Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Jeice

hobbykweekje Jeice

Recommended Posts

Na veel ouwehoeren dan toch eindelijk eens een beetje actie. Hier houdt Jeice zijn hobbyverslag bij vanaf het adres van een vriend en daar weer een achterneef van. Dit wordt zijn 1e kweek en de opbrengst is uiteraard bestemd voor medisch behoevende.

 

Allereerst wil ik iedereen bedanken die op mijn talloze topics en pbtjes hebben gereageerd!!! En greensell in zwolle voor de uitstekende service, privacy en prijzen! Nee, dit hoefde ik niet te zeggen, dit meen ik echt. Niets voor niets ben ik 3x 120km op en 120km neer gereden.

 

___________________________________________

 

tent: secret jardin intense 120 (2,40x1,20x2,15)

lamp: 3x gavita pro 600W

afzuig: 2500m3 softbox, 2,5 meter multiconnect vanaf het filter en 1,5 meter sonoconnect voor de demping vanaf de afzuigert tot de raamkast

aanzuig: passief 3x 254mm. 2x onder de lampen (dit is aan de kant waar de airco buiten staat) en 1x onder aan de warmere kant.

filter: 2500m3 fresh filter

fan controller: cli mate 7amp

koeling: mobiele airco buiten de tent, 10000 btu

medium: mapito (atami)

voeding: gold label hydro, hypro bladvoeding

bestrijding: plant vitality plus/vertimec

onkruid: 48 x pp

 

___________________________________________

 

 

Ik heb 50 L opbergkratten van de praxis omgetoverd tot kweekpotjes. Deze komen op 10mm kabelgoot te staan zodat ze mooi uit kunnen lekken. Er passen er 12 in en dus 4 stuks per krat. Deze worden grotendeels verzorgd middels de schenkie methode met hier en daar een snufje anders. Ik ga de pito eerst een douche geven totdat iets boven gewenste ec is bereikt. Daarna gaan ze de tent in spoel ik ze verder met afgezuurd water totdat ph 5,5 is bereikt. Daarna water ik de mapito goed in met gl hydro a+b en roots. De stekplugjes dompel ik even in een rootsoplossing. Deze gaan dan direct de mapito in, om pas na een dag of 7 weer bewaterd te worden met een eb/vloed systeem iedere 3 dagen. Ik heb een 220 Liter vat staan. Denk dat ik er genoeg aan heb, vind dat 10 cm vloeden nergens voor nodig is. PS: gelijk 12/12 is mn plan, maar kan zijn dat ik ze 1/2 dagen 18/6 geef.

 

Zal hier een verslag bijhouden en mn vragen stellen. Hopend op het meedenken van mijn collega's. Feedback, kritiek, vragen & opmerkingen zijn allemaal zeer welkom aangezien er een hoop dingen nieuw voor me zijn en ik graag zo snel mogelijk het maximale uit deze setup wil halen.

 

Met 1,5 zou ik erg blij zijn de 1e ronde.

 

___________________________________________

 

Moet nog schoonmaken zoals je ziet en wat bekabeling netter wegzetten. Stekken komen maandag!

 

med_gallery_32601_14324_157365.jpg

med_gallery_32601_14324_105148.jpg

med_gallery_32601_14324_21235.jpg

med_gallery_32601_14324_152141.jpg

med_gallery_32601_14324_74627.jpg

med_gallery_32601_14324_17747.jpg

med_gallery_32601_14324_67841.jpg

med_gallery_32601_14324_6672.jpg

med_gallery_32601_14324_93237.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice one!

ben erg benieuwd! t ziet er veelbelovend uit in iedergeval!

 

k ga je volgen!

greetz skunkmonster

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed bezig kerel :vape:

mooie tent en appratuur heb je daar!!

 

veel succes deze ronde!! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is een mooi startpakket :D de minifans niet op de lamp zelf richten en wellicht beter 1grote zwenkfan erbij te doen .... als je net stekken maakt zou ik wel langer als een paar dagen 18/6 doen , denk je ook ff aan brandblusser? :D

 

Heel veel succes met je kweek , ik duim voor je dat je je score gaat halen :vape:

groeten pac :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks skunk en piet! probeer er wat moois van te maken

 

pacman, thanks voor de feedback. kwa spullen en aansluiting denk ik dat redelijk mn best heb gedaan kwa brandveiligheid maar je hebt helemaal gelijk. zat te denken aan een mabo automatische brandblusser.maarja..hang ik die boven mn tent of mn bord? anders maar een fles halen.

 

probeer de fans net onder de lampen door te laten blazen. maar ze blazen niet zo hard. denk dat het geen slecht idee is om 1 wat grotere fan over de lengte te laten blazen.

 

wat bedoel je met "als je net stekken maakt" ? er komen 16 plantjes per m2 vandaar de korte of helemaal geen voorgroei. (zie ook verslagen van cannaz) en een weekje sneller oogsten :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

met 16 op een m2 zou ik ze zodra ze zijn

aangeslagen (meestal een dag of 3) meteen op 12/12 zetten.

dan heb je echt een mooi volle tent :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hell yea

 

sea of buds, i like :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou gaan we jeice ook eens aan het werk zien :D

 

Ik schuif mij er lekker bij :vape:

 

Ziet er heel netjes uit bij jou kerel,

 

Grtjs en succes

 

Blowke :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey jeice, mooie set-upkomt me bijna bekend voor :vape: maar dan toch weer anders, ook een andere kweekmethode, ik kijk lekker met je mee en hopelijk draai je een mooie eerste ronde, een mabo zou ik boven je schakelbord en cli-mate hangen, die Gavita lampen zijn veilig te noemen, succes man :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
pacman, thanks voor de feedback. kwa spullen en aansluiting denk ik dat redelijk mn best heb gedaan kwa brandveiligheid maar je hebt helemaal gelijk. zat te denken aan een mabo automatische brandblusser.maarja..hang ik die boven mn tent of mn bord? anders maar een fles halen.

probeer de fans net onder de lampen door te laten blazen. maar ze blazen niet zo hard. denk dat het geen slecht idee is om 1 wat grotere fan over de lengte te laten blazen.

wat bedoel je met "als je net stekken maakt" ? er komen 16 plantjes per m2 vandaar de korte of helemaal geen voorgroei. (zie ook verslagen van cannaz) en een weekje sneller oogsten :D

 

 

Hoii via brand webshops kan je al goedkoop aan een brandblusser komen , zelf heb ik een http://www.brandblussershop.nl/winkel/auto...9-kg-p-963.html maar een granaat is ongv net zo duur maar wel makkelijker te verplaatsen :P ook heb ik 2 kleine brandblussers voor de zekerheid . beter iets te veel als net te weinig :)

Door de minifans op de lamp kan het de lamp beschadigen ..... hier werd ik zelf ook op gewezen:D maar lees ook vaak en ben het er mee eens dat clipon fan niet geschikt is voor lucht circulatie , ook ik krijg en verdamp problemen mee niet dat het me echt schaad maar goed is anders:)

 

Je kan altijd beter werken maar ik zelf vind het belangerijkste dat het apperatuur niet schaad en de planten gezond zijn...... Ik begreep niet goed als je zelf stekken ging maken of al gewortelde stekken kreeg , ga je jezelf maken dan zit je wel langer als een week :D maar zoals ik het nu beetje begrijp heb je stekken gekregen en niet zelf gemaakt?

 

Iedergeval heb je een heel mooi tentje met bij behoren :vape: heel veel succes met de kweek hopelijk zonder ongediertje en andere kwaaltjes :D

groeten pac :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Jeice,

 

Nou veel succes met je eerste draai.

Ik mis alleen 1 ding waar is je condens opvang bak van de airco en zet die airco in een lekbak van een wasmachine kost je 10Euri maar kan meer ellende voor komen.

Want reken maar dat er heel wat water van je airco af gaat komen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks blowke & krasi.

 

Pacman, beschadigen van de lampen weet ik niets van af, ik weet wel dat je warme lucht afvoer van het gavita armatuur in de war gooit als je in de kap blaast. Hoe komt het verdampingsprobleem bij jou, door de fans?

 

Goed dat je me op de gaarheid van de clipfans wijst, zal er eens meer over lezen anders moeten er maar 2 wat grotere zwenkelventilatoren inkomen. De meeste lucht komt aan de overkant van mn filter binnen dus ze moeten natuurlijk wel eerst oversteken :D Ik heb altijd begrepen dat enkel uitwisseling met verse lucht al het meeste werk doet. Meer comments hier op zeer welkom!!

 

Stekjes krijg ik geworteld ja, lol. :D

 

Nu eens aan de schoonmaak en spoelen :vape:

 

Hoi Jeice,

 

Nou veel succes met je eerste draai.

Ik mis alleen 1 ding waar is je condens opvang bak van de airco en zet die airco in een lekbak van een wasmachine kost je 10Euri maar kan meer ellende voor komen.

Want reken maar dat er heel wat water van je airco af gaat komen

 

Scherp Lion. Had de airco al iets hoger geplaatst op het piepschuim want hier moet idd nog een lekbak onder komen. Zit een slangetje bij. Heb nog geen idee hoeveel water hij per dag gaat opvangen. Nu een uurtje of 10 getest en water vangt hij nog op in zn reservoir. Thanks voor de tip!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey gozer, lampen kunnen idd beschdigd raken door er een fan op te laten blazen, de bulbs werken op een constante temperatuur (bedrijfstemperatuur) wanneer er een fan op blaast veranderd deze temperatuur waardoor je bulbs kunnen beschadigen.

Mijn airco ontvochtigd iedere dag zo`n 18ltr water wat ik opvang in een bak :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nuttige info, thanks Krasi!

 

18 liter god damn. Zal er rekening mee houden met de bak.

 

Denk je dat de airco van grote invloed is op de lv in de tent? Lijkt me dat de meeste verse lucht gelijk zal doorstromen de tent in, maar tijdens mn test zat hij behoorlijk laag (30) Denk dat het ook grotendeels met de verlichting te maken heeft..afzuig op max, nog geen verdamping... Voor de stekken heb ik 12 ikea propagators. :vape:

 

med_gallery_32601_14324_94105.jpg

med_gallery_32601_14324_79206.jpg

 

Zijn doorzichtig maar hoop dat ze ook het licht een klein beetje dimmen. Zal starten met 2 lampen.

Ze sluiten verder best nauw op elkaar aan, zouden 4 gaatjes a 13mm volstaan en de lv hoog genoeg houden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een mapito kweek, erg leuk aangezien ik ook op mapito kweek. In mijn ogen de beste medium

 

Ik ga deze zeker volgen, hoe ga je water geven? eb en vloed of van bovenaf?

 

ik zelf doe van boven af met druppelaars en ik heb er een zeer goede resultaat mee gekregen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom den, ik ga eb vloeden. Staat een klein stukje over in mn openingspost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Cannaz! Als er iets misgaat ligt het iig niet aan de methode :D

 

 

 

 

med_gallery_32601_14324_342867.jpg

 

Waar een stoffer en blik al niet goed voor is :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat klopt maar ga jij maar eens je tentje ermee koelen waar een paar dames staan te verdampen dan komt Krasi aardig in de buurt.

Het water kan je wel recyclen ec 0.0

Share this post


Link to post
Share on other sites

true that, enkel staat deze er buiten. heb er een ruime opvangbak onder gezet, allicht dit ook weer een beetje verdampt.

 

heb het slangetje erop aangesloten maar er komt tot mn verbazing geen druppel uit terwijl hij al zeker 10 uur heeft gedraaid. misschien dat er pas wat uitkomt als het interne reservoir vol zit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk jeise dat je begonnen bent.

 

Veel succes kom vaker mee kijken. Een verbeter puntje, ik had tempex gelegt tussen

de buizen, dan had je een vlakke vloer gehad.

 

Gr prettig :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat kan nog steeds @ prettig. zal iets verschil wegnemen maar vaak heb je na een paar weken weer hetzelfde effect. gelukkig is het niet zo'n probleem met een eb vloed systeem want trek sowieso het water weg uit het diepste punt.

 

welkom :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

met 2 of 3 cm tempex vang je dat op, zo doe ik het ook, waarom zou je na een aantal weken weer hetzelfde effect hebben?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tempex gaat ook inzakken met gewicht erop. met 1 cm platen werkt het niet maar 2-3 nog niet geprobeerd. thanks denk dat ik ze er wel ingooi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

met 1 cm platen zoiezo niet omdat die stang al 1,8cm is. laat een 3 cm tempex plaat tot 2,5 cm indeuken na verloop van tijd.. zit je nog steeds veilig :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...