Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

guesswho?

Hoe wordt je een oliesjeik?

Recommended Posts

Nou zo'n ding gebruik ik in m'n voorgroeiruimte om emmers van 10 of 20 L op te warmen ... binnen 2 minuten is de emmer van 10L boven de 20-25 graden gaat iets te snel denk ik wsteb we denken samen nog even verder en ik weet zeker dat we tot een passende oplossing komen :rolleyes: heb geduld B) Aan de andere kant als je een emmer neemt die groot genoeg is en zo voor een bepaalde tijd niet boven de 80 graden uit komt heb je een ideaal klimaat om je fles/kolf

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor extractie van plantenmateriaal zou ik een soxlet improviseren. Dat kan op een hele primitieve manier.

 

De opstelling die je hebt is alleen geschikt voor het terugwinnen van je oplosmiddel.

 

Om compounds als thc te destileren moet je echt een vacuum hebben, desnoods een watervacuum met alle geklooi vandien (FLAP! daar spuit het water door onderdruk je opstelling in, alle werk voor niks).

 

Ik denk dat bij het destileren van thc bij atmospherische druk je een nare geoxideerde bende overhoudt.

 

P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat ik eerst zeggen dat de opstelling die je ziet niet compleet is. Nu kan ik het gebruikte oplosmiddel terugwinnen of eventueel produceren B) . Das al een hele stap vooruit en drukt de kosten enorm.Dat vacuüm geklooi los je toch op door er een manometer en filter tussen te plaatsen?

 

Soxhlet opstelling is ook een mooie tip! Werkt misschien nog beter/anders als een reflux opstelling

Stoom distillatie zou helemaal de bom wezen maar das weer iets aan de dure kant...

 

Grtz Guesswho? die de chemie boeken weer in duikt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sjeik Guesswho. Een olieliefhebster, zoals ik, zal dit topic zeker in de gaten houden, zeker hoe de alcohol terug te winnen, want dat is ook een duur grapje bij mij.

 

 

gallery_6979_9442_19119.jpg

 

gallery_6979_9442_29929.jpg

 

gallery_6979_9442_50420.jpg

 

gallery_6979_9442_75741.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi mooi.

 

Voor een vacuumopstelling heb je 3 zaken nodig:

 

1) Je vacuumbron, waterstraalpomp of vaccuumpomp als een oude speedyvac

2) vacuumslangen, die dikke oranje (vroeger dan)

3) een gasvang/waterval, zodat zeker bij een watervacuum niet gelijk het water je kolf in klokt

 

en liefst ook een drukmeter maar dat is optioneel, je vacuum kan je checken door water onder je vaccuum te verwarmen en het kookpunt te noteren en dan terug te rekenen.

 

Ikzelf zou met pet ether of andere laagkookpuntnafta oplossen en de ethanol laten staan.

 

Voor (vaccuum)destilatie zou ik ook goed op de thermometer aan de voorkant van de koeler letten zodat ik precies kan zien bij welke temperatuur welke fractie overkomt, daar kan je dan je "stookbeleid" op aanpassen, hoe zachter (minder energie) hoe beter je fracties kan scheiden.

 

Pas op met vuur

P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@blowsterke

 

Ruisssss piep ruis knerp.........Hier sjeik Gw aan sjeik BS..piep knerp contact? ruis knerp hier sjeik BS nog olie geboord sjeik GW? ruis piep knerp hier sjeik GW retour rapport : er is ligt olie aangeboord zoek druk druk verder. naar de hoofdader.. piep knerp ruis...Oke Gw leggen we gelijk een leiding aan naar het zuiden! over en sluiten...ruisruisruisruisopdeontvanger

 

@ Podenco

 

1) Check Nr 2 dan

2) die heb ik nog niet aangeschaft maar heb dat soort zien liggen bij een of andere handelaar en zal het mee nemen als ik daar weer kom

3) idd zo'n apparaat. zal er een aan schaffen..maar dat kunnen we toch voor een volgende sessie zelf eenvoudig maken?

 

pet ether komt nog ruim aan de orde B)

 

EDIT:sorry voor de taalfouten

 

Grtz guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier ga ik voor zitten.

 

Ik hoop later als ik groot ben ook een oliesjeik te worden (BHO sjeik).

 

 

/zODd

 

Schitterend dat die woorden keuze weer terug komt heerlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@blowsterke

 

Ruisssss piep ruis knerp.........Hier sjeik Gw aan sjeik BS..piep knerp contact? ruis knerp hier sjeik BS nog olie geboord sjeik GW? ruis piep knerp hier sjeik GW retour rapport : er is ligt olie aangeboord zoek druk druk verder. naar de hoofdader.. piep knerp ruis...Oke Gw leggen we gelijk een leiding aan naar het zuiden! over en sluiten...ruisruisruisruisopdeontvanger

 

Gewoon stoned kijken , veel ja knikken en zeggen dat je het begrijpt

 

 

Krijg geen hoogte van jou man

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja boeffie da's oliesjeikkentaal :rolleyes:

ik snap t meteen B)

 

nice glassworx man.

ik zit,kijk en piep als er wat te piepen valt :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Speciaal voor oliesjeik

 

http://qww369.en.b2b168.com/shop/supply/15985150.html

 

Je moet wel zuivere pet ether nemen.Een percolator bij je statief zou ook wel handig zijn, net als een verwarmingsmantel eventueel die je op verschillende temp kan instellen + een gezichtsmasker & een pak grapefruit sap van Coolbest om nuchter te blijven, anders word je zo high in the sky where the birds never fly.:rolleyes:

 

Namaste B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelf maken zou kunnen maar onderschat een vacuum niet. Een vacuum dat water laat koken bij 40-50 graden is al hard hoor. Zelfs een watervacuum kan laag zijn, zeker in de winter met koud water en een goede leidingdruk. Pet flessen ea trekt dat zo plat, glazen flessen zou je eerst moeten testen maar er zullen er niet veel zijn die onderdrukbestendig zijn, de meeste zijn bestand tegen overdruk (champagne etc).

 

Koop een proffessionele gasvang geschikt voor vacuumdestilatie. Het zou een drama kunnen besparen, geimplodeerde geknustelde gasvang, scherven overal en water in je opstelling.

 

OHJA...koop een goede veiligheidsbril. In geval van ongevalllen is die zijn 2 tientjes zeker waard.

 

Om te oefenen met destileren kan je eens beginnen met lampolie of benzine te destileren zonder vacuum, de eerste helft van je destilaat lijkt behoorlijk op pet ether 40-80.

 

Zoals Elmanito aangeeft zou een (regelbare) verwarmingsmantel zeer fijn zijn. Anders wordt het een water- of oliebad op een regelbare verwarmingsplaat. Verwarmen met een vlam zou ik in dit geval echt niet doen, gevaarlijk en niet te regelen.

 

P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z. Je hebt nu al BHO sjeiks en AHO sjeiks + binnenkort PHO sjeiks (ze zijn er alwel maar houden zich nog stil)

 

Boefje030 druppeltje olie doet wonderen :vape: zit je zo op dezelfde golflengte

 

weetje tja wa moek zeggu, love youre story's dude

 

Elmanito. Mooie hoeveelheid idd passende verpakking enzo , alleen snap ik het kookpunt van 90-100 ° C niet. Maar even googlen levert me de volgende info op : The following distillation fractions of petroleum ether are commonly available: 30 to 40 °C, 40 to 60 °C, 60 to 80 °C, 80 to 100 °C, 80 to 120 °C and sometimes 100 to 120 °C. The 60 to 80 °C fraction is often used as a replacement for hexane

 

Podenco nice info ik ga weer even lezen en kom er op terug

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gewoon stoned kijken , veel ja knikken en zeggen dat je het begrijpt

 

 

Haha hier heb je 'm terug GW

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Die verschillende kookpunten heeft te maken met de samenstelling van verschillende fracties van pet ether.Ik weet niet meer met welke soort pet ether ik in het verleden gewerkt hebt qua kookpunt.Extract die toen gemaakt werd was voor de GC.

Ik heb een proces in mijn hoofd ziiten, maar daar heb je een centrifuge voor nodig.:D

 

Namaste :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

:vape:

 

deze volg ik ff,kan je ons ook meedelen waar we dat leuk spul kunnen kopen?

 

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Ruisssss piep ruis knerp........Is dit een Oliesjeik?

Nee.......... dit zijn de hersenen van wsteb. Die is dus nu al duidelijk het spoor bijster. :vape:

Maar goed we blijven je volgen, misschien dat ik het later wel eens begrijp, en anders doen we net alsof.

Succes.

 

mzzl,wsteb

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey ,

 

ik weet niet of ik een meerwaarde kan leveren aan dit topic ,

ik wil niet doen alsof ik het beter weet en ik wil ook dit topic niet vervuilen .

 

ik heb vroeger zelf mijn alcohol gemaakt met als basis suiker en bakkersgist .

van mijn zelfgebrouwen alcohol maakte ik vervolgens sterke drank dmv destilatie .

dit destilatieproces kan gevaarlijk en ingewikkeld zijn , na een lange zoektocht ben ik destijds uitgekomen bij the amazing still .

the amazing still is een zelfbouwconstructie die je toelaat op een veilige manier te destileren .

zo zou je ten eerste zelf je alcohol kunnen maken en vervolgens met je zelfgemaakte alcohol uw olie kunnen maken .

zelf had ik nog nooit gehoord van wietolie :D ik ga me iniedergeval wat inlezen over deze materie .

als je niets bent met mijn info sorry dan :vape:

 

info over zelf alcohol maken vind je hier

 

even een foto om een idee te krijgen van de amazing still

gallery_34583_14045_29338.png

 

en vervolgens de volledige uitleg en een stappenplan in pdf om deze amazing still zelf te maken vind je hier

 

zo hopelijk zijn jullie er wat mee !

greets Mister

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm als je afhankelijk bent van zelfgebrouwde ethanol is zo'n "amazing still" niet eens zo'n gek idee, aleen denk ik niet dat je daarmee boven de 30-50 % komt met 3 keer rerunnen van je steeds sterkere alcohol, in tegenstelling tot een destileerkolom is er geen sprake van "spiegels" (of hoe die theoretische dingen ook weer heten, de plekken waar een mooi evenwicht onstaat tussen gas- en vloeistoffase) en komt er veel water mee.

 

Ik heb nog even zitten kijken naar benzine als vervanging van pet ether maar ik zou het niet doen, te veel aromaten en alkenen. Wat je wilt hebben is gewoon een alkaan met een laag kookpunt zoals hexaan. De lichte fractie van lampolie zou OK moeten zijn.

 

Op zoek naar een goed verkrijgbaar alkaan met een laag kookpunt kom je al snel uit bij de BHO procedure, butaan :vape:

 

Misschien is er wel wat te verbeteren aan de BHO procedure trouwens, niet zomaar als je butaan langs je plantenmateriaal laten stromen maar je materiaal in butaan extraheren in een drukvat...zoals een brandblusser. Maar dat is iets voor een jonge enthousiaste chemicus met een geventileerde ruimte, een veiligheidsbril en een gewone brandblusser in de buurt. Liefst ook een explosiescherm hoewel een drukvat eerder scheurt dan dat uit elkaar klapt.

 

Op zich is het interessant om te proberen THC van de andere compounds te scheiden maar nu ik er weer eens over nadenk is vacuumdestilatie misschien niet de makkelijkste en veiligste oplossing. Ik zou het eerder zoeken in kolomchromatografie, waarbij je een kolomvulling bedenkt waarbij THC snel doorloopt en CBN of wat dan ook niet of minder snel.

 

Of alle gedoe achtwege laten en gewoon ice-lator of BHO materiaal roken, dat is al sterk genoeg.

 

P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spiritus is ook gewoon pure alcohol!

1 euro per liter hooguit.

Wat je ff moet doen is de kleurstof er met van dat poreuze steen eruit filteren.

Destilleren zodat methanol eruit gaat en je houdt pure drinkbare alcohol over (ethanol)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Ik heb een proces in mijn hoofd ziiten, maar daar heb je een centrifuge voor nodig.:D

Bepaalde hoeveelheid monstermateriaal oplossen in de aceton, schudden, helft pet ether erbij, weer schudden, centrifugeren, overgooien in een percolator, acetondeel afgieten hou je het pet ether deel over & ga je daarmee verder.

 

Namaste :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de alcohol terugwin opstelling uitgeprobeerd

 

gallery_19024_7390_699619.jpg

 

Het kookpunt ligt op 78 graden

 

gallery_19024_7390_489240.jpg

 

In deze 1L karaf met trechter van ik de weer vloeibaar geworden alcohol op. Ik heb helaas geen foto van de koeler gemaakt die houden jullie nog te goed

 

gallery_19024_7390_869851.jpg

 

Ik vul de kolf steeds weer bij met deze druppeltrechter

 

gallery_19024_7390_1178053.jpg

 

Na heel wat uurtjes wachten en wachten dikt de vloeistof langzaam in...het is al diep in de nacht bedoel vroeg in de ochtend , ik heb de tijd dat het duurt voordat de alcohol is afgedampt een beetje onderschat

 

En dan zondagmorgen bij het krieken van de haan een hoeveelheid thc en alcohol , dit laatste beetje ga ik in een pannetje met water op een heel laag pitje zetten om zo de laatste alcohol eruit te dampen

 

gallery_19024_7390_539304.jpg

 

gallery_19024_7390_1079363.jpg

 

En weer een aantal uren later is het bijna klaar , eindresultaat was een half eiercupje gevuld met zuiver olie

 

gallery_19024_7390_1517904.jpg

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mega vet hoe je het hier in het topic gooit.

Ik ga hier veel aan hebben.

 

Dank je voor de tijd en het delen.

 

En voor mijn ben je zeker een oliesjeik geworden.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ook ;)

 

Zeeeeer goed bezig :) :innocent: :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sta met open mond te kijken hoe je dat flikt :) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...