Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

TLTG

Kopertape vs. Koperdraad

Recommended Posts

Hierbij een definitieve praktijktest tussen 2 methoden om slakken te weren.

Deze beide methoden zijn slakvriendelijk. Slakkenkorrels, waarbij de slak na het eten ervan komt te overlijden, is dat minder.

 

We hebben nodig:

- Koperdraad van de Intratuin.

- Kopertape via online winkel.

 

gallery_35052_14329_1222494.jpg

 

2 identieke dvd spindels:

 

gallery_35052_14329_3276751.jpg

 

We krijgen uiteindelijk 2 opstellingen:

 

gallery_35052_14329_3011737.jpg

 

Daarin komen een aantal slakken te staan, hun taak is om te laten zien welke systeem het beste presteert!

Nu nog slakken vinden... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet al dat kopertape wint :verrygood

Welke prijs krijg ik ?

Ik hoop op iets om mijn 'vingers bij af te likken'

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij krijgt de slakken, hoop dat je kruidenboter lust daarbij :verrygood :rolleyes:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

top test :o

 

het koper zit aan de buiten kant toch?...anders kan de slak erin vallen... :dope: of doe je de slakken erin.. :huh:

 

je kan testen met bier erin en met korrels erin... :rolleyes:

 

test ook maar die cola blikjes...en glas gruis en..fijngemalen grid...

 

en wat de wf leden nog meer verzinnen :verrygood ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

TLTG : Hahhaa lol

 

Ik ben alvast benieuwd naar deze test !!! ik ga zeker meevolgen want ik wil volgend jaar op mijn guerilla koper gebruiken voor de slakken weg te jagen maar weet nog niet wat te gebruiken tape of koperdraad dus dit is zeer leer rijk voor mij :verrygood

 

Veel suc6 met de test !

 

Met vriendelijke groeten Shiningsilverhaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha k ga tog dan voor het koper tape :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan je nog een 3e maken :verrygood ....vaseline net zo breed als de tape... gedept met keukenzout...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja wil je alsjeblieft die derde met vaseline maken !!!!!! daar ben ik heel erg in geïnteresseerd !

kan je zowel de huisjesslak als de naaktslak testen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt, op verzoek ga ik de test verder uitbreiden. Wat komt er allemaal nog meer te staan:

- Vaseline gedept in zout.

- Fijngemalen zandgrind.

- Bier in plastic bekers.

 

nog meer ideeën?

 

@carpe

Wat bedoel je met colablikjes?

Waar haal ik glasgruis vandaan?

 

Slakkenkorrels ga ik niet testen, want de werking daarvan is duidelijk en dit experiment is als slakvriendelijk bedoelt.

Ik ga 12 slakken plaatsen, 6 slakken per opstelling, 3 huisjesslakken en de andere 3 naaktslakken.

De koper zit aan de binnenkant van de opstelling en de slakken komen daarin te staan. Hun enige optie is te ontsnappen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bier in plastic bekers... dan verzuipen ze toch? Is dat wel diervriendelijk?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doe een klein laagje bier in de beker, genoeg om slakken te lokken, maar te weinig om in te zuipen.

Ik haal ze later weer eruit, zodat de slakken klaar zijn voor de volgende testronde.

Nu nog beslissen welk biermerk ik ga nemen, tips? :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bier in plastic bekers... dan verzuipen ze toch? Is dat wel diervriendelijk?

 

 

slakkken zijn ook niet echt wietplant vriendelijk :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat ik de biertest toch achterwege laat, teveel gedoe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoezo waarom de bier test achterwegen laten ? ken je geen bier halen fzo ?

kheb ng wel een kratje staan hoor :verrygood:D

 

Grtz Shining

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mang!

 

Testen die kutslakken, bij mij zie ik ze vandaag ook weer overal in de rondte kruipen richting sla, wiet, alles.

 

Als ik een keer niet zo lui ben, zal ik touw gedoopt in motorolie om een fles testen, er moeten dingen bestaan waar ze echt niet tegen kunnen. Ik heb zelf puur koperen ringen ingezet in de strijd die volgens mij ook niet 100% afwerend zijn zelfs.

 

Misschien mensenstront ofzo...

 

gallery_28660_13603_49911.jpg

 

Het beste is gewoon droge hitte, dan zie je ze niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

de bier test is eigenlijk al gedaan in mijn topic.... die was redelijk duidelijk .

wat ik wel zou doen is een glas bier naast je 'test vallen ' zetten zodat de slak een sterke wil heeft om uit de 'val' te geraken .

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed idee, glaasje bier zal ze wel motiveren om daaruit te kruipen.

@NYABINGHI

die ringen houd je wel schoon neem ik aan, want werking wordt minder met stof erop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

NohaAusDerArche_08_352_4_82.jpg

 

 

NohaAusDerArche_08_352_3_82.jpg

 

 

@TLTG.....er zijn mensen die denken dat dit werkt....ook zijn er colablikjes met haaie tanden...

 

 

tja...glas en dat dan fijn slaan.... :verrygood ....

 

er zijn er ook die heel fijn grid leggen rond de plant....

Share this post


Link to post
Share on other sites

ehhh.... je kan natuurlijk ook gewoon NIET slakvriendelijk zijn.

 

beesten hebben er vanaf de dag dat ze op aard zijn vrede mee dat ze een kort leven beschoren zijn

 

"krak"... woops

Share this post


Link to post
Share on other sites
ehhh.... je kan natuurlijk ook gewoon NIET slakvriendelijk zijn.

 

beesten hebben er vanaf de dag dat ze op aard zijn vrede mee dat ze een kort leven beschoren zijn

 

"krak"... woops

 

wat kost dat jou 24/7 inhuren om op guerilla slakken te killen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tuincentrum groenrijk verkoopt de kopertape op rol, vind dat een goede oplossing.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier dan de test.

Video is 2x versneld, zoals je ziet gaat de eerste slak al binnen de eerste minuut over de slakkendraad heen.

Met de kopertape hebben ze hun gelijke gevonden, geen slak durft daar overheen te kruipen, zelfs niet als de clip eindigt.

 

View My Video

 

gallery_35052_14329_200463.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) ..kwist dit al...maar dit is het bewijs op tape :) ben meteen af van die broodjes aap vmet dat koperdraad... ;) ...

 

 

slakkeringen blijven voor mij een dubbel slot op de deur....en ik blijf slakkekorrels erbij gebruiken...

 

met een pittige regenbui spat aarde op tegen de tape en als je 2 weken niet op spot ben dan groeit het als dicht met onkruid.....beide maakt een bruggetje voor mr slak...

 

 

maar....dat je een hele spot verliest in slechts 1 nacht aan slakken :wtf: ... doordat je net telaat ben met de nieuwe slakkedood...dat gaat niet meer gebeuren... :)

 

ook nu bij begin bloei... hou ik de planten vrij van leunen tegen ander onkruid en met de slakkering heb ik geen slijmsporen waar de grauwe schimmel zich zo goed eraan hecht...

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd carpe, ik geloof heilig in de werking van de kopertape. Voor de gein heb ik ook een slak opzettelijk op de kopertape geplaatst om te kijken wat er zou gebeuren. De slak begon overvloedig slijm te produceren en forceerde zichzelf in zijn slakkenhuis, hierdoor viel hij van de kopertape af. Dus ze vinden de electrische schok dat daar vanaf komt zeker niet fijn.

 

Nog een tip, Intratuin verkoopt "Lawn Edges", 9mx15cm (€9.99). Deze kun je op maat knippen, cilinder van maken en kopertape omheen plakken en je hebt je eigen koperen slakkenval.

 

gallery_35052_14329_173977.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...