Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
mrWeed

te kort, maar wat?

Recommended Posts

Hallo allemaal.

Klein probleempje met de hobbykweek. Gelig blad met vlekken. Gelukkig nog bij 1 plant maar wil wel graag weten hoe het komt.

De plant is een powerplant, 32dagen 12/12.

 

gallery_1370_14223_32370.jpg

 

Meh :vape: iets fout gegaan met dat fucking paint. Waarom gebruik ik het nog?

 

En deze :

 

gallery_1370_14223_107765.jpg

 

Het lijkt mij iets van een fosfor tekort of een kalium te veel. Ik vermoed van beide iets.

 

Mijn kraanwater heeft een veel te hoog ph, iets van 7,4 of 7,6 , zou dat de oorzaak kunnen zijn? (Ph-meetspul is onderweg.)

De plant staat bijna 5 weken in deze potgrond, gemixt met guano en en NPK 6-3-12 en ze krijgen 1 keer in de 10 dagen fosfor en kalium thee.

 

Edit: Uit voorzorg spa blauw gegeven, de ph moet sowieso omlaag.

 

Alvast bedankt voor de input :D

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die van mij is ook te kort

 

 

 

Edit:

vaak zijn bladproblemen een pH fout

Share this post


Link to post
Share on other sites
Die van mij is ook te kort

Ehhh ik geloof dat mijn titelkeuze niet optimaal was :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De plant staat bijna 5 weken in deze potgrond, gemixt met guano en en NPK 6-3-12 en ze krijgen 1 keer in de 10 dagen fosfor en kalium thee.

Alleen maar P&K meegeven?

ze hebben nog wel meer nodig dan dat en dat zie je ook terug (mg/ca en oa N tekort zo op 1e oog en "toevallig zeg".. week 5 :vape: ).

 

ga 1st eens een fatsoenlijke basismaaltijd voor ze maken :D

op alleen P&K kunnen ze echt niet toe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zit meer in dan alleen NPK , was alleen te lui om de hele lijst op te schrijven.

2% MgO en 38%organische stoffen afkomstig van O.A:hoefmeel, verenmeel, bloedmeel, cacaodoppen en nog meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zit meer in dan alleen NPK , was alleen te lui om de hele lijst op te schrijven.

2% MgO en 38%organische stoffen afkomstig van O.A:hoefmeel, verenmeel, bloedmeel, cacaodoppen en nog meer.

 

Hoeveel denk je dat daarvan na 5wk in die pot en incompleet bijvoedden nog over is?

 

Je start was al met een hoog aandeel K en dat is alleen maar opgelopen..

 

Kalimeststoffen

Kali is het zout of de oxide van het element kalium (K). Kali is voor de plant belangrijk voor de vorming en het vervoer van koolhydraten. Het regelt ook de waterhuishouding in de plant. De wateropneming door de wortels wordt door kali bevorderd; de transpiratie juist tegengegaan. In natte seizoenen wordt kali gemakkelijk door de plant opgenomen. Gebrek aan kali is aan een plant te zien, doordat er gele bladeren ontstaan (randjesziekte, witte vlekken op het blad, gele en dode bladeren).

 

Een gift kali kan ook tot luxeconsumptie van de plant leiden; de plant neemt meer op dan strikt noodzakelijk is. Kali werkt antagonistisch ten opzichte van magnesium. Veel kali in de grond leidt tot magnesiumgebrek. Kali kan ook goed door het blad worden opgenomen, maar komt uiteindelijk toch terecht bij de wortels van de plant. Alle kalimeststoffen zijn goed oplosbaar in water. Het wordt in sterke mate gebonden aan klei en humus en de kans op uitspoelen neemt hierdoor af. Op lichte, zandige gronden spoelt kali wel uit.

 

bron (WF natuurlijk)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank voor de reaktie :vape:

 

Als ik je goed begrijp komt het hier op neer:

 

hij heeft te veel Kalium gehad wat de rest van de voedingopname blokkeerd, tevens gebrekkige voeding waardoor de gebreken sneller oplopen. Dat gecombineerd met een te hoge ph waardoor voedings opname ook niet optimaal is?

 

 

Stappen die ik neem hiertegen:

Ph tester is onderweg, bloeivoeding kopen (gebeurt als de pakjesboer geweest is), potje Ph min erbij en dan zou het problematisch blad een stuk beter moeten worden?

 

Verbeter me als ik het verkeerd begrijp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en spuit het eerst op je bladeren, dan zie je veel sneller effect (wel met lamp uit, anders verbranden je bladeren :vape:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...