....

druk je ze ook makkelijk in de aarde :) ...?

mijn ringen zijn 10 cm hoog...ongeveer...

kheb nog wat van dat spul liggen ergens...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn flexibel, maar stug. In de aarde drukken zal geen probleem zijn, daar zijn ze ook voor gemaakt om rond je planten/tuin te plaatsen ter bescherming/versiering. Intratuin verkoopt ze per rol van 9 meter, in verschillende breedtes (10/15/25cm etc).

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke...kga hier van de winter ff mee stoeien....

regenpijp ringen nemen veel volume in met transport...

dus dat kan mss beter met dit spul.....

heb ik weer wat te knutselen in de winterslaap :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erg leuk om te zien!

 

Hopelijk komen er nog meer van dit soort creatieve uitingen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat kopertape is ideaal :) Ook in combinatie met een stuk pvc-buis of aan weerszijden van het stammetje een stukje tape plakken gaat prima. Wel van tijd tot tijd bij het stammetje kijken want die groeit natuurlijk ook in de breedte :)

 

Een illustratief filmpje van youtube ... :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk, niet lullen maar poetsen. Super topic, goed gedocumenteerd. Sticky materiaal!

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

gefeliciteerd met je sticky...dik verdiend :)

 

another myth...busted :)

 

dit moedigd je aan.. tot meer slakken testjes... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed topic wat kost zon rol tape? Hier op het werk hebben we rollen van 150 meter van 9 cm breed maar die schijnen 500 euro per rol te kosten (voor rf dichtmaken)

 

Wel blij dat het toch helpt om slaken weg te houden

 

Is dit nou een naaktslak die ook in nl voorkomt ? Of hebben ze deze exemplaren aleen in Ardennen

gallery_34588_14207_226332.jpg

 

vraag het me af omdat deze exemplaren geen slijm spoor achter lijken te laten en ook minder slijmerig zijn dan de exemplaren die ik hier in nederland wel tegen kom

Share this post


Link to post
Share on other sites
kijk, niet lullen maar poetsen. Super topic, goed gedocumenteerd. Sticky materiaal!

 

;)

 

Wow, echt geweldig! Ik hoop dat dit kwekers helpt om succesvol te oogsten met wat daadwerkelijk werkt (kopertape) ipv wat hopelijk zou kunnen werken (koperdraad), dus bedankt voor de sticky! :j

Niemand hoeft steeds het wiel opnieuw uit te vinden.

Leuk!

 

leuk filmpje :)

graag gedaan.

 

Erg leuk om te zien!

 

Hopelijk komen er nog meer van dit soort creatieve uitingen!

Zeker, er blijft nog een handvol alternatieve slakkenvallen te testen.

En juist dit seizoen is er een overvloed aan slakken.

 

Dat kopertape is ideaal :) Ook in combinatie met een stuk pvc-buis (zag in in andere topics) of aan weerszijden van het stammetje een stukje tape plakken gaat het prima. Wel van tijd tot tijd bij het stammetje kijken want dat groeit natuurlijk ook in de breedte :D

Dat werkt ook, zolang de tape maar een goede barriere vormt. Dus vastmaken aan iets stevig en dat ruimte geeft voor stamgroei.

 

gefeliciteerd met je sticky...dik verdiend :wtf:

 

another myth...busted :no

 

dit moedigd je aan.. tot meer slakken testjes... :)

Bedankt carpe_diem! Het resultaat was niet geheel onverwacht voor sommigen, maar mythes die hard!

 

Goed topic wat kost zon rol tape? Hier op het werk hebben we rollen van 150 meter van 9 cm breed maar die schijnen 500 euro per rol te kosten (voor rf dichtmaken)

 

Wel blij dat het toch helpt om slaken weg te houden

 

Is dit nou een naaktslak die ook in nl voorkomt ? Of hebben ze deze exemplaren aleen in Ardennen

gallery_34588_14207_226332.jpg

 

vraag het me af omdat deze exemplaren geen slijm spoor achter lijken te laten en ook minder slijmerig zijn dan de exemplaren die ik hier in nederland wel tegen kom

Maak het niet duurder dan het nodig is. Een breedte van 9 cm is overdreven. Vanaf 3 cm werkt het al preventief. En ebay lijkt me een goede plek, hier. Kijk eerst of ze naar NL of BE verzenden.

 

En de naaktslak op je foto komt ook in NL voor, in herfst zie ik ze ook 's nachts in de tuin.

 

knap gedaan !

 

Thanks, zeer handig om te weten

doe er je voordeel mee ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bier in plastic bekers... dan verzuipen ze toch? Is dat wel diervriendelijk?

 

ze gaan wel met een lekker gevoel dood.

Bier werkt het best.. paar dagen later stikt het van de verzopen slakken.. bestrijden die krengen! dood.

 

:) voor de rest ben ik een met de natuur hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De natuur is hard en bier zie ik als een natuurlijk bestrijdingsmiddel, de kopertape is zo te zien nog een betere oplossing en slakkenkorrels heb ik zo mijn twijfels over vanwege de invloed die ze hebben op het bodemleven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

slakkedood is gewoon keukenzout... NACL...met een lokstof.......meer niet... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee :wtf: ...ik stooi ook geen keukenzout bij de planten... maar er ruim omheen....het gaat een aantal korreltjes per m2 op de hele spot...en je wil ze met de slakke-lokstof niet naar je planten brengen :) ...

 

als dubbelslot op de deur gebruik ik die slakkeringen....maar die groeien snel dicht door onkruid...en dat geeft een slak een bruggetje :) .......dus.. vandaar beide middelen... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja :) ...en daar zijn ook fotos van :)

 

. En ebay lijkt me een goede plek, hier. Kijk eerst of ze naar NL of BE verzenden.

 

 

lol...op die ebay site verkopen ze ook koperdraad tegen slakken...dus het broodje aap blijft wel in leven.... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik doe een klein laagje bier in de beker, genoeg om slakken te lokken, maar te weinig om in te zuipen.

Ik haal ze later weer eruit, zodat de slakken klaar zijn voor de volgende testronde.

Nu nog beslissen welk biermerk ik ga nemen, tips? :)

 

Pas maar op! Zometeen komt er nog een politie slak aan, en die geeft de bierzuipende slak een blaastest! BUSTED!

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja :wtf: ...en daar zijn ook fotos van :j

 

. En ebay lijkt me een goede plek, hier. Kijk eerst of ze naar NL of BE verzenden.

 

 

lol...op die ebay site verkopen ze ook koperdraad tegen slakken...dus het broodje aap blijft wel in leven.... :)

zolang mensen het geloven en dus kopen, blijft er een markt voor bestaan ;)

 

Ik doe een klein laagje bier in de beker, genoeg om slakken te lokken, maar te weinig om in te zuipen.

Ik haal ze later weer eruit, zodat de slakken klaar zijn voor de volgende testronde.

Nu nog beslissen welk biermerk ik ga nemen, tips? :)

 

Pas maar op! Zometeen komt er nog een politie slak aan, en die geeft de bierzuipende slak een blaastest! BUSTED!

Nee, alcoholvrij bier! straks zijn het minderjarige slakken, overtreed je de wet ivm slakken leeftijdsgrens :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jij hebt zojuist me de kracht weer gegeven om het volgend jaar op een guarilla spot te proberen... daar zyn ontelbaar veel slakken ! eerst round upen en tig van dat tape kopen . koperdraad was geen doen.

 

 

je zegt day zon rol 15cm breed is dat weet je zeker?

 

 

peace hempy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik blijf er om lachen, een slak overlijd niet, dat doen alleen mensen. Dieren gaan gewoon dood :huh:

Maar niet te min, goede test !

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beter dan gif,..prima oplossing.

Dacht eerst dat je de Highlife had gelezen toen ik die eerste foto zag,

en dat je jouw planten ging magnetiseren :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...