Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Jeice

hobbykweekje Jeice

Recommended Posts

heb je je vlakzuigpomp wel in een verdiepingen staan?

ik heb trouwens wel aquaking maar geen blauwe?

 

zorg ook dat ze geen valse lucht opzuigt..

 

de reden dat ie het in het vat wel doet is omdat dan in de leiding geen lucht maar water staat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet in een verdieping, wel een stukje verhoogt. maar gister deed hij het alleen een beetje als ik em zelf schuin hield. moet zeggen de slang erop is 2 tot 2,5 cm in diameter. ik ga kijken voor een maatje kleiner als ik de pomp heb. dan gebruik ik die zwarte gewoon om het erin te pompen. scheelt heen en weer zetten. :vape:

 

zeiltje heb ik er ook maar uitgegooid, want lv scheelde nog slechts 3% met eronder of erboven. dit werkt denk ik enkel goed als je de zijkanten ook netjes vast taped. ruk in een tentje. nu staat er nog maar 1 lamp aan dus gaat wel wat omhoog. volgende ronde komt er gewoon een goede luchtbevochtiger in. heb nog wat spulletjes liggen die ik had willen ruilen bij A&T maar die zijn helaas op vakantie.

 

 

kortom, een klassiek 1e rondje met na dag 1 al een aardige lijst aan verbeter punten. eerst maar eens zien hoe de stekken eruit zien met een dag of 3.

Share this post


Link to post
Share on other sites

meestal laat ik de eerste paar dagen wat water op de vloer staan zodat dit helpt de LV hoger te krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is dan een voordeel van t feit dat ik er niet meer uit kreeg :vape:

 

ik ga de slang van mn airco ook eens afkoppelen straks, zodat ik gebruik kan maken van 15cm diameter onder de pannen. denk dat het mn klimaat wel ten gunste komt

Share this post


Link to post
Share on other sites

de stekken gaan het wel redden, zijn mooi bijgetrokken. ik ga enkel met de mooiste verder. heb er nu 54 instaan, ook al haal ik er 24 uit dan wordt het nog dringen voor plek.. zelfs 12 zou een mooi kweekje kunnen worden op 50 liters met wat voorgroei. maar het plan is nog steeds 48.

 

wel heb ik spinteitjes ontdekt dus wordt morgen vertimec spuiten

 

temp 22.5 lampen uit, max lampen aan 28.5

lv 50-80%

 

 

 

wanneer is de beste dag om een selectie te maken en stekken om te gooien? ben enkel gewend met starblokken, dan heb je meestal tijd zat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Jeice ik wens je veel succes me je kweek.

 

Ik hoop dat het aansturen van het gewas voorspoedig verloopt.

Ik kijk stiekem mee vanaf de zijlijn :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kijk ook met argusogen naar je kweek! Momenteel ben ik nog druk doende met bouwen, en tijdens het lezen van jou topic kom ik steeds weer op ideen.

In mijn (verhoogde, dubbele bodem) maak ik een afvoer met stop, zoals in een wasbak, zodat het spoelwater kan weglopen.

Tijdens de kweek blijft deze stop erin zitten

 

In de vloer komt een verdiept bakje te zitten waar ik de vlakzuiger ga plaatsen, ik zie dat je toch al wat problemen met deze pompt hebt, dus ik hou mij aanbevolen voor een tip naar de beste pomp hiervoor.

 

Succes verder!

Share this post


Link to post
Share on other sites

:verrygood @ osmose

 

 

Moneytree, ja gooi mn problemen en fouten er allemaal op. Dan heeft een ander er wat aan. Zal de aquaking pomp maandag testen dan zullen we het weten. Dubbele bodem is wel het mooiste ja als je de hoogte er voor hebt!

 

De stekjes doen het naar mijn mening goed, enkel zie je verbrand blad. En dat komt(kan niet anders) gewoon omdat ik met mn stomme kop ze 2x drijfnat heb gespoten met 2 lampen erop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 2 18/6

 

planning is nog 1 dag 18/6 vanaf morgenavond 12/12

 

wil morgenavond ook gaan selecteren welke blijven en wat plantjes omzetten voordat de wortels te lang zijn.

 

hier en daar bladleed(verbrand) door teveel spuiten met 2 lampen aan

 

draai nu nog steeds met 1 lamp, wil zaterdag naar 2 gaan.

 

op en aanmerkingen op de planning weer zeer welkom!

 

med_gallery_32601_14324_165808.jpg

med_gallery_32601_14324_160322.jpg

med_gallery_32601_14324_128979.jpg

med_gallery_32601_14324_167764.jpg

med_gallery_32601_14324_181114.jpg

med_gallery_32601_14324_69533.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi om te zien dat je de dames er in hebt staan!!

 

als je een stuk touw pak (niet te dik) en je legt er een paar knoopjes in

aan het uiteinde van het stuk touw,dan kan je je temp/lv meter ophangen.

aan de achterkant van je meter zit een gat daar stop je de knoop in.

dan pak je een stuk karton met een gaatje erin die doe je weer over het touw

tot boven je meter en je hebt er een dakkie boven.

 

zo kan je straks mooi je temp in de gaten houden op tophoogte :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Jeice,

 

ziet er mooi uit kerel,

mss een domme vraag,maar waarom niet een paar dagen langer 18/6?

 

@ Pietje,

 

nu weten we dat ook alweer :rolleyes:

zit altijd te kl.ten om daar een haakje in te krijgen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jeice:

Ik heb die extra hoogte omdat ik een ruimte in de lucht heb gecreeerd, dit is een loze ruimte tussen 2 wanden, vloertje erin gemaakt en kan dus alle kanten op, mijn maximale hoogte is alleen 1,90 mtr.

 

Zodra de ruimte niet meer herkenbaar is voor mijn visite, zal ik fotos plaatsen

Het wordt echt mijn speelplaats! En wil alles tot in de puntjes verzorgd hebben.

 

Nadere info volgt

 

Jouw kweek gaat ook goed komen, je zit er bovenop en met de hulp van het forum kan het niet mis gaan

Succes, ik hou je in de gaten :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks piet, enkel als je links in de hoek kijkt op de 3e foto hangt nog een rh/temp meter en de sensor van de cli-mate, onder een afdakje. :verrygood

hangt voorlopig goed, maar touwtje zou wel mooi zijn om te verstellen idd.

 

@ blowke, omdat het niet nodig is, ze krijgen dit met 12-12 helemaal vol. ik ga morgenavond kijken hoeveel ik er uit trek. stel ik ga er 3 per bak laten staan dan geef ik ze wel een dag of 2/3 extra 18/6.

 

ben benieuwd naar je opstelling moneytree.

heb een paar hele domme fouten gemaakt, maar hopelijk vergeven ze het me. op naar een acceptabele score en volgende ronde foutloos :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Jeice, ziet er netjes uit je tentje, weer ff anders dan anders, goed idd dat je je fouten gewoon neerzet, dat is de opzet, fouten weergeven zodat een ieder daarvan leert, doe ik zelf ook altijd, en ik leer nog steeds erg veel :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo jeice

 

Zien is geloven he.

Een lamp is echt genoeg voor aan te slaan.

Nog een advies naar jouw toe, wacht even met er uit trekken.

De goeie vrouwtjes duwen de minderen de zwaken weg.

 

En afknippen is zo gebeurt.

Maar is jouw feestje.

Kan alleen maar adviseren.

:verrygood

Kijk ook mee.

 

Gr prettig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Krasi, maar ben verre van tevreden van tevreden met dat verbrande blad en te natte pluggen. Denk dat ik ze nog wat extra 18/6 geef voor het geval dat de groeischeuten ook een klap hebben opgelopen wil ik er nog niet gelijk bloei inzetten. Kan niet wachten tot ik een vol knalgroen veldje zie. Stekken sucks! net als puppies

 

Prettig, jep je had helemaal gelijk. Denk morgenavond een 2e lampje erbij prikken. Is dan de 5e avond.

 

Ook kwa eruit trekken kan je wel eens gelijk hebben. Heb gister de wortels van 1 plantje gecontroleerd en deze waren nog geenszins in de mapito gaan wortelen. Dus overzetten is met 2/3 dagen ook geen probleem. Staan natuurlijk ook erg nat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat ze maar iets langer op 18-6 staan een dag of 7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat ze er nog even opstaan! Zal van t weekend nieuwe pics maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ai ai jongens wat een deceptie, zo slecht heb ik het nog nooit gehad.

 

de 1e keer drijfnat van de pvp gelijk 18 uur onder 2 lampen heeft ze geen goed gedaan. maar ik denk dat ik in de dagen erna ook te enthousiast ben geweest ben met spuiten. wel als de lichten net uit waren, maar heb het idee dat het een beetje 2 much is geweest.

 

dinsdag geplant, goed nat van de pvp onder 2 lampen

woensdag terug gegaan naar 1 lamp, gespoten met spraymix

donderdag spraymix

vrijdag spraymix

zaterdag ivermec

 

ik heb ze net met enkel water bespoten, allicht had ik dat tussendoor vaker moeten doen ipv elke dag een goedje. normaliter deed ik 1 x dompelen, weinig licht, en om de 3 dagen spraymix. waarom anders doen, tjsa...... goede vraag :verrygood

 

meningen?

 

ze staan nu 5 dagen en de worteling is ook nog niet denderend. ik heb ze nog op 18/6 staan om bij te trekken voordat ze in de bloei gaan maar met de aankomende warme dagen is dat ook geen daverend succes lijkt me, daar waar ze de hoge lv hard nodig hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oei oei Jeice toch ....

Dat gaat hier precies van kwaad naar erger bij jou :verrygood

Ik dacht dat het bij jou wel allemaal van een leien dakje zou gaan,

maar blijkbaar toch niet.

 

Succes verder en hopelijk slaan ze snel aan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Never change a winning strategy...........

 

ik kijk het nog een aantal dagen aan en anders komen er nieuwe stekken in en stel ik mn doel direct bij op 1.8 kg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Never change a winning strategy...........

 

Dat dacht van Marwijk ook :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet ergoed uit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo jeise

 

Niet zo gouw, de moet laten zakken.

Laat ze nu eens vier dagen staan. En helemaal niks doen.

Twee lampen aan. En vier dagen niet meer kijken.

 

Kan jij dat??????

 

Gr prettig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...