Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

TLTG

Maiskweek 2012 - Guerilla!

Recommended Posts

langs een spoor, dapper. Elke dag honderden mensen die uit het raam kijken en je plantjes zien staan als ze goed kijken.

 

Ik hoop voor je dat ze blijven staan. Mooie plantjes.

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jj20

Het maisveld staat inderdaad naast een treinspoor (ik noem het 'de slootkant' :D ). Eerst stond er hoge rietstruiken tussen mijn planten en de overkant, maar op aandringen van sommigen hier heb ik die weggesnoeit om het zonlicht beter door te laten komen.

Tot zover ik weet is het een vroege maissoort, voor veevoer bestemd.

En een loepje van 30x vergroting heb ik, maar die is niet sterk genoeg denk ik.

 

@cannabusinesss

Klopt, daar komt minimaal een halve dozijn treinen langs als ik een uurtje met de planten bezig ben. Toch komen de treinen snel voorbij, binnen 3 seconden en ze zijn weg, te snel voor de planten om op te vallen. Ik maak me meer zorgen om de boer als de mais straks geoogst wordt. Maar alles is beter dan in het maisveld, waarbij de wietplanten sowieso weg zijn bij oogst..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie plantjes hoor! Ik hoop dat de boer en evt. oplettende treinreizigers ze met rust laten!

Lol, sinds ik dit forum lees, loop ik overal naar wietplanten/ mooie spots te zoeken, tijdens het hardlopen, in de auto, overal eigenlijk.

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

jep en je krijgt zo van die uitspraken van , joh das een mooi bos ! en dan kijkt iedereen je aan van waar heeft die het over ?

 

de maiskweek 2012 ziet er leuk uit ! hopelijk laat de boer ze nog wat staan :D

 

greets Mister !

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat lekker, en naast een treinspoor dan nog, nice :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

de loonwerker blijft wel weg van die paaltjes :D

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
de loonwerker blijft wel weg van die paaltjes :D

 

hij zal die mais toch moeten oogsten :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ayo TLTG,

 

Echt lachen om te lezen/leren/vermaken deze topic.

Bij een vriend die in Zwolle woont hebben we het hele weekend een deel van mijn oogst opgerookt en gegamed etc.

Ik zat vandaag in de trein vanuit Zwolle richting het noorden van Nederland.

En ik ben er vrij van overtuigd dat ik tussen Zwolle en Meppel, planten zag staan naast een akker (ik was stoned).

Is dit toeval of is het ook werkelijk ergens in die Regio :D ?

Succes verder met je kweek, ziet er lekker groen uit!

 

MasterM.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Roachclip

Bedankt :rofl. Nee, ik maak me geen zorgen om treinreizigers, met de iphone en smartphone generatie weten jongeren tegenwoordig niet eens meer wat een plant is (die komen toch uit een fabriek?). Voor wandelaars etc. ook niet, want daar is de plek te ver weg voor looppaden. Enige risico is dus de boer, vooral tijdens de maisoogst.Maar die risico zou 10x hoger zijn geweest als ik in het maisveld had gekweekt, dus de voordelen wegen uiteindelijk op tegen de nadelen.

 

@Mr. StOnEd A lOt

dankje. En inderdaad, als de boer mijn planten laat staan, dan pas mag ik juichen. Maar eerlijk gezegd ben ik al blij als ik de automatics kan binnenhalen. Wat de rest van de normale planten betreft, leuk meegenomen als het me lukt, anders heb ik het tenminste geprobeerd. Ik doe het ook niet voor het gewicht, maar voor de lol en ervaring. De vroege Heribei heeft de grootste kans om op tijd af te bloeien, de anderen zoals Mad Shack en Skunk zou ik ook leuk vinden om af te zien bloeien, maar daar ga ik niet vanuit. Als ik mag geloven dat je op guerilla vanuit moet gaan van 90% verlies en 10% winst, dan focus ik me voorlopig op de automatics.

 

@teahc

Mocht je langsrijden met de trein, effe zwaaien naar mijn dames, ze vinden de aandacht leuk :rofl

 

@carpe_diem

zoals te zien op de video groeit er best weinig struiken en rieten langs het veld. Nou bij mijn maisveld is het tegengestelde, daar komt het onkruid je neus uit. Dat biedt dus extra camouflage hoop ik. Maar rond mijn planten heb ik zitten te snoeien, daarom lijkt het daar een beetje kaler op de foto's.

 

@get in the ganjabus

Dat meen je toch niet :rofl maar ok, als je het maar niet doorverteld hé :rofl

 

@MasterM

tof dat je het leuk vind en bedankt:)

En volgens mij zien mensen die buiten op zoek zijn naar spots overal wiet staan (zoals Roachclip :D ) dus het verbaast me niet dat je zag wat je zag. Dus wat je zag was gewoon toeval ( :D ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

dr zit al een beste kolf in

tegen de tijd dat de loonwerkers komen kneuzen zou ik je planten wel naar de prikkeldraad toe binden.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update #8 - 3 september '12.

 

4de week bloei - PLANTEN ZIJN WEG :)

 

Helaas, de boer heeft de plantjes ontdekt en heeft ze weggehaald.

Zo zag het eruit toen ik aankwam:

 

gallery_35052_14329_442349.jpg

 

Het waren zeker geen rippers geweest die misschien via het forum hebben meegelezen.

Want zoals je ziet stonden de Skunk automatics er nog.

Dat betekent dat de ontdekker niets wist van deze topic, anders zou hij dus geweten hebben hoeveel planten er stonden en had hij ze dan allemaal wel weggehaald, wat nu dus niet het geval is.

 

Hier de plantjes die er nog stonden:

Skunk automatic:

 

gallery_35052_14329_1321939.jpg

 

Een close-uppie van de toppie:

 

gallery_35052_14329_232384.jpg

 

De kleinere Skunk automatic:

gallery_35052_14329_823831.jpg

 

Nog een close-uppie van de toppie:

 

gallery_35052_14329_147440.jpg

 

Ik heb ervoor gekozen om de planten te oogsten. De plek is niet meer veilig nu het ontdekt is.

Ze hadden zeker langer mogen staan, maar dat is me niet meer gegund.

Maar goed, alles is beter dan niets, dus hier mijn eerste oogst ooit:

 

gallery_35052_14329_863926.jpg

 

Het is zeker niet leuk om je plantjes te zien verdwijnen, maar dat is de risico.

De meeste planten die weg zijn gehaald waren nog niet in volle bloei.

Alleen 1 Heribei plant had topjes ontwikkeld, dus de vraag is of ik ze had kunnen oogsten vóór de maisoogst.

Die kans lijkt me klein achteraf gezien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aiaiai, balen man, ik heb het dit jaar meerdere keren gehad, en het is altijd kut, gelukkig heb je wat kunnen oogsten, succes volgend jaar dan maar :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

horror fotos :) jammmer tltg maar tog nog iets geoogst ookal iets te vroeg beter iets dan niets :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

dankje Krasi, ik vind het toch leuk dat ik wat heb kunnen oogsten :D

 

@ cannabusinesss

Alle planten stonden aan de spoorkant en zijn allemaal weggehaald, behalve de automatics.

Zij waren kennelijk te klein om door de boer gezien te worden, hoge bomen vangen eenmaal veel wind (alhoewel, de andere planten waren onder de 1,50m en geen reuzen, maar toch).

 

jj20, ik vind het aan de ene kant wel een geslaagd kweek, want nu heb ik tenminste de bloei van de planten meegemaakt en ook nog kunnen oogsten. Uiteindelijk heb ik alle fases van de plant doorlopen (zaad, groei, bloei, oogst) en ik heb een hoop ervaring opgedaan, niet alleen op mijn guerillaplek, maar ook door op dit forum veel topics lezen en nieuwe dingen te leren.

 

Hierbij een dank aan iedereen die mij tips, advies en commentaar heeft gegeven en mijn topic heeft gevolgd :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jammer van de treurige afloop maar die planten die er nog stonden vind ik er knap uit zien hoor ..

 

Succes voor dit jaar als je nog iets van plan bent

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt Guerilla1992

Ook dit jaar ben ik van plan om een hoop planten op guerilla te zetten. Nederlandse soorten, deense soorten etc. maar hiervan ga ik geen verslag maken ivm tijd. Als de oogst binnen is misschien een kleine eindverslag van het resultaat, maar dat is nog ver weg ;)

Edited by TLTG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...